جورجیا ملونی: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد!


جورجیا ملونی: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد!

در میانه تلاش پارلمان ایتالیا برای تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳، نخست‌ وزیر این کشور امروز در سخنانی ادعا کرد: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه تلاش پارلمان ایتالیا برای تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳ میلادی، «جورجیا ملونی» نخست‌ وزیر این کشور امروز سه شنبه در سخنانی ادعا کرد که روسیه برای مذاکره با اوکراین تمایلی ندارد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نخست‌ وزیر ایتالیا در این خصوص مدعی شد: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد؛ زیرا شانس بازگرداندن (مسکو و کی یف) به میز مذاکره فقط با توازن نیروها و امکانات در میدان جنگ حاصل می‌ شود!

این در حالیست که «جورجیا ملونی» پس از رسیدن به قدرت در هفته های پیش، با رییس جمهور چین هم در خصوص لزوم تلاش ها برای دست یابی به توافقی باهدف پایان درگیری ها در اوکراین گفتگو کرده بود.

وی در سخنانی در پارلمان کشورش هم در هفته های گذشته اعلام کرده بود که مواضع پیشین رُم در ارتباط با حمایت از اوکراین را حفظ خواهد کرد.

نخست‌ وزیر جدید ایتالیا گفته بود: رُم به طور کامل بخشی از اروپا و جهان غرب است. هدف دولت من خرابکاری در ادغام و اتحاد اروپا نیست. ما همچنان شریک قابل اتکای ناتو در خصوص حمایت از اوکراین خواهیم ماند. تن دادن به باج‌ گیری «پوتین» (رئیس جمهور روسیه) از طریق انرژی مشکلی را حل نمی‌ کند، بلکه آن را بدتر خواهد کرد. تسیلم شدن در این زمینه راه را برای ادعاها و باج‌ خواهی‌ های بیشتر از سوی مسکو هموار می‌ کند و بدین ترتیب قیمت انرژی در آینده حتی بیشتر از آنچه در چند ماه گذشته دیده‌ ایم افزایش خواهد یافت.

جورجا ملونی که از روز یکشنبه هفته پیش رسما کار خود را آغاز کرد، طی روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه به ترتیب از پارلمان و مجلس سنا رای اعتماد دریافت کرد.

او جایگزین ماریو دراگی نخست وزیر پیشین ایتالیا شده است که استعفای او در ماه ژوئیه زمینه برپایی انتخابات زودهنگام پارلمانی را در این کشور فراهم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات