انشای فوق العاده زیبا در مورد جشن تکلیف


انشای فوق العاده زیبا در مورد جشن تکلیف

انشاء دانش آموزی و ساده روان در مورد جشن تکلیف رسیدن پسرانه و دخترانه با مقدمه و نتیجه گیری و توصیفات زیبا

انشا در مورد جشن تکلیف : اندک اندک بوی سجاده و نماز می آید، بوی بندگی و عطر مسجد و خواندن قرآن، رفتن به نمازجماعت و خواندن نمازهای واجب و پنجگانه. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

انشا در مورد جشن تکلیف

مقدمه : دختران  و پسران مسلمان هریک در سن خاصی به سن تکلیف می رسند و باید در مقابل تکالیف الهی سرخم کنند و نماز بخوانند و روزه بگیرند.

دختران معصوم مسلمان در سن ۹ سالگی  و پسران عزیز هم در سن ۱۵ سالگی به این مقام ارزنده می رسند. یعنی با عطر اذان و بوی رمضان  و هر عبادت دیگر باید در صدر و صف اول قرار گیرند تا به وظایف شرعی خویش به خوبی برسند.

بدنه : هر مسلمانی در برابر خداوند بزرگ مرتبه وظایفی برعهده دارد که از زمانی مقرر واجب می گردد، یعنی از یک سن انجام آن واجب بوده و ترک آن گناه محسوب می گردد.

کم کم بوی بندگی می آید و ترنم عطر خوش عشق، بوی بندگی و عبادت و سحرخیزی، کم کم باید هر صبح قبل از در زدن آفتاب برخیزی و برایش آب و جارو کنی، خورشید عبادت را پشت پنجره صدا کنی و برای خودت و خدایت حریمی بسازی، روزه را بگیری و وظایف دیگر را به موقع انجام دهی.

وضو گرفتن را خوب یاد بگیری و نمازت را هم درست و به ترتیب صحیح قرائت کنی. از نامحرم دوری کنی  و هر آنچه که حرام است را انجام ندهی. غروب که صدای روح نواز اذان پخش می گردد، به راه بیفتی و نماز را در مسجد بخوانی، چادری سفید به رنگ برف بدوزی و کیفی سفیدتر که سجاده و مهر و عطرت را در آن قرار دهی.

عطر خدا را در حواشی خودت بو کنی و از همه گناهان دوری کنی. دروغ گویی را کنار بگذاری و غیبت و تهمت و هر آنچه که ناشایست است را انجام ندهی.

هر سال که بزرگتر می شوی وظایفت بیشتر و سنگین تر می شود. باید بیش از پیش به پدر و مادر احترام بگذاری و قران و بزرگان دین را سرلوحه کار خودت قرار دهی. واجبات دین بر تو واجب شده و باید خوب خوب و به موقع انجام دهی.

نتیجه گیری: جشن تکلیف یک برنامه شرعی و دینی است که باید اولیا و مسئولین مدرسه به صورت کاملا زیبا و عاشقانه و با بهترین و جذاب ترین تزئینات در مکانی مفرح و شاد انجام دهند تا دختران و پسران مسلمان با تمام عشق و علاقه به سوی نماز و عبادت و پرستش خدای روی آورند.

انشاء در مورد جشن تکلیف کوتاه

مقدمه: خدایا شکرت که مرا به بندگی پذیرفتی. خدای خوبم تو را سپاس که مرا لایق دوستی و هم صحبتی خودت دانستی. تو را ای بهترین دوست و هم نفس و همراهم می ستایم و در اولین نماز عشق تو را به یگانگی و وحدانیت می ستایم.

خدای بزرگ و مهربانم من ضعیف ترین و کوچک ترین بنده تو تور ا به عظمت و بزرگی و خوبی می ستایم و به پاس این مهمانی مبارک رخت و لباسی نو می دوزم.

بدنه: پسران مسلمان در سن 15 سالگی و دختران معصوم در سن 9 سالگی می توانند به حریم خداوند بزرگ مشرف شوند. چه خوب است که پدران و مادران برای چنین روزی بزرگ عزیزان خود را آماده کنند و برایشان همه چیز را واضح و روشن توضیح دهند تا فرزندان آمادگی روحی بیابند.

برای دختران و گلدسته های باغ بهشتی چادری از پرنیان و لباسی از برگ یاس بدوزند و عطر اقاقی بزنند. جا نمازی که دورش با نخ ایمان و عشق دوخته شود و چادرش هم با نقش عشق گلدوزی شود. برایشان جایی در منزل در نظر بگیریم و محراب جذاب مهیا کنیم.

روح پسر و دختران جوان را صیقل دهیم به آنها بگوییم که خدای مهربان اصلا سخت گیر نیست و همه چیز بر روی مهربانی و بندگی است. خدای مهربان فقط مهربانی دارد و ترسی برای هیچ بنده ای درست نیست.

به خدای خود اعتماد کنید و نماز را نه از سر ترس که برای عبادت و عشق ورزی انجام دهید. از عذاب نترسانیم که خداوند هیچ عذابی ندارد . او برگ است و پر از عشق و دوستی و مهر . او را دوست ود بدانید و مهربانی را از او یاد بگیرید

نتیجه گیری: خدا را سپاس که به ما بندگان اجازه می دهد که در حریمش باشیم و از او اطاعت کنیم. برایش شعر عشق بخوانیم روح بندگی و عبادت را در خود زنده کنیم.

در سن خاصی بندگی را تمام کنیم و از روزهای با او بودن لذا کامل ببریم. خدایا شکرت که جشن تکلیف را مقدمه حضور دختران و پسران در مسجد کردی. من با عشق و شادی و مهر این روز را شروع می کنم و برای همیشه با هر اذانی رو به او سجده بر خاک می گذارم.

 

برای مشاهده صدها انشا درباره موضوعات مختلف اینجا کلیک کنید

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...