پروژه یوز باید به نماد اقتدار تبدیل شود


پروژه یوز باید به نماد اقتدار تبدیل شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به راه اندازی قرارگاه صنایع فرهنگی گفت:پروژه یوز باید به نماد اقتدار تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید امامی در دیدار با معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: در شورای فرهنگ عمومی کشور سه قرارگاه ایجاد کردیم. یکی از این قرارگاه‌ها، قرارگاه صنایع فرهنگی است.

وی افزود: در این قرارگاه برگزاری و توسعه آئین‌ها و مراسم ملی و محلی را در دستور کار داریم. هدف ما ایجاد اجتماع در بین اقشار جامعه است زیرا جمع کردن مردم، امید و سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: در حوزه محیط زیست باید یک آئینی داشته باشیم که ۴۰ میلیون نفر را در بر بگیرد. باید برای یکی از رویدادهای این حوزه ستاد ملی تشکیل شود و در جریان بزرگداشت آن روز، همه پای کار بیایند.

وی پیشنهاد داد: روز هوای پاک یا روز درختکاری به‌عنوان رویداد بزرگ حوزه محیط زیست معرفی شده و برای آن در قالب قرارگاه فرهنگی، کار جدی انجام شود.

امامی عنوان کرد: بزرگداشت این رویداد باید به نحوی باشد که در روز برگزاری مراسم، به‌طور همزمان برای یک جمعیت کثیر مثلاً ۴۰ میلیون نفری، پیامک «به باشگاه روز درختکاری خوش آمدید» ارسال شود.

وی یادآور شد: وقتی همه در بحران یا یک رویداد کاری انجام می‌دهند خود را به باشگاه آن مسئله وارد کرده‌اند.

امامی گفت: باید رویدادی را مد نظر قرار دهیم که دست کم نیمی از مردم تمایل داشته باشند در آن مشارکت کنند. رویدادهایی مثل زمین پاک، هوای پاک و … علاوه بر اینکه باعث می‌شود برای محیط زیست کاری انجام دهیم، امیدساز هم هستند.

وی افزود: ضمن آنکه کار خوب را وقتی انجام می‌دهیم، تکثیر می‌شود. مردم وقتی مشارکت در یک رویداد را می‌بینند با هم به صورت تعاون کار می‌کنند و این یک هم‌افزایی ایجاد می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین بررسی و انتشار ردپای علوم محیط زیست با دیدگاه امروزی در ادبیات کهن پارسی نظیر شاهنامه فردوسی یا متون فقهی و اخلاق را ایده دیگری دانست که می‌تواند مفاهیم محیط زیستی را بیش از پیش توسعه دهد.

وی پیشنهاد داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای توسعه مفاهیم این حوزه، بخش «اراده ملی جشنواره فیلم فجر» را جدی گرفته و در آن مشارکت فعال داشته باشد.

امامی همچنین تمرکز و توسعه تولید فیلم کوتاه و ۱۰۰ ثانیه را برای ترویج مفاهیم محیط زیستی بسیار اثرگذار توصیف کرد.

وی افزود: باید یک شخصیت محیط زیستی تعریف شود تا بچه‌ها را مجاب کند در حوزه‌های محیط زیستی مثل تفکیک زباله پای کار بیایند. ضمن آنکه باید جایزه‌های متناسب با علایق کودکان طراحی شود تا بعد از انجام تفکیک زباله به آنها اهدا شود.

امامی تمرکز بر غنی‌سازی و فرهنگ کویرگردی و معرفی این پدیده به‌عنوان مقصد گردشگری فرهنگی را یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت خود اعلام کرد.

در انتهای این دیدار، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نشان سفیر محیط زیست را به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اهدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟