راهنمای خرید قهوه: قهوه خوب را بشناسید


راهنمای خرید قهوه: قهوه خوب را بشناسید

در این مقاله برای شما ویژگی­هایی را ذکر خواهیم کرد تا با استفاده از آنها قهوه مطلوب خود را تهیه کنید.

برای خرید قهوه، ما نیازمند یک راهنمای جامع و کامل هستیم. خرید قهوه کار آسانی است اما بسیاری از افراد به دلیل اینکه تجربه ناموفقی از این کار داشته­اند یا به­دنبال طعمی خاص هستند از انجام آن سر باز می­زنند.

برای انجام این کار با خیال راحت می‌توانید فروشگاه معتبری را انتخاب کنید تا نیازی نباشد خودتان به بررسی جز به جز قهوه بپردازید. در این مقاله برای شما ویژگی­هایی را ذکر خواهیم کرد تا با استفاده از آنها قهوه مطلوب خود را تهیه کنید.

اگر می­خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشید تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

راهنمای خرید قهوه: قهوه خوب را بشناسید

برای خرید قهوه چه فاکتور­هایی را باید در نظر بگیریم؟

خرید قهوه خوب به عوامل زیادی وابسته است. در رابطه با محصولات خوراکی سلیقه حرف اول را می­زند. برای مثال بعضی از افراد ممکن است از مزه قهوه اسپرسو(Espresso Coffee) خوششان بیاید و به همین خاطر خرید قهوه اسپرسو را در دستور کار قرار دهند. جز سلیقه بحث­های مربوط به تولید قهوه نیز هست که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

توجه به زمان تفت دادن

هنگام خرید قهوه باید به زمان تفت دادن آن توجه کنید. زمانی که قهوه coffee اصل می­خرید، زمان تفت دادن دانه آن بر روی بسته ذکر شده است. البته می­توانید این موضوع را از کافی شاپ مد نظر نیز سوال کنید.

بهترین زمان تفت دادن، حداکثر 2 تا 3 هفته بعد از تاریخ روز می­باشد. توجه داشته باشید که زمان تفت در طعم و کیفیت نهایی بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

شما باید همواره این موضوع را مد نظر خود داشته باشید. به خصوص اگر به­دنبال طعمی مطلوب از قهوه هستید.

دانه­های قهوه نباید روغنی باشد

تا جایی که امکان دارد سعی کنید برای خرید قهوه از بسته­های خام و پودرنشده استفاده نمایید. با این کار شما می­توانید از خود دانه اطلاعاتی به­دست بیاورید که در فهمیدن کیفیت آن موثر است.

اگر دانه­های قهوه بیش از حد تفت داده شده باشند، میزان روغن روی آنها زیاد خواهد بود و شما هنگام خرید قهوه این موضوع را متوجه می­شوید.

دانه قهوه­ای که روغن زیادی داشته باشد در نهایت به ما پودری چسبناک و لزج خواهد داد که طعم نهایی قهوه را خراب می­کند. دانه­های برشته با روغن معمولی بهترین گزینه برای یک فنجان قهوه مطلوب هستند.

قهوه شما محصول کدام کشور است؟

از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید قهوه به آن توجه کنید، منطقه­ای است که قهوه در آن تولید شده است. اطلاعاتی مثل منطقه تولید و زمان تفت معمولا در اختیار فروشندگان قرار خواهد گرفت و با دانستن آن‌ها شما خریدی مطمئن خواهید داشت.

به شکل کلی، تمام دانه­های قهوه جهان از دانه عربیکا یا روبوستا تهیه می­شوند و گاهی نیز ممکن است ترکیبی از این دو باشند.

عربیکا دارای دانه­های بهتری است و به همین دلیل قیمت بیشتری هم دارد. بر اساس تحقیقات، قهوه­هایی که در مناطق کلمبیا و برزیل تولید می­شوند کیفیت بیشتری دارند و مرغوب­تر هستند. پس هنگام خرید قهوه به این موضوع نیز توجه کنید.

راهنمای خرید قهوه: قهوه خوب را بشناسید

قهوه خوب دارای چه ویژگی­هایی است؟

قهوه شما پس از دم باید از عطر و طعم خوبی برخوردار باشد؛ این در نهایت تمام چیزی است که ما از خرید قهوه مد نظر داریم.

قهوه همراه با افزودنی­های شیرین­کننده­ای مثل شکر هم می­تواند مصرف شود، اما یکی از ویژگی­های قهوه خوب این است که بدون هیچ افزودنی طعم دلپذیری به ما دهد. در هنگام خرید قهوه به تازگی دانه­های قهوه توجه زیادی کنید.

اگر قصد خرید به شکل عمده را دارید، سعی کنید این کار را از فروشگاه معتبری انجام دهید تا خودتان به شکل مستقیم نیازی به بررسی دانه نداشته باشید.

جمع­بندی

خرید قهوه کار سخت و دشواری نیست؛ کافی­است نکات مربوط به خرید را بدانید و به سراغ تهیه آن بروید.

خرید قهوه دان، قهوه ساز و... زمانی نیاز هستند که شما از طعم یک قهوه خاص مثل اسپرسو لذت می­برید. ممکن است برخی دیگر طعم قهوه ترک را ترجیح بدهند و به سراغ خرید قهوه ترک بروند. اگر هیچکدام از این موارد مورد پسند شما نیست، می‌توان احتمال داد قهوه­های آماده و فوری همچون قهوه فوری علی کافه(Ali Cafe) و یا نسکافه گلد (Nescafe Gold) بهترین گزینه هستند.

آن‌ها طعم دلچسبی خواهند داشت و به سرعت نیز آماده خواهند شد. برای تهیه تمامی این محصولات به شکل عمده می­توانید به سایت عمده شاپ مراجعه نمایید. این فروشگاه بهترین قهوه­ها را به شکل عمده و تکی در اختیار شما خواهد گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)