فتنه و امتحانات آخرالزمان برای جدایی مومنان از منافقان است


فتنه و امتحانات آخرالزمان برای جدایی مومنان از منافقان است

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: فتنه و امتحانات آخرالزمان برای جدایی مومنان از منافقان است و مومنان تنها کسانی همیشه در کنار امام باقی می مانند که در فتنه و امتحانات سخت به خداوند و ولایت او ایمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری استاد حوزه علمیه در سخنرانی خود به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه حق شناس گفت: ظهور منزلتی از قیامت است کما اینکه رجعت هم منزلتی از قیامت است.

وی افزود: زمان ظهور عصر ایمان است و خداوند وعده تحقق این وعده را داده است. اما پیش از ظهور فرد و جامعه مومن برای رسیدن به مقام ایمان باید امتحانات سخت را طی کنند، کسانی که صف آنها در صف مومنان نیست از یکدیگر جدا می شوند امتحانات که سخت شود منافقان از مومنان جدا می شوند.

این استاد اخلاق بیان کرد: خداوند در عصر ایمان به دشمن امکانات و فرصت می دهد تا جایی که گمان می کند که غلبه مطلق پیدا کرده اما این توهم آنها است، ما نباید دچار این توهم شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با استناد به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: دشمنان الهی که در این شرایط به آنها امکانات دادیم خیال می کنند که پیروز شدند این داوری بدی است، دشمن فکر می کند که امکانات به خود او تعلق دارد و وقتی پیروز می شود فکر می کند به پیروزی مطلق دست یافته است؛ اما اینگونه نیست و به زودی آنها دچار عذاب می شوند.

وی ادامه داد: امیر مومنان امام علی(ع) ما خزینه دار خدا هستیم و می دانیم به همین دلیل صبر می کنیم و بر تصمیم الهی سبقت نمی‌گیریم، دشمن با همه قدرتی که دارد در سیطره الهی قرار دارد، این از امتحانات سخت در آخرالزمان است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه پیامبر(ص) در مسیر هدایت مردم مجاهده طولانی بر علیه منافقان شروع کردند، گفت: خداوند به شیاطین و منافقان فرصت می دهد اما در نهایت آنها نابود می شوند، منافقان فتنه می کنند و برای مومنان رنج ایجاد می کنند این عذاب خدا برای مومنان نیست بلکه امتحان الهی برای مومنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: کسانی که ایمان ندارند وقتی فتنه و امتحان پیش می آید گمراهی خود را آشکار می کنند. بنی امیه شیاطینی بودند که بر علیه امیر مومنان امام علی(ع) برخواستند و شیعیان او را بسیار آزار و اذیت کردند. اما کسانی که کنار امیر مومنان امام علی (ع) و امام حسین (ع) ایستادگی کردند اذیت و ازار دشمنان برای آنها به رحمت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه گشایش ها در دل سختی ها رخ می دهد بنابراین از سختی ها نترسید، گفت: در آخرالزمان دینداری سخت می شود زیرا دشمن فتنه می کند، کسانی که می ترسند عقب نشینی کرده و وارد جبهه دشمن می شوند. اگر بر سختی و مصایب استقامت کنید خداوند آن را سکوی پرواز شما قرار می دهد، دشمن سعی می‌کند که مسیر الهی را به روی مومنان ببندد اگر استقامت کنند مقرب درگاه الهی می شوند.


این استاد اخلاق با بیان اینکه در سختی ها باید اهل سبقت باشید. اظهار کرد: دشمن اطراف امام از هدایت، آتش درست می کند، کسی که سختی راه را عذاب می بیند، نمی تواند در کنار امام باقی بماند. کسی که در دوران غربت کنار امام باشد در دوران پیروزی هم کنار امام می ماند، و طبق دستور امام عمل می کند. کسی که دستگاه محاسبه او اشتباه باشد نمی تواند در دوران سختی در کنار امام باقی بماند بنابراین داشته های خود را برای امام خرج نمی کند. خداوند بر درون انسان ها از خود آنها آگاه تر است و قلوب آنها را امتحان می کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !