5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا


5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا

سالاد لبو یکی ازا نواع سالادهای سرد است که سرشار از مواد مغذی است و برای پذیرایی در شب یلدا بسیار مناسب است.

فرادید| سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

به گزارش فرادید، سالاد لبو یکی از انواع سالاد‌های خوشمزه و رنگارنگ پاییزی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی در شب یلدا یک انتخاب مناسب است.

این سالاد به دلیل داشتن مرغ، گردو، هویج، تخم مرغ و... بسیار مغذی، پرخاصیت و لذیذ است و می‌تواند به عنوان غذای اصلی نیز سرو شود. در این مطلب طرز تهیه سالاد لبو همراه با ارائه پنج نکته مهم برای تهیه این سالاد خوشمزه تقدیم به شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو

سینه مرغ پخته: ۱ عدد
لبوی پخته: ۳ عدد
هویج پخته: ۳ عدد
تخم مرغ آبپز: ۲ عدد
پیاز داغ: ۱ لیوان
انار دانه شده: ۱ لیوان
گردوی خرد شده: نصف لیوان
سس مایونز: ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد لبو

5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا

مرحله اول: ابتدا یک قالب کمربندی را روی ظرف اصلی سرو بگذارید. برای لایه اول سینه مرغ پخته و ریش شده را با دو قاشق مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و داخل قالب بریزید. با پشت قاشق سطح کار را کاملا صاف کنید.

مرحله دوم: در این مرحله پیاز داغ را روی لایه مرغ بریزید و با قاشق صاف کنید؛ سپس گردوی خرد شده را روی لایه پیاز داغ بریزید.

مرحله سوم: حالا هویج پخته و رنده شده را با کمی سس مایونز مخلوط کنید و روی لایه گردو بریزید و با پشت قاشق صاف کنید؛ سپس تخم مرغ آبپز رنده شده را با سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و روی لایه هویج بریزید.

مرحله چهارم: در مرحله آخر لبوی پخته و رنده شده را با دو قاشق سس مایونز ترکیب کنید و روی لایه تخم مرغ بریزید و در آخر دانه انار را روی لایه لبو بریزید و دانه‌ها را منظم کنید. ظرف را همراه با قالب به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت و خنک شود؛ سپس قالب کمربندی را به آرامی بالا بیاورید و از دور سالاد جدا کنید.

۵ نکته مهم برای تهیه سالاد لبو

۱- هنگام خرید لبو توجه داشته باشید که لبوی مرغوب باید کوچک و سفت و رنگ آن نارنجی پر رنگ باشد. اگر لبو خیلی بزرگ همراه با ریشه‌های پشمی زیاد بود، هرگز آن را خریداری نکنید؛ زیرا نشان دهنده یک لبوی پیر است. لبوی خیلی بزرگ معمولا وسطش سفت است و مغزپخت نمی‌شود. به طور کلی همیشه سعی کنید لبو‌های کوچک یا متوسط را خریداری کنید که پخت‌شان هم راحت‌تر است.

۲- اگر منع مصرف سس مایونز دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما باید بدانید که ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید و از سس مایونز کم چرب استفاده کنید.

۳- اگر قالب کمربندی در دسترس ندارید، می‌توانید این سالاد را داخل ظرف پیرکس دیواره‌دار و به صورت لایه به لایه درست کنید.

۴- برای پخت سینه مرغ حتما از پیاز، سیر و چند عدد چوب دارچین استفاده کنید تا مرغ شما مزه‌دار شود و داخل سالاد بوی زحم ندهد.

۵- تخم مرغ آب‌پز طعم خوبی به این سالاد می‌دهد؛ اما در صورتی که تمایلی به استفاده از تخم مرغ آبپز ندارید، می‌توانید آن را از مواد اولیه حذف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سالاد و پیش‌غذا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق