روسای فرمول یک از اظهارات بن سلایم خشمگین شدند


محمد بن سلایم، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، توسط روسای فرمول یک متهم به دخالت در حقوق تجاری این ورزش، با اظهاراتش مبنی بر افزایش ارزش 20 میلیارد دلاری شده است. بن سلایم روز دوشنبه در رسانه های اجتماعی نگرانی خود را در مورد پیامدهای قیمت اغراق...

محمد بن سلایم، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، توسط روسای فرمول یک متهم به دخالت در حقوق تجاری این ورزش، با اظهاراتش مبنی بر افزایش ارزش 20 میلیارد دلاری شده است.

بن سلایم روز دوشنبه در رسانه های اجتماعی نگرانی خود را در مورد پیامدهای قیمت اغراق آمیز برای فرمول یک ابراز کرد.

در پی گزارشی از بلومبرگ مبنی بر اینکه صندوق دارایی دولتی عربستان پیشنهادی 20 میلیارد دلاری برای فرمول یک ارائه کرده است، بن سلایم گفت که نگران عواقب احتمالی چنین ارقامی است.

به‌ویژه، او احساس می‌کرد که بدون برنامه‌ای معتبر از سوی مالکان جدید برای بهبود فرمول یک، این خطر وجود دارد که این ارقام باعث افزایش شدید هزینه‌های میزبانی مسابقات شود، که پس از آن منجر به افزایش قیمت بلیط خواهد شد.

روسای فرمول یک از اظهارات بن سلایم خشمگین شدند

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی

نامه‌ بخش حقوقی فرمول یک به رئیس فیا

اما اظهارات بن سلایم به مذاق لیبرتی مدیا خوش نیامده است و رسماً ناراحتی خود را از این موضوع ابراز کرده اند.

در نامه‌ای که روز سه‌شنبه توسط بخش حقوقی فرمول یک به بن سلایم فرستاده و همچنین در اختیار تیم‌ها قرار گرفت، از این که این اظهارات در قلمرو حقوق تجاری فرمول یک “دخالت” کرده است، ابراز تاسف کرد.

به عنوان بخشی از یک قرارداد اصلی که توسط مکس موزلی، رئیس سابق فیا در سال 2000 برای اجاره حقوق فرمول یک برای بیش از 100 سال توافق شد، فدراسیون موافقت کرد که در هیچ موضوع تجاری دخالت نکند – و در عوض فقط در مسائل نظارتی شرکت داشته باشد.

در نامه فرمول یک استدلال شده بود که بن سلایم در اظهار نظر در مورد ارزش این ورزش، از حد مجاز فراتر رفته است.

در نامه فرمول یک آمده است:

فیا تعهدات صریح داده که هیچ کاری برای لطمه زدن به مالکیت، مدیریت و/یا بهره برداری از این حقوق انجام نخواهد داد.

به نظر ما، دیدگاهی که از حساب رسمی رئیس فیا در رسانه های اجتماعی ارائه شده، به شکل غیرقابل قبولی با این حقوق تداخل دارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین