سیاستمداران تازه مسلمان : مسلمانان هلند در معرض استانداردهای دوگانه قرار دارند


سیاستمداران تازه مسلمان : مسلمانان هلند در معرض استانداردهای دوگانه قرار دارند

برخی از سیاستمداران سابق راست افراطی در هلند که به اسلام گرویده اند، اعلام کردند که هتک حرمت قرآن از جمله جنایات ناشی از نفرت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، برخی از سیاستمداران سابق راست افراطی در هلند که به اسلام گرویده اند، اعلام کردند که هتک حرمت قرآن از جمله جنایات ناشی از نفرت است.

این سیاستمداران تاکید کردند که مسلمانان در هلند «در معرض استانداردهای دوگانه قرار دارند.

«آرنود ون دورن»، سیاستمدار سابق که حزب راست افراطی «آزادی» در هلند را ترک کرد و به اسلام گروید به آناتولی گفت که از نظر او اقدام «ادوین واگنسولد» رهبر جنبش اسلام هراس پگیدا علیه قرآن کریم ،وحشیانه است.

د رروز 23 ژانویه «واگنسولد» در مقابل لاهه برخی از صفحات یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرد و سپس آنها را سوزاند.

«ون دورن» گفت : این وضعیت مسلمانان را آزار می دهد و آنها را تحقیر می کند . بسیار عجیب است که چنین مجوزی برای هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان در هلند صادر می شود . دولت باید به جای تحقیر و به حاشیه راندن مداوم یک گروه قومی و مذهبی،همه گروه ها را دور هم جمع کند.

این سیاستمدار تازه مسلمان تاکید کرد که اقدام به هتک حرمت قرآن باید در زمره اقدامات ناشی از نفرت در کل اتحادیه اروپا تلقی شود.

وی افزود: از این طریق زمینه های قومیتی را در مقابل یکدیگر قرار می دهید و نفرت ایجاد می کنید.

«ون دورن» با درخواست از سیاستمداران برای ایستادن و محکوم کردن این اقدام گفت که صدور مجوز برای بروز چنین حوادثی تحت حمایت پلیس این تصور را ایجاد می کند که چنین اقداماتی می تواند بسیار آسان و بدون مجازات انجام شود.

وی این سوالات را مطرح کرد که مرحله بعدی چیست؟ قرآن سوزانده می شود، شیشه های مساجد شکسته می شود، مساجد به آتش کشیده می شود، مدارس اسلامی مورد حمله قرار می گیرند و کودکان مسلمان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند؟

تبدیل اسلام هراسی به یک مشکل بزرگ و رو به افزایش

«جورام ون کلاورن»، نماینده سابق حزب آزادی که در حین نوشتن کتابی ضد اسلامی در نهایت به اسلام روی آورد و مسلمان شد، گفت که پگیدا دائما مسلمانان را تحریک می کند.

وی تاکید کرد که توهین به دین در هلند تا سال 2014 یک جرم جنایی بود اما به نظر می رسد جلوگیری پلیس از آتش زدن تورات در هفته گذشته در مقابل سفارت اسرائیل در استکهلم نشان می دهد که مجوز چنین حوادثی بسته به اینکه کدام کتاب مقدس قرار است مورد هتک حرمت قرار بگیرد،داده می شود.

سوزاندن کتاب های مقدس نه به دلیل آزادی بیان بلکه ناشی از نفرت است

در بیانیه مطبوعاتی کمیته گفتگوی یهودیان هلند آمده است که سوزاندن یک کتاب مقدس ابراز عقیده نیست، بلکه بیان نفرت است.

این کمیته با ابراز همبستگی با افراد آسیب دیده، گفت: چنین اقداماتی با هدف قرار دادن مردم در برابر یکدیگر صورت می گیرد و منزجر کننده هستند.

حملات اخیر به قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک با محکومیت ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر مواجه شده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...