اسرار زندگی مشترک؛ ویژگی مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند


اسرار زندگی مشترک؛ ویژگی مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند

اگر اخیراً احساس ناهنجاری یا عدم تعادل عاطفی داشته اید، ممکن است از نظر عاطفی سالم نباشید.

به کزارش اقتصاد آنلاین، نگران نباشید ،یک مرد برای برخورداری از عملکرد عاطفی سالم نیازی به کامل بودن ندارد. برخی از ویژگی‌های کلیدی مردان از نظر سلامت عاطفی می‌تواند به تشخیص اینکه آیا یک مرد آنچه را که لازم است برای زندگی مشترک دارد یا خیر، یا باید شروع به مراقبت از خود کند؟ در این مقاله به 6 ویژگی اساسی که یک مرد را از نظر عاطفی سالم و با ثبات نشان می دهد اشاره می کنیم. در پایان این مطب به جواب این که "ویژگی های مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند چیست؟" خواهید رسید.

1. مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند می دانند که چه کسانی هستند

داشتن یک حس قوی از عزت نفس و هویت ضروری است. اگر نمی‌دانید چه کسی هستید و ارزش‌هایتان را نمی شناسید، انتخاب‌هایی که به نظرتان درست است (یا حتی بدتر از آن، انتخاب‌هایی که برخلاف باورهای اصلی شما باشد) می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

چیزی که مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند را از کسانی که با هویت دست و پنجه نرم می کنند جدا می کند این است که دائماً خود را زیر سوال نمی برند. آنها ممکن است اغلب درون نگر و کنجکاو باشند، اما با شک و تردید نسبت به خود فلج نمی شوند.

به عنوان مثال، اگر تمایل دارید در روابط یا مشاغل مخرب بمانید، زیرا می ترسید تنها شوید یا به اندازه کافی خوب نباشید، این ممکن است نشانه دست و پنجه نرم کردن با هویت خود باشد.

اگر دوستی‌های شما همیشه با ناهماهنگی و احساسات منفی همراه است، شاید لازم باشد توجه کنید که کدام دوستان انرژی شما را تخلیه می‌کنند و در آنجا تغییراتی ایجاد کنید.

2. مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند به احساسات خود فکر می کنند

وقتی از نظر عاطفی سالم هستید، درک کاملی از احساسات خود دارید. شما تشخیص می دهید که احساسات بخشی از تجربه و شرایط انسانی هستند که می توانند قدرتمند باشند، اما شما را تعریف نمی کنند.

همیشه نمی توان دانست که در لحظه ای خاص باید چه احساسی داشته باشیم اما وقتی درباره احساسات خود فکر می کنیم لااقل این انتظار می رود که می توان در شرایط مختلف احساس داشت . این یک جنبه حیاتی از سلامت عاطفی است که به انسان کمک می کند به جای واکنش های تند و تیز به احساسات خود، انتخاب های منطقی داشته باشد.

3. گرفتار رفتار دراماتیک نمی شوند

این مردان می دانند که نمایش طبیعی احساسات، تعامل با افراد دیگر به عنوان عاشق یا دوست و حتی همکار است. مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند نیازی به قهرمان بازی یا «نجات دادن» سایرین از مشکلاتشان احساس نمی کنند. گاهی اوقات افراد فقط نیاز دارند برای مدتی به تنهایی مبارزه کنند.

4. دوستان صمیمی دارند

این مردان می توانند دوستی های نزدیک داشته باشند و احساسات خود را صادقانه به آن دوستان خود ابراز کنند.

مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند، راحت برابر دوستان و اعضای نزدیک خانواده خود آسیب پذیر هستند، بدون اینکه برای حمایت به آنها تکیه کنند یا تمام بار خود را روی دوش دوستانشان بگذارند.

سالم بودن از نظر عاطفی به این معنی نیست که شما ناامنی ندارید. این بدان معناست که می توانید مسائل خود را مدیریت کرده و به تنهایی با آنها کنار بیایید.

و صادق بودن در مورد احساسات خود برای یک دوستی با کیفیت اساسی است. اگر نمی توانید با دوستان خود صادق باشید یا می ترسید به آنها بگویید چه احساسی دارید، احتمالاً احساسات ابراز نشده زیادی دارید که به رفتار شما کمک می کند.

5. مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند مسئول شادی خود هستند

این مردان از مشکلات فرار نمی کنند بلکه به آنها تکیه می دهند و تمام تلاش خود را می کنند تا رودررو با مشکلات مبارزه کنند. مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند به توانایی خود در بهبود اوضاع اطمینان دارند و اجازه نمی دهند نظرات دیگران در مورد آنها مانع از تلاش شود.

و مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند برای شاد کردن یا تحقق اهداف به افراد دیگر متکی نیستند. آن‌ها می‌دانند که شادی از درون سرچشمه می‌گیرد و کاری را انجام می‌دهند که آنها را خوشحال می‌کند.

6. احساس ارتباط با دیگران دارند

اسرار زندگی مشترک؛ ویژگی مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند

مردانی که از نظر عاطفی سالم هستند عمیقاً با دوستان، خانواده و معشوق خود در ارتباط هستند. آنها می دانند که تنها بودن یک تجمل است - و بخش اساسی زندگی این است که چگونه وقت خود را با هم بگذرانیم.

آن‌قدر درگیر مشکلات خود یا دیگران نمی‌شوند که قدردانی از افراد نزدیک را فراموش کنند و می دانند چگونه نسبت به کسانی که زندگی خود را غنی می کنند، قدردانی کنند.

اگر احساس می کنید که سلامت عاطفی شما ممکن است باعث برخی از مشکلات در زندگی شود، نگران نباشید. هیچ وقت برای بهبود آن دیر نیست.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد