متخلفان بورسی افشا می شوند!


 متخلفان بورسی افشا می شوند!

نشست خبری مجید عشقی، رییس و معاونین سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور خبرنگاران رسانه های اقتصادی در سازمان بورس در حال برگزاری است.

در ابتدا مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عملکرد یک ساله سازمان گزارشی را ارائه می کند.

عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: براساس ۱۰ بند حمایتی از بازار سرمایه، قسمتی از نگرانی بازار درباره بودجه برطرف شد.همچنین سود سهام عدالت سال گذشته به روش یک جا پرداخت شد.

 متخلفان بورسی افشا می شوند!

وی افزود: سازمان بورس به تنهایی از افزایش و ارتقای سواد مالی بیت ذی نفعان بازار سرمایه برنخواهد آمد ولی باز هم سازمان در این زمینه فعالیت های لازم را داشته است. با نمایندگان مجلس و مدیران دولتی جلسات متعددی در زمینه آموزش برگزار شده است و قول همکاری از مدیران در زمینه آموزش مباحث مالی گرفتیم‌

عشقی خاطرنشان کرد: دستورالعمل رسیدگی به تخلفات در بازار سرمایه بررسی شده است ولی هنوز به صورت کامل اجرا نشده است به این دلیل که فضای بازار سرمایه گسترده است و به زمان بیشتری نیاز است تا دستورالعمل ها به صورت کامل اجرا شوند.

عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: عرضه شرکت هایی مانند تپسی به سختی در سازمان بورس اتجام شد اما برنامه ورود سهل تر شرکت های دیجیتال به بورس را در پیش خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: انتشار سوابق تخلفاتی ناشاران بازار سرمایه طی سال گذشته اجرا شد. با ابلاغ این دستورالعمل، از ایجاد تخلفات پیشگیری خواهد شد. در نهایت با ترتیب هایی که در دستورالعمل ذکر شده است، سوابق تخلفاتی ناشران در سایت سازمان در دسترس خواهد بود.

عشقی به رونمایی از صندوق های مختلف در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تنوع ابزار سرمایه در بورس باعث می شور افراد با هر میزان اطلاعات در مباحث مالی در فضاهای مختلف مشارکت داشته باشند.

عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره ورود خودرو به بورس کالا نیز ادامه داد: در تلاش هستیم که روش بخت آزمایی خودرو حذف شده و عرضه و خرید خودرو در بورس کالا انجام شود. اصلاح ساختار، حذف قیمت گذاری دستوری طی ورود خودروهای پر تیراژ به بورس کالا عملی خواهد شد.

 متخلفان بورسی افشا می شوند!

مجید عشقی در خصوص بحث استعفا و شایعات مطرح شده در خصوص فشار برخی نمایندگان مجلس گفت: در جلسه شورای عالی بورس گزارشی از عملکرد اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته ارائه شد. اکثریت قریب به اتفاق اعضا با استعفا مخالفت کردند.

با مجلس و نمایندگان رابطه خوبی داریم و جلسات متعددی با مجلس در حال برگزاری است به خصوص در موضوع بودجه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...