جاذبه های کمتر شناخته شده شیراز را بشناسید


حافظیه و سعدیه شیراز را همه می‌شناسند. اغلب گردشگران نیز در سفر به شیراز تخت جمشید و پاسارگاد را می‌بینند. اما جاذبه های دیدنی این شهر تاریخی فراتر...

حافظیه و سعدیه شیراز را همه می‌شناسند. اغلب گردشگران نیز در سفر به شیراز تخت جمشید و پاسارگاد را می‌بینند. اما جاذبه های دیدنی این شهر تاریخی فراتر از این مکان‌های شناخته‌شده و هر گوشه و کنار آن را که بگردید، بنایی منحصربه‌فرد و دیدنی پیدا خواهید کرد. اگر بلیط تبریز شیراز یا سایر شهرها را خریده‌اید و دوست دارید که تجربه‌ای متفاوت از سفر به شیراز را برای خود رقم بزنید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با تعدادی از جاذبه های کمتر شناخته شده شیراز آشنا شوید.

جاذبه های کمتر شناخته شده شیراز را بشناسید

 

1. روستای سنگی قلات

این روستای سنگی همه چیز از کوه، رودخانه و جنگل را یکجا در خود جمع کرده است. علاوه بر خانه‌های سنگی و آب‌وهوای بی‌نظیر، این روستا با آبشارها و رودخانه‌های خروشان، باغ‌های زیبا و... از بهترین مکان‌هایی است که در زمان سفر به شیراز می‌توانید از آن بازدید کنید. علاوه بر جاذبه های طبیعی، این روستای کوچک چند بنای تاریخی مانند کلیسا، آسیاب و قلعه قزل ارسلان هم دارد که نشان از قدمت بالا و اهمیت تاریخی این روستا دارد. خرید خوراکی‌های محلی باکیفیت و خوشمزه‌ای مثل گردو، بادام، انجیر، انار و... از دیگر جذابیت‌های بازدید از روستای سنگی قلات است.

2. خیابان قصر دشت

از جمله لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که در زمان سفر به شیراز می‌توانید تجربه کنید، قدم‌زدن در خیابان قصر دشت است. این خیابان به باغ‌ها و سروهایی که دو طرف خیابان را احاطه کرده‌اند و در 4 فصل سال فضایی رویایی و دل‌انگیز را ایجاد می‌کنند شهرت دارد. اغلب کوچه‌های این خیابان حالت کوچه‌باغ دارند و مناظر زیبای آن، هوش از سر هر گردشگر و مسافری خواهد برد. 

3. مسجد جامع عتیق، از قدیمی ترین جاذبه های شیراز

مسجد عتیق شیراز، قدیمی‌ترین مسجد این شهر است و قدمت آن به سال 281 هجری قمری بازمی‌گردد. از جمله مهم‌ترین دلایلی که این بنا را به یکی از منحصربه‌فردترین دیدنی های شیراز تبدیل کرده، روایتی است که می‌گوید که حافظ در دوران زندگی خود، در این مسجد قرآن‌ می‌خواند. این مکان دیدنی که به مسجد جمعه، مسجد آدینه و مسجد جامع نیز شهر دارد، در بخش شرقی حرم شاه چراغ قرار گرفته و حاوی منبری 12 پله‌ای از جنس مرمر است که شهرتی جهانی دارد. 

جاذبه های کمتر شناخته شده شیراز را بشناسید

 

4. موزه مشاهیر خانه زینت الملک

از جمله مکان های دیدنی شیراز که غالبا از چشم گردشگران دور می‌ماند، موزه مشاهیری است که در زیرزمین خانه زینت‌الملک قرار دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست، با بازدید از این موزه با تعدادی از مشاهیر معروف ایران و فارس از دوره هخامنشیان تا دوره معاصر آشنا خواهید شد. از آنجایی که این موزه به تقلید از موزه مادام توسو ترکیه ساخته شده، به آن موزه مادام توسو نیز گفته می‌شود.

5. گذر سنگ سیاه

گذر سنگ سیاه به‌واسطه بافت قدیمی و کهن خود شهرت دارد و قدم زدن در آن، حسی تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد. ابتدای گذر سنگ سیاه، ظاهری مدرن و امروزی دارد، اما هرچه پیش می‌روید، بافت قدیمی بیشتر خودنمایی می‌کند. لابه‌لای کوچه‌های این گذر چند هتل، رستوران، موزه و خانه‌های مرمت‌شده قرار دارد که این ناحیه را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش و ماجراجویی در شیراز تبدیل کرده است.

6. بازدید از حمام وکیل در سفر به شیراز

مجموعه وکیل، یکی از پرآوازه‌ترین جاذبه های دیدنی شیراز است و نام‌بردن از آن شاید کمی عجیب به نظر برسد. خیلی از مسافران در بازدید از بناهای این مجموعه ممکن است حمام وکیل را از قلم بیندازند. اما اگر دوست دارید بدانید که زندگی در دوران زندیه چگونه جریان داشته، این حمام را در صدر فهرست بناهایی که باید در شیراز بازدید کنید قرار دهید. در این حمام، مجسمه‌هایی ساخته شده که به‌خوبی نحوه زندگی روزگار زندیه را به تصویر می‌کشند. علاوه بر این مجسمه‌ها، از بلندگوهای بخش‌های مختلف حمام وکیل، صداهایی پخش می‌شود که به‌خوبی وقایعی را که روزی در بنا جریان داشته‌، شبیه‌سازی می‌کنند.

جاذبه های کمتر شناخته شده شیراز را بشناسید

 

تجربه سفری به‌یادماندنی به شیراز با فلای تودی

از نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است و بعضی از جاذبه های تاریخی آن در هیچ کجای دنیا نظیر ندارند. در کنار بناهایی که شهرت جهانی دارند و نام آن‌ها به گوش هر مسافری آشنا است، این شهر جاهای دیدنی ناشناخته‌ای دارد که با وجود اهمیت تاریخی و زیبایی بی‌نظیرشان از نگاه بسیاری از گردشگران دور می‌ماند. در این مطلب، با 6 مورد از این جاذبه ها را به شما معرفی کردیم. برای تجربه سفری لذت‌بخش به شهر شعر و بهارنارنج، همین حالا به سایت فلای تودی مراجعه کنید و از بخش پروازهای داخلی، بلیط هواپیما شیراز را خریداری کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل شیراز است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی از سفر را برای شما رقم می‌زند.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت