برگزاری همایش آموزشی رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب غرب کشور


برگزاری همایش آموزشی رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب غرب کشور

حجت الاسلام علمی از برگزاری همایش آموزشی رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب غرب خبر داد و گفت: این همایش ششم و هفتم بهمن ماه در استان فارس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی علمی رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری همایش آموزشی رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب غرب خبر داد و اظهار داشت: این همایش ششم و هفتم بهمن ماه در استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش مذکور با حضور رؤسای شورای هیئات مذهبی که شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه می‌شود به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

علمی بیان داشت: این همایش با هدف ارتقای سطح دانش رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه غرب کشور صورت می‌پذیرد و محتوای آموزشی از سوی اساتید مجرب و مطرح از جمله حجت الاسلام مسعود عالی، محمدرضا سنگری، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام و محمدحسن استرحام برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد. از جمله موضوعات آموزشی این همایش می‌توان به موضوعاتی از قبیل اهمیت جهاد تبیین، جوانی جمعیت و هم افزایی هیئات اشاره کرد.

رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور با تاکید بر اینکه هیأت تراز انقلاب به تحولات جامعه و رفع مشکلات کشور حساس است، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این نوع همایش‌ها معرفی شاخصه‌های هیأت تراز است تا هیئات بتوانند با بهره گیری از ظرفیت‌های خود در این مسیر گام برداشته و پیش بروند. هیأت تراز انقلاب هیأتی پویا و زنده است و نسبت او با انقلاب اسلامی مشخص بود و در مسیر ولایت قرار دارد.

حجت الاسلام علمی ادامه داد: از اثرات یک هیأت کامل این است که به پایگاه تعهد، معرفت، تعقل و تفکر تبدیل می‌شود. دوم؛ مرکز عشق و محبت مبتنی بر محور ولایت اهل بیت (ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بالغ ۸۰ درصد مرد ایران طبق آمار رسمی کشوری هیأتی هستند و این سرمایه عظیمی است که هیئات می‌توانند از آن بهره برده و به عنوان هیأت تمدن ساز اقدام به فعالیت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان