کانون های مساجد محور فعالیت های اثرگذار فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند


کانون های مساجد محور فعالیت های اثرگذار فرهنگی، هنری و اجتماعی  هستند

حجت الاسلام کلات پور، گفت: کار، اندیشه و رسالت جدید ما این است که کل مساجد دارای کانون فرهنگی هنری باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در دیدار با اعضای هیئت امنای مسجد امیرالمومنین حضرت علی(ع) مجتمع شهید مفتح، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال۷۲ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای لبیک به فرامین مقام عظمای ولایت مبنی بر جذب و تربیت جوانان و نوجوانان با رویکرد های فرهنگی و هنری در مساجد آغاز به کار کردند.

وی عملکرد کانون های مساجد در طول سه دهه گذشته را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: علی رغم اینکه در برهه های از زمان مانند سال های شیوع کرونا و یا به واسطه مشکلاتی از قبیل عدم هماهنگی میان ارکان مسجد، یا نداشتن امام جماعت، وقفه ای در کار و فعالیت برخی از کانون های ایجاد شده است اما رویکرد ما مبتنی بر نهضت بازگشت به مساجد است.

حجت الاسلام کلات پور، با بیان اینکه اِلِمان کشورهای اسلامی مسجد محور است، اظهار کرد: رویکرد دولت جدید و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسجد محوری و اثربخشی به فعالیت های و برنامه های ارزشی در این حوزه است که می تواند نوید بخش اتفاقات خوبی در حوزه بودجه و توجه به مساجد در سال ۱۴۰۲ است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان کرمانشاه، گفت: ما معتقدیم که امام جماعت رهبر ذاتی مسجد است. در عین اینکه خود را در مساجد مهمان می دانیم با هماهنگی و تعامل با سایر ارکان مسجد؛ سعی بر تربیت جوان متعهد و متخصص و انقلابی داریم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروهای ما با بسیج مشترک است، اضافه کرد کادر سازی و جذب جوانان در اولویت کار کانون های مساجد است اما مهمترین کار ما فعالیت های فرهنگی و هنری است.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به پالایش برنامه ها و عملکرد کانون ها همراه با انتقال تجربیات کانون ها از نقاط مختلف کشور در بستر زیست بوم بچه های مساجد، گفت: در ایام الله دهه فجر مبارک فجر ۴۰ برنامه شاخص در کانون های مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه پیش بینی شده است.

وی سامانه فهما را یک زیست بوم و‌ شبکه ارتباطی با کل ایران خواند و گفت: فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد، عضو بزرگترین سمن و تشکل مردمی دنیا با بیش از سه میلیون نفر جمعیت هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در پایان با اشاره به صدور مجوز الکترونیکی کانون در بستر سامانه فهما، خاطرنشان کرد: همزمان با چهل و چهارمین طلیعه بهار پیروزی، شاهد راه اندازی و تأسیس کانون های جدید از جمله کانون شهید مفتح در کرمانشاه خواهیم بود.

پایان پیام/712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات