طرز تهیه آیس لته به روش کافی شاپی در خانه


کافه لاته یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو است که از مقدار زیادی شیر و یک یا دو شات اسپرسو به وجود می‌آید. لاته یک نوشیدنی گرم بسیار خوشمزه و سرحال‌کننده است که مخصوصاً برای روزهای سرد سال فوق‌العاده است؛ اما… برای روزهای...

کافه لاته یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو است که از مقدار زیادی شیر و یک یا دو شات اسپرسو به وجود می‌آید. لاته یک نوشیدنی گرم بسیار خوشمزه و سرحال‌کننده است که مخصوصاً برای روزهای سرد سال فوق‌العاده است؛ اما… برای روزهای گرم سال چه؟ لته در روزهای گرم سال نیز جزو بهترین‌هاست،‌ البته نه لته معمولی!

آیس لته آن نسخه‌ای از لته است که مخصوص روزهای گرم سال ساخته شده و اگر از لته معمولی خوشمزه‌تر نباشد، کمتر هم خوشمزه نیست. آیس لته از ترکیب شیر سرد، یخ و اسپرسو ساخته می‌شود و گزینه‌ای ایده‌ال برای روزهای تابستانی است.

آنچه این نوشیدنی را بیش از پیش جذاب می‌کند، ترکیب آن با برخی سیروپ‌هاست؛ برای مثال سیروپ وانیل یا نارگیل. اغراق نیست اگر بگوییم آیس لته نارگیلی یا وانیلی دو مورد از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور مفصل چیستی آیس لاته، طرز تهیه آیس لاته با دستگاه اسپرسو، طرز تهیه آیس لاته بدون دستگاه و همچنین طرز تهیه آیس لاته با قهوه فوری را بررسی کنیم.

طرز تهیه آیس لته به روش کافی شاپی در خانه

آیس لته یکی از بهترین انتخاب برای قهوه‌خورها در فصول گرم سال است.آیس لاته چیست؟

ترکیبات اصلی آیس لاته عبارت‌اند از: شیر، اسپرسو و یخ. تهیه آیس لاته یک تفاوت مهم و اساسی با لاته معمولی دارد و آن‌هم اینکه در لاته معمولی شیر با کمک فشار بالای بخار به نقطه جوش می‌رسد و از آن فوم‌گیری می‌شود؛ در حالی که در آیس لاته شیر گرم نمی‌شود و به شکل سرد به اسپرسو اضافه می‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود که مزه آیس لاته به کلی با لاته‌ای که به آن یخ اضافه کرده باشیم تفاوت داشته باشد و از این رو می‌توان این دو را دو نوشیدنی مستقل با طعم‌هایی مجزا و متفاوت از هم به حساب آورد.

یک نکته مهم درباره این نوشیدنی آن است که آیس لته یا همان آیس لاته به معنای ترکیب قهوه و شیر یخ‌زده نیست! بلکه به معنای ترکیب شیر، اسپرسو و قالب‌های یخ است. شیوه سرو این نوشیدنی نیز متفاوت است؛ برخی ممکن است پودر یخ به ترکیب شیر و اسپرسو اضافه کنند و برخی دیگر از قالب‌های یخ معمولی استفاده می‌کنند.

شیوه مرسوم‌تر آن است که از قالب‌های معمولی یخ استفاده شود. اگر دوست دارید با طیف وسیعی از نوشیدنی‌های سرد و گرم و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرزتهیه انواع نوشیدنی‎های سرد و گرم در بلاگ اسنپ فود Https://blog.snappfood.ir/category/نوشیدنی-ها/ را مطالعه کنید و همچنین درباره طرز تهیه آیس موکا تحقیق نمایید که یک نوشیدنی سرد فوق‌العاده بر پایه اسپرسو است.

طرز تهیه آیس لاته با دستگاه اسپرسو

اگر دستگاه اسپرسوساز در خانه خود دارید، می‌توانید آیس لته‌های بسیار باکیفیتی برای خود تهیه کنید؛ چرا که این نوشیدنی در اصل بر پایه اسپرسو است و متأسفانه راهی برای تهیه اسپرسوی با کیفیت، به جز استفاده از دستگاه اسپرسو وجود ندارد. در ادامه قدم به قدم شما را تا تهیه یک آیس لاته خوشمزه و کافی شاپی همراهی می‌کنیم:

مواد لازم

اسپرسو۱ یا ۲ شات
شیر۶ شات
یخبه میزان لازم

طرز تهیه

۱. شما به یک لیوان بزرگ برای سرو آیس لته نیاز دارید؛ چرا که میزان یخ استفاده‌شده در آیس لته به نسبت زیاد است. از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم از لیوان‌های بلند و با قطر کم استفاده کنید.

۲. فرایند آماده‎سازی اسپرسو را انجام دهید. قهوه را آسیاب و تمپ کنید، دسته را در جایگاه مناسب قرار دهید و از قهوه عصاره‌گیری نمایید. هیچ محدودیتی درباره نوع قهوه وجود ندارد و شما می‌توانید از انواع قهوه‌های عربیکا، روبوستا و ترکیب آن‌ها بر اساس ذائقه خود بهره بگیرید.

۳. به شما پیشنهاد می‌کنیم اسپرسو را ابتدا در یک فنجان کوچک عصاره‌گیری کنید. فنجان را ابتدا با کمک آب جوش گرم کنید، سپس آب را خالی کرده و عصاره‌گیری را انجام دهید.

۴. در لیوان اصلی یخ بریزید، اگر سیروپ خاصی در نظر دارید نیز در همین مرحله آن را اضافه کنید. سپس اسپرسو را به لیوان اصلی اضافه کنید.

۵. در انتها نیز شیر را از یخچال خارج کنید و به لیوان اصلی بریزید. ترجیحا از یک نی یا قاشق بلند برای هم زدن ترکیبات بهره بگیرید. آیس لته شما آماده است!

در طرز تهیه آیس لاته نارگیل و همچنین طرز تهیه آیس لاته وانیلی تنها لازم است در مرحله ۴، پیش از ریختن اسپرسو بر روی یخ، سیروپ نارگیل یا وانیل را به یخ‌ها اضافه کنید. درباره طرز تهیه آیس لاته کارامل نیز اوضاع به همین صورت است.

طرز تهیه آیس لته به روش کافی شاپی در خانه

آیس لته نارگیلی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های سرد بر پایه قهوه است.

طرز تهیه آیس لاته بدون دستگاه

اگر دستگاه اسپرسو در خانه ندارید، احتمالاً بهترین روش پیش روی شما برای تهیه قهوه مناسب آیس لته، استفاده از موکاپات است. در ادامه شیوه تهیه آیس لاته با کمک موکاپات را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

مواد لازم

آب جوشبه میزان لازم برای محفظه موکاپات
قهوهبه میزان لازم برای سایز موکاپات
شیر۳ تا ۴ برابر میزان قهوه
یخبه میزان لازم

طرز تهیه

۱. باید در نظر داشت که غلظت قهوه‌ای که با موکاپات تهیه می‌کنیم کمتر از اسپرسو است. از همین رو نسبت قهوه و شیر را به گونه‌ای در نظر می‌گیریم که مزه قهوه در نوشیدنی نهایی ما محو نشود.

۲. آب جوش را داخل محفظه بریزید، قهوه را در ظرف مخصوص بریزید و موکاپات را بر روی شعله بسیار کم قرار دهید.

۳. لیوان را با یخ پر کنید و به دلخواه، سیروپ مناسب را اضافه کنید. اگر به دنبال طرز تهیه ایس لاته نارگیل، وانیل و… بدون دستگاه هستید، تهیه آن تنها در همین مرحله با آیس لته معمولی تفاوت دارد.

۴. بعد از عصاره‌گیری قهوه، کمی صبر کنید تا عصاره قهوه سرد شود، سپس آن را به لیوان بریزید و در ادامه شیر سرد را به ترکیب اضافه کنید.

۵. در طرز تهیه آیس لاته کارامل می‌توان کمی کارامل بر روی نوشیدنی نیز ریخت که هم ظاهر و هم طعم آن را جذاب‌تر می‌کند.

طرز تهیه آیس لاته با قهوه فوری

مواد لازم

قهوه فوری۱ قاشق غذا خوری
آب جوش۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
شیرنصف تا دو سوم لیوان
یخبه میزان لازم

طرز تهیه

۱. آب جوش و قهوه را ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا تمامی دانه‌های قهوه حل شوند. سپس بگذارید کمی خنک شود.

۲. یخ را در لیوان بریزید و به دلخواه سیروپ اضافه کنید. در طرز تهیه ایس لاته وانیلی، نارگیلی و…، می‌توان از قهوه فوری نیز بهره برد.

۳. قهوه را به ترکیب اضافه کنید، شیر نیز اضافه کنید. نوشیدنی شما آماده است!

طرز تهیه آیس لته به روش کافی شاپی در خانه

بهترین آیس لاته‌ها را از اسنپ‌فود بخواهید!

میان‌وعده‌های اسنپ‌فودی!

از همراهی شما ممنونیم! در این مقاله تلاش کردیم تا آموزشی جامع درباره آیس لاته به شما ارائه دهیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم به طرز تهیه آیس موکا نیز نگاهی داشته باشید که یک نوشیدنی سرد فوق‌العاده است. شما می‌توانید با کمک سرویس سفارش آنلاین از کافه های تهران اسنپ‌فود، آیس لاته و آیس موکا را بدون زحمت و با چند کلیک در خانه یا محل کار خود دریافت کنید!

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

بلاگ اسنپ فود: https://snappfood.ir/blog/مجله-اینترنتی/

آدرس سایت : https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/snappfood_ir/

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام