زبان بدن زنان چگونه علاقه آنها را آشکار می سازد؟


زبان بدن زنان چگونه علاقه آنها را آشکار می سازد؟

دیوید استفنز، مربی ارشد آکادمی زبان بدن می گوید: زبان بدن راهی است که افراد از طریق حالات چهره، حرکات مختلف، حرکات آرام‌بخش و ویژگی‌های صوتی مانند لحن و زیر و بم صدا ارتباط غیرکلامی برقرار می‌کنند. در این مطلب به بررسی این نکته می پردازیم که زبان بدن زنان چه چیزهایی را درباره احساس آنها مشخص می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خواندن زبان بدن، می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا فردی راحت، ناراحت، عصبی است یا حتی جذب شما شده یا خیر. در حالی که افراد از هر جنسیت به طور کلی رفتارهای مشابهی دارند، ممکن است برخی تفاوت های ظریف در بین زبان بدن زنان و مردان وجود داشته باشد. با ما همراه باشید تا برای شما توضیح بدهیم کارشناسان زبان بدن زنان چگونه آنها را تجزیه می کنند.

آیا زبان بدن را می توان جنسیتی کرد؟

مطمئناً برخی نشانه‌های زبان بدن زنان وجود دارد که ممکن است در بین زنان شایع‌تر از مردان باشد و بالعکس. یک مشاور رفتاری می گوید که بسیاری از تفاوت های ظریف در رفتارهای مرد مقابل زن، اغلب می توانند به اجتماعی شدن، فرهنگ و محیط خلاصه شوند، اگرچه ممکن است برخی از آنها در ما سختگیرانه باشد.

چیزی به اسم زبان بدن زنان وجود دارد؟

یکی از رایج‌ترین افسانه‌ها این است که فقط خانم‌ها بی‌قرار هستند، با موها بازی می‌کنند یا لباس‌هایشان را تنظیم می‌کنند. برخی معتقدند، مردم اغلب این رفتارها را به صورت کلیشه ای «زنانه» تصور می شوند، اما اینطور نیست. به عنوان انسان، ما در بسیاری از اقدامات کلیِ مشابه شرکت می کنیم، اما نحوه اجرای آن اعمال ممکن است متفاوت باشد.

گفته می شود، برخی از مطالعات نشان داده اند که جنسیت بر خواندن زبان بدن تأثیر می گذارد. یعنی جنسیت شما ممکن است بر میزان دقیق خواندن زبان بدن دیگران تأثیر بگذارد. برخی تحقیقات نشان داده که زنان عموماً در تشخیص احساسات در حالات چهره بهتر هستند، در حالی که مطالعات دیگر نشان داده که زنان در تشخیص احساسات منفی مانند خشم بهتر هستند و مردان می توانند احساساتی مانند شادی را با سهولت بیشتری دریافت کنند.

زبان بدن که ممکن است یک زن به آنها علاقه مند باشد:

زبان بدن زنان چگونه علاقه آنها را آشکار می سازد؟

1. حالات گردن زنان

از آنجایی که گردن شامل سیاهرگ است، بخشی آسیب پذیر از بدن به شمار می رود. در تلاش برای محافظت از خود، ممکن است فرد تمایل داشته باشد که با ناراحتی به گردن خود کشش بدهد. هر چند وقتی احساس راحتی و امنیت می کنند، ممکن است گردن خود را صاف نگاه دارند. بلانکا کاب، متخصص زبان بدن زنان، می گوید: برای انجام این کار، آنها می توانند موهای خود را به پهلو برس بزنند یا یک شانه را به جلو و پایین خم کنند.

2. بازی با جواهرات

یک نکته دیگر درباره زبان بدن زنان: در حالی که گرفتن گردن با دست به طور کلی نشانه ناراحتی است، اگر زنی دستش را به گردنبند خود برساند، ممکن است سیگنال مخالف را ارسال کند. اگر حرکت آهسته تر، حسی و بیشتر نوازش باشد، متخصصان می گویند که این می تواند نشانه عشق باشد. با این حال، بی قراری کردن و بازی با انگشتر می تواند نشانه ای از ناراحتی و عصبی بودن باشد.

3. اجسام متحرک

هنگامی که یک زن در رستوران غذا می‌خورد یا روبروی کسی می‌نشیند، ممکن است یک شیء را از سر راهش کنار بزند. این نیز نشانه ای از زبان بدن زنان است که می گوید او می‌خواهد به طرف مقابل نزدیک‌تر شود، به‌ویژه اگر با لمس فیزیکی همراه باشد. این تمایل به نشانه محبت در بین هم جنس ها است.

در این زمینه بخوانید؛

چرا بعضی دخالت در زندگی دیگران را دوست دارند؟

نشانه دوستان سمی / این افراد دوست شما نیستند

چطور یک شخص عصبی را تحمل کنیم؟

4. نشان دادن حالات چهره

بازخورد و به کار بردن زبان بدن در مکالمه با زنان بیشتر از مردان قابل مشاهده است. تکان دادن سر، قوس دادن به ابروها، لبخند زدن یا گفتن جملاتی مانند "اوه، واقعا؟" ممکن است نشانه علاقه باشد. در حالی که مردان نیز این کار را انجام می دهند، زبان بدن زنان ممکن است به طور کلی در تغییر حالات چهره خود آشکارتر باشند.

5. بازی با مو

وقتی زنی با موهایش بازی می‌کند یا دور انگشتش می‌چرخاند، یک نشانه دیگر از زبان بدن زنان است که می‌تواند نشانه علاقه باشد، مخصوصاً وقتی دستش را نشان می‌دهد. زنان معمولاً هنگامی که به شخصی علاقه داشته باشند، یک رشته مو از پشت یا کنار سر خود می کشند. وقتی آنها در حال بازی با مو و مرتب کردن مجدد جلوی موها،هستند قطعا از چیزی عصبی شده اند.

6. چرخاندن کف دست خود به سمت بالا

در حالی که دست های گره کرده در زبان بدن زنان می تواند نشانه ای از گوشه گیری یا ناراحتی باشد، باز بودن دست ها با کف دست ها رو به بالا می تواند نشان دهنده اعتماد به نفس و صمیمیت باشد.

7. لمس کردن

تماس فیزیکی یکی از نشانه های دیگر زبان بدن زنان است. هنگامی که یک زن به کسی علاقه مند است، ممکن است با تماس فیزیکی این علاقه را نشان دهد که می تواند ضربه زدن به شانه یا زانو، یا چیزی واضح تر مانند در آغوش گرفتن یا گرفتن دست باشد. مردان هم همین کار را برعکس انجام می دهند. با این حال، قصد مرد ممکن است بیشتر از علاقه باشد و بخواهد ببیند زن چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا به اندازه کافی راحت است یا خیر.

8. تغییر زیر و بم صدای آنها

هنگامی که یک زن هیجان زده یا علاقه مند است، صدای او ممکن است سریع تر و کمی بلندتر شود. اما، بسته به جایی که یک فرد زندگی می کند، ممکن است در واقع کلمات خود را بیرون بکشد و برای نشان دادن احساسات کمی آهسته تر صحبت کند. در حالی که دومی به طرف مقابل کمک می‌کند تا آنچه را که می‌گویید بشنود، می‌تواند توجه را به لب‌ها نیز جلب کند و باز هم زبان بدن زنان در کار خواهد بود.

9. کج کردن سر

هر چه بیشتر به کسی علاقه داشته باشید، توجه بیشتری به او خواهید کرد. یکی از راه‌های نشان دادن این توجه، خم کردن سر هنگام صحبت کردن یا تکان دادن سر برای او برای ادامه دادن است. در یک نکته احساسی تر، یک زن ممکن است تبحر خود در ظرافت و زبان بدن زنان را به کار گیرد و چانه خود را کمی به سمت پایین خم کند، سپس به آرامی به بالا نگاه کند.به‌ویژه زمانی که شما با او چندان صمیمانه برخورد نمی کنید و سعی دارد فریبنده تر به نظر برسد.

جمع بندی

نشانه‌های غیرکلامی و نشانه‌های کلامی نقش یکسانی در برقراری ارتباط دارند، اما بدون تأیید صریح، درک دقیق آنچه که کسی می‌خواهد بگوید دشوار است و از زبان بدن زنان نیز کاری برنمی آید. اگر شما یک پسر هستید و به دنبال قرار ملاقات ، باید نگاه کنید تا ببینید یک زن با شما چگونه رفتار می کند. این بسیار منصفانه است.

با این حال، از فرضیات خودداری کنید و همیشه زمینه را در ذهن داشته باشید.فقط به این دلیل که کسی به شما لبخند می زند، به این معنی نیست که شما را دوست دارد. به جای اینکه یک نشانه از زبان بدن زنان را به عنوان علاقه فرد در نظر بگیرید، باید به دنبال مجموعه ای از سرنخ ها باشید که در همان زمان اتفاق می افتد.

حتی اگر برخی از زنان علاقه مندی خود را به شیوه ای خاص نشان دهند، همیشه موارد دور از ذهن وجود دارد. وقتی ما تمایلات منحصر به فرد افراد را در نظر نمی گیریم، اینجاست که کلیشه ها وارد عمل می شوند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری