مرکز اسلامی رم برای رساندن پیام اسلام به مسلمانان و غیرمسلمانان ایتالیا تلاش می کند


مرکز اسلامی رم برای رساندن پیام اسلام به مسلمانان و غیرمسلمانان ایتالیا تلاش می کند

دکتر نادر العقاد، مشاور علمی و مذهبی مرکز اسلامی رم در گفت و گو با روزنامه «بیان» بر توجه به فرزندان مسلمانان در ایتالیا تاکید کرد و گفت: این مرکز ارتباط خوبی با مقامات رسمی ایتالیا دارد و این امر راه را برای معرفی اسلام با دیگر ادیان هموار کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: دکتر نادر العقاد، مشاور علمی و مذهبی مرکز اسلامی رم در گفت و گو با روزنامه «بیان» انتصاب دکتر الرفاعی الشحات عبد ربه عیسی به عنوان امام جماعت این مرکز وابسته به مؤسسه الازهر تمجید کرد و گفت: وجود الرفاعی نوید بخش باز شدن افق های جدیدی به روی این مرکز و ارتباط با جامعه مسلمانان ایتالیا است.

در این مصاحبه دکتر العقاد بر نقش مهمی که مرکز اسلامی رم در برقراری ارتباط با اعضای جامعه مسلمانان در ایتالیا به منظور تأیید حضور و حفظ هویت آنها در پرتو همسازی اجتماعی‌شان در جامعه این کشور ایفا می کند، تاکید کرد.

مشاور علمی و دینی مرکز اسلامی رم با اشاره به اینکه این مرکز به فرزندان مسلمانان نسل دوم و سوم ایتالیا توجه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، این مرکز یک نشست هم اندیشی در مورد تغییر جمعیتی مسلمانان در ایتالیا برگزار کرد و آمارها نشان داد که تعداد مسلمانان ایتالیا طبق آخرین آمار به سه میلیون نفر رسیده است. این تعداد نشان می دهد که مسلمانان 4 درصد از جمعیت ایتالیا را تشکیل می دهند. در همین راستا، مرکز اسلامی رم نقش مهمی را به عنوان تنها نهاد رسمی به رسمیت شناخته شده به عنوان نماینده جامعه اسلامی در ایتالیا بر عهده دارد.

دکتر العقاد همچنین بر نقش این مرکز اسلامی در آموزش فرهنگ عربی و اسلامی به غیر عرب زبانان از طریق مدرسه وابسته به این مرکز تاکید کرد.

وی همچنین از نزدیکی مسئولان مرکز به خانواده‌ های مسلمان ساکن منطقه لاتزیو به ‌ویژه به منظور کمک به تربیت فرزندانشان بر اساس سنت‌های صحیح اسلامی و پیوند آنها با فرهنگ اسلامی خبر داد.

مشاور علمی و دینی مرکز اسلامی رم در مورد نقش این مرکز در رساندن پیام اسلام به جامعه ایتالیا تاکید کرد و گفت: این مرکز با کلیه ارگان های رسمی جمهوری ایتالیا از وزارت کشور تا ریاست جمهوری به منظور نشان دادن جایگاه اسلام در موضوعات مختلف ارتباط دارد.

وی به روابط متمایز با دولت واتیکان، پس از امضای قرارداد «برادری انسانی» بین شیخ الازهر و واتیکان در تاریخ 4 فوریه 2019 اشاره کرد و گفت: این اقدام زمینه گفتگوی بین ادیان را بیشتر کرد و به غیرمسلمانان این فرصت را داد تا از طریق بازدیدهایی که در طی آن گفتگو با سایر ادیان انجام می شود، در داخل مرکز حضور داشته باشند.

دکتر العقاد ماهیت نقش این مرکز را در تعیین آغاز ماه های عربی با شناسایی ماه های جدید از طریق کمیته علمی ویژه رصد ماه های جدید که دو سال پیش برای مسلمانان ایجاد شد، توضیح داد و گفت: در ایتالیا این کمیته با رصدخانه های ایتالیایی زیر نظر دانشمندان متخصص در نجوم قراردادی منعقد کرد و موفق شد هر گونه ابهام در مورد موضوع آغاز ماه های عربی را برطرف کند.

سنگ بنای مرکز اسلامی رم در سال 1984 گذاشته شد و زمین این مرکز توسط شهرداری رم اهدا شد. مساحت این مرکز 30 هزار متر مربع است. ساخت این مرکز 10 سال به طول انجامید و در ژوئن 1995 با هزینه ای حدود 50 میلیون دلار به طور رسمی افتتاح شد. کشورهای مراکش، پاکستان و مصر و لیبی نیز در آن زمان به فرآیند ساخت و ساز و تجهیزات آن کمک کردند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...