انتشار کتاب مصور آثار بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک رضوی


انتشار کتاب مصور آثار بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک رضوی

قم- دبیر بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک رضوی از انتشار کتاب مصور آثار بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک رضوی در سه بخش مخاطبین کودک، نوجوان و جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دوست‌محمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی که در کانون هنر شیعی قم برگزار شد، اظهار داشت: تصویرسازی کاربردهای مختلفی دارد و برای جشنواره رضوی تصویرسازی روایی و داستانی را در سه بخش مخاطبین کودک، نوجوان و جوان و داستان کوتاه با مضامین سیره اهل بیت و امام رضا (ع) فراخوان خواهیم داد.

دبیر بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک رضوی گفت: هنرمندان می‌توانند تک فرم کار در این عرصه تولید کنند و از دل محصولات نهایی و تولیدات نیز می‌توان کتاب مصور داشته باشیم.

دوست‌محمدی عنوان داشت: در هفته دوم اسفند نیز کارگاه ملی در تهران با حضور هنرمندانی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

دبیر بخش پرچم و کتیبه جشنواره ملی گرافیک رضوی نیز اظهار داشت: کتیبه و پرچم برای اولین دوره در این جشنواره مطرح می‌شود که برخلاف سه رشته دیگر پوستر، تایپوگرافی و طنز ترسیمی صرفاً هنر نیست و بلکه محصول است که هنرهای مختلفی از جمله خوشنویسی، گرافیک، دوخت پارچه، چاپ و هنرهای دیگر را در بر دارد.

آثار تولیدی در حوزه کتیبه و پرچم در شهرهای کشور استفاده می‌شود

علی حیاتی گفت: آثاری که در بخش پرچم و کتیبه تولید خواهد شد برای دهه کرامت در شهرهای کشور استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تولید پرچم و کتیبه القاب امام رضا (ع) را در نظر گرفتیم افزود: کتیبه‌های کوچک و یادمان نیز با موضوع روایات منسوب به امام رضا (ع) بدان پرداخته خواهد شد.

دبیر بخش پرچم و کتیبه جشنواره ملی گرافیک رضوی همچنین بیان داشت: اشعار عامیانه ای درباره امام رضا (ع) که در فرهنگ ما وجود دارد نیز به آن پرداخته می‌شود.

حیاتی همچنین عنوان داشت: اوایل اردیبهشت ماه سال آینده نیز کارگاه ۴ روزه در مشهد مقدس برای هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟