امام مسجد الاقصی: کشورهای اسلامی در قبال هتک حرمت غرب به قرآن باید اقدام عملی انجام دهند


امام مسجد الاقصی: کشورهای اسلامی در قبال هتک حرمت غرب به قرآن باید اقدام عملی انجام دهند

امام مسجد الاقصی تاکید کرد: هتک حرمت قرآن دلیلی بر دشمنی بر اسلام است. کشورهای اسلامی نباید به محکومیت بسنده کنند، موظفند گام‌های عملی در سطح این اقدام شنیع بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شیخ یوسف ابوسنینه، امام جماعت و خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: سوزاندن قرآن بیانگر نفرت از اسلام و مسلمان است.محال است آنها با این کار به سوزاندن قرآن هایی که در دل‌هایشان فرو رفته است، شوند.

ابوسنینه افزود: قرآن کلام خداست و هرکه با آن دشمنی کند با پروردگار جهانیان دشمنی کرده است. برخی که قرآن را می سوزانند قبل از سوزاندن قرآن فقط خود را می سوزانند.

خطیب مسجد الاقصی گفت: سوختن قرآن کریم دلیلی بر دشمنی با اسلام و مسلمانان است. دشمنان ما تا امروز همچنان با اسلام و مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) می جنگند، گاهی به رسول خدا(ص) حمله می کنند و گاهی دیگر به قرآن حمله می کنند و آن را می سوزانند.

وی ادامه داد: قرآن کلام خداست و قانون اساسی مسلمانان است و تا روز قیامت باقی خواهد ماند. اگر آن را بسوزانند، نمی توانند دل‌هایی که قرآن در آنها نفوذ کرده است، بسوزانند.

امام جماعت مسجدالاقصی گفت: اگر به کشورهای مسلمان نگاه کنید، صدها هزار حافظ پیدا می کنید که قرآن را در درون سینه های خود حفظ می کنند. بنابراین قرآن کلام خداست و هیچ تحریف و تغییری برآن وارد نشده است. در طول زمان در سینه های مسلمانان و بر زبان‌های آنها جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: بزرگ‌ترین دلیل براین امر، تلاوت قرآن کریم توسط مسلمانان در نمازهای پنج گانه شان است که به صورت قلبی خوانده می شود.

خطیب مسجد الاقصی، اقدام برخی از کشورها مانند سوئد، هلند و دانمارک برای اجازه دادن به متعصبان به منظور سوزاندن قرآن و پاره کردن آن را محکوم کرد.

ابوسنینه گفت: آنها افرادی متعصب هستند. متاسفانه برخی از دولت‌ها به ادعای دموکراسی مجوز این اقدامات را می دهند. این دمکراسی نیست، بلکه کینه ورزی و دشمنی با امت مسلمان در جهان است.

امام جماعت مسجد الاقصی ، سکوت شورای امنیت و سازمان ملل در قبال این اقدامات را محکوم کرد و گفت: هیچ منفتی از شورای امنیت و سازمان ملل در طول زمان دیده نشده است.

وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای پاسخ به این حملات گام‌های عملی بردارند، از جمله این اقدامات احضار سفرا و مقامات ارشد در کشورهایی است که این اقدامات شنیع در آنجا اتفاق می افتد.

ابوسنینه گفت: دولت عربی و اسلامی به ابراز محکومیت بسنده می کنند، اما موظفند گام‌های عملی در سطح این اقدام شنیع بردارند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام