اطیابی با انفرادی و بخارست گیشه را سفت چسبیده!


اطیابی با انفرادی و بخارست گیشه را سفت چسبیده!

دو فیلم کمدی «انفرادی» و «بخارست» با صدرنشینی در گیشه امسال و هفتگی سینمای ایران رکوردی تازه برای مسعود اطیابی زده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از سه هفته از اکران آخرین ساخته مسعود اطیابی می گذرد و فیلم سینمایی «بخارست» در این هوای سرد پاییزی توانسته اندکی هوای گیشه را گرم کند و پس از شروعی ناامید کننده، حالا دو هفته ای می شود که صدرنشین گیشه پاییزی سینمای ایران شده است.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» که در دو هفته نخست اکران «بخارست»، شانه به شانه این فیلم کمدی برای صدرنشینی گیشه در حال رقابت بود، حالا یک هفته ای می شود که با عقب نشینی در فروش، رتبه نخست فروش هفتگی را دربست در اختیار بخارستی ها قرار داده و با یک اختلاف یک میلیاردی، در رتبه دوم این لیست قرار دارد.

مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «بخارست» که پیش از این فیلم، با کمدی هایی همچون «انفرادی»، «دینامیت» و «تگزاس» صدر گیشه را از آن خود کرده بود در گفت و گویی از رمز و راز این صدرنشینی و دانستن رگ خواب مخاطب می گوید:« ما با جامعه‌ای طرف هستیم که حداقل چیزی که دارند بحران اقتصادی هست و برای هر چیزی نمی‌توانند هزینه کنند و تا مطمئن نشوند کیفیت چیزی خوب است سراغش نمی‌روند چون با سختی‌ پول را تهیه می‌کنند.

سینما هم همین است. ما در حال حاضر برای جذب مخاطب به سینما، نمی‌توانیم فقط به بازیگر یا فقط به داستان کار توجه کنیم، بلکه باید یک مجموعه از تمام این عوامل باشد تا مخاطب بتواند با فیلم ارتباط برقرار کند. بازیگر باید برای مردم جذاب باشد، در ساختار فیلم کم فروشی نشود و حرکات دوربین در جهات جذب، بیننده باشد به خصوص ژانر کمدی که بسیار سخت است.

فرمول‌های ساخت این نوع از فیلم متنوع است، کمدی باید به مخاطب احترام بگذارد، اگر غیر این باشد نمی‌تواند بخنداند. مخاطبان کمدی در سنین متفاوت هستند و باید به همه آن‌ها احترام گذاشت. ترکیب جذبشان اول باید بر مبنای احترام باشد.

یکی از سختی‌های ساخت کمدی جذب رضایت بالای ۵۰ درصدی مخاطبان است، چون باید افراد مختلف را بخندانی، اول از همه باید احترام مخاطب حفظ شود.من سعی می‌کنم احترام بگذارم. من اول باید به مخاطبم تعظیم کنم و بعد فیلم پخش شود، در مراحل فیلم برداری، صدابرداری و...سعی می کنیم همکاری خوبی داشته باشیم که مخاطب حس کند به شعورش توهین شده است.»

اطیابی با انفرادی و بخارست گیشه را سفت چسبیده!

علی طلوعی تهیه کننده «بخارست» نیز معتقد است که این فیلم در مقایسه با سایر آثار اکران، فروش خوبی داشته و امیدوار است که در یک بازه اکران به فروش مورد نظر برسد؛ «تنها نقطه امیدبخشی که درباره اکران این فیلم وجود دارد و سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش در این زمینه با ما همکاری کرده‌اند، بحث طول زمان اکران است. این فیلم قرار است تا اکران عید فطر آینده روی پرده بماند و همین طول مدت اکران می‌تواند به فروش فیلم کمک کند.»

مسعود اطیابی با فیلم سینمایی «انفرادی» صدر گیشه امسال را در اختیار دارد و با فروش نزدیک به 75 میلیارد تومان و جذب دو میلیون و 350 هزار مخاطب در سینماهای کل کشور صدر گیشه را در اختیار دارد و همزمان با اکران فیلم دیگر خود یعنی «بخارست» توانسته صدرنشین هفتگی گیشه سینمای ایران باشد.

اطیابی با انفرادی و بخارست گیشه را سفت چسبیده!

پژمان جمشیدی، حسین یاری، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، بابک کریمی، ایمان صفا، وحید آقاپور، رضا بهبودی و غزاله نظر از بازیگران فیلم کمدی «بخارست» به تهیه کنندگی علی طلوعی هستند.

جدول زیر بر اساس فروش هفته گذشته سینما ردیف شده است.

ردیف فیلم تاریخ اکران فروش هفته فروش کل
۱ بخارست ۲۴ آبان ماه ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان ۷ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان
۲ لوپتو ۱۱ آبان ماه ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان ۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان
۳ انفرادی ۷ اردیبهشت ماه ۵۰۰ میلیون تومان ۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
۴ پسر دلفینی ۲ شهریور ماه ۴۲۰ میلیون تومان ۱۸ میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان
۵ بام بالا ۱۴ مهر ماه ۳۰۰ میلیون تومان ۲ میلیارد تومان
۶ ابلق ۲۶ مرداد ماه ۱۵۵ میلیون تومان ۱۹ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان
۷ دوزیست ۲۰ مرداد ماه ۱۲۶ میلیون تومان ۱۹ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان
بیشتر بخوانید؛

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...