برپایی جشنواره تئاتر منطقه‌ای بعد از 7 سال


برپایی جشنواره تئاتر منطقه‌ای بعد از 7 سال

رونده گفت: آخرین دوره برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سال ۱۳۹۳ بود که بعد از آن مسئولان وقت تصمیم گرفتند جشنواره را برگزار نکنند.

حسن رونده، مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در برنامه «تماشاخانه» رادیو جوان درباره جشنواره منطقه‌ای تئاتر که بعد از ۷ سال شروع به کار کرد، گفت: بعد از سال ۱۳۹۳ که آخرین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار شد، مسئولان وقت تصمیمشان بر‌این بود که جشنواره را برگزار نکنند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم برگزاری جشنواره منطقه‌ای موضوع مالی بود، افزود: به دلیل اسکان و پذیرایی افراد هزینه‌های زیادی وجود داشت که استان‌ها را در تنگنا قرار داده بود.

رونده با اشاره به اینکه در استان‌های میزبان استقبال خوبی از جشنواره و گروه‌های نمایشی نمی‌شد، توضیح داد: فقط گروه‌های نمایش کار‌های خودشان را مشاهده می‌کردند. این دلایل باعث شد تا جشنواره تئاتر منطقه‌ای با سکوت ۷ ساله مواجه شود.

وی با اعلام اینکه بعد از مکاتبات با کل کشور، ۱۲ استان اعلام آمادگی کردند که میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای را به عهده بگیرند، گفت: از ۱۲ استان چهار استان کرمانشاه، بوشهر، مازندران و فارس با پذیرفتن شرایط، میزبان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور شدند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در پاسخ به حمایت هنرمندان برای دیدن شدن آثارشان افزود: ما از گروه‌ها و تولید‌ات مختلف استان‌ها در حد بضاعتمان حمایت می‌کنیم. الان یکی از حمایت‌ها از جشنواره تئاتر مناطق انجام شده است. در حوزه آموزش در استان‌های کم برخوردار برنامه‌ریزی کردیم تا در زمینه آموزش ادبیات نمایشی و نویسندگی به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس استاد بفرستیم تا نسل جدید را از آموزش و تولید محتوا بی‌بهره نگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...