تلاش جهانی برای ریشه کردن ایدز در کودکان تا سال 2030


تلاش جهانی برای ریشه کردن ایدز در کودکان تا سال 2030

در نشستی که اخیراً به میزبانی تانزانیا برگزار شد، رهبران ۱۲ کشور آفریقایی دارای میزان بالای اچ ‌آی ‌وی موافقت کردند که برای پایان دادن به ایدز در کودکان تا سال ۲۰۳۰ با یکدیگر همکاری کنند.به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۳۸...

در نشستی که اخیراً به میزبانی تانزانیا برگزار شد، رهبران ۱۲ کشور آفریقایی دارای میزان بالای اچ ‌آی ‌وی موافقت کردند که برای پایان دادن به ایدز در کودکان تا سال ۲۰۳۰ با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در پایان سال ۲۰۲۲ به ویروس اچ آی وی مبتلا بودند. در سال ۲۰۲۱، دو سوم این بیماران از منطقه آفریقای سازمان بهداشت جهانی بودند. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی برنامه های اقدام خود را برای اطمینان از دسترسی همه کودکان مبتلا به اچ آی وی به درمان نجات دهنده زندگی و اینکه مادران مبتلا به این ویروس دارای نوزادان عاری از ایدز هستند، ارائه کرده است.

برنامه‌ های تعیین شده برای کنترل ایدز بین کودکان شامل یافتن و مراقبت از نوزادان و کودکان مبتلا به اچ آی وی، رسیدگی به شکاف درمانی برای زنان باردار و شیرده مبتلا به این ویروس جهت حذف انتقال عمودی، و مقابله با موانعی است که دسترسی به خدمات و درمان‌های نجات دهنده زندگی را مختل می‌کند.

۱۲ کشوری که به اتحاد برای پایان دادن به ایدز در کودکان تا سال ۲۰۳۰ ملحق شده اند عبارتند از: آنگولا، کامرون، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، کنیا، موزامبیک، نیجریه، آفریقای جنوبی، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه.

متاسفانه بر اساس آمارهای رسمی کودکان ۱۵ درصد از کل مرگ و میرهای مرتبط با ایدز را در جهان تشکیل می دهند و هر پنج دقیقه یک کودک به دلایل مرتبط با ایدز از دنیا می رود.

طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی، یک و نیم میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ به عفونت اچ آی وی جدید مبتلا شده اند که ۱۶۰ هزار نفر از آن ها کودک هستند. در همین سال، ۶۵۰ هزار نفر به دلایل مرتبط با ویروس ایدز جان خود را از دست دادند.به گزارش سیناپرس،کودکان تنها ۴ درصد از کل افراد مبتلا به اچ آی وی را تشکیل می دهند، با این حال ۱۵ درصد از کل مرگ و میرهای مرتبط با ایدز در کودکان گزارش شده است.

آمارها بیانگر این حقیقت تلخ است که بسیاری از کودکان مبتلا به اچ آی وی درمان مناسبی را دریافت نمی کنند و در مقایسه، بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، سه چهارم بزرگسالانی که مبتلا به اچ آی وی هستند، داروهای ضد ویروس دریافت می کنند.

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد: ویروس اچ آی وی می تواند در دوران بارداری یا در دوران شیردهی از مادر به کودک منتقل شود. این انتقال عمودی ایدز را می توان با درمان سریع اچ آی وی برای زنان باردار مبتلا به این ویروس یا پیشگیری پیش از مواجهه قطع کرد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازی تیکن 8 – Tekken 8 رسما رونمایی شد + تریلر