برنامه‌های سال آینده کانون‌های مساجد پیوست نماز می‌گیرد


برنامه‌های سال آینده کانون‌های مساجد پیوست نماز می‌گیرد

مقدم با بیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۴۰۲ پیوست نماز می‌گیرند، گفت: نماز مهمترین تکلیف دینی است که باید در طرح و برنامه‌های فرهنگی لحاظ شود و در پیوند با مسجد این ضرورت دوچندان است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، ششم بهمن ماه به میزبانی وزارت کشور برگزار می شود؛ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این دوره از اجلاس با توجه به نقش برجسته مسجد در محورهای آن، با ستاد اقامه نماز کشور همکاری گسترده‌ای دارد. در آستانه برگزاری این اجلاس و به منظور بررسی برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای ترویج نماز با «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد فهما گفتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

مقدم با بیان اینکه توسعه و ترویج نماز از اولویت های مهم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است، اظهار کرد: در همین راستا، فعالیت ها و برنامه‌های این معاونت اعم از مسابقات، جشنواره ها و طرح ها در سال ۱۴۰۲ پیوست نماز می یابند و باید توسعه و ترویج این فریضه را دنبال کنند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد ادامه داد: البته پیش از این نیز در طرح ها و برنامه ها و جشنواره های ستاد کانون های مساجد پیوست نماز دیده شده است برای مثال در جشنواره قرآنی مدهامتان که یکی از چهار مسابقه اصلی قرآن در کشور است، رشته قرائت نماز برای گروه سنی زیر ۱۶ سال گنجانده شده است؛ علاوه بر این، در سامانه بچه های مسجد در بخش مفهومی جزوات و کتاب های مرتبط با نماز معرفی و بارگذاری می شود.

وی با اشاره به همکاری ستاد کانون های مساجد با اجلاس سراسری نماز در دوره بیست و نهم، بیان کرد: انعکاس خبری اجلاس و نیز فعالیت کانون های مساجد در حوزه نماز در خبرگزاری شبستان، استفاده از ظرفیت عظیم کانون های مساجد در تبلیغ و ترویج نماز، تجلیل از نوجوانان برتر مسابقات قرآنی مدهامتان از جنبه های این همکاری است.

مقدم از تجمیع آثار مرتبط با نماز در کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد خبر داد و گفت: تجمیع آثار فاخر هنری در رشته های نمایش و سرود، تالیف کتاب و تدوین جزوات آموزشی مرتبط با نماز را در سامانه بچه های مسجد و در راستای همکاری با اجلاس سراسری نماز انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: تلاش بر آن است در فعالیت های فرهنگی هنری در شبکه عظیم مساجد از طریق نماز جریان سازی کنیم؛ نماز مهمترین تکلیف دینی است که باید در طرح و برنامه های فرهنگی لحاظ شود و در پیوند با مسجد این ضرورت دوچندان و سبب جذب نوجوانان و جوانان می شود.

وی ابراز کرد: از این رو، در ماه های پیش رو اعم از ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان پیوست نماز را در فعالیت ها اعمال می کنیم و همانطور که بیان شد، اولویت اصلی و مهم ما در همه برنامه ها نمازمحوری و ترویج و تبلیغ و فضاسازی برای این فریضه است.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: نگاه ما این است در طرح ها و برنامه های حمایتی که همه ساله در ستاد مرکز و دفاتر استانی ستاد دنبال و اجرا می شود، نماز اولویت داشته باشد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...