اعتکاف خلوتگاهی برای معتکف/ مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا مأمنی برای نوجوانان


اعتکاف خلوتگاهی برای معتکف/ مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا مأمنی برای نوجوانان

مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا این روزها با میزبانی از نوجوانان و جوانان معتکف، به مامنی برای مشتاقان تبدیل شده تا به نور ایمان و تجلی خداوند متصل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا، یکی از مساجد فعال در سطح شهرستان است که امسال نیز میزبان معتکفین شده است، برای تهیه گزارش به میان جمعی رفتم که همه با دلی شکسته آمده بودند، هر کس مشغول عبادت بود، یکی از معتکفین در حالی که غرق در دعا و نیایش بود گفت: امروز دومین روز از اعتکاف است و زمان مثل برق و باد در گذر، ای کاش این سه روز تمام نمی‌شد چرا که شیرین‌ترین و پر خاطره‌ترین لحظات زندگی‌ام محسوب می‌شود.

هنگام اذان ظهر بود، وقتی نوای ملکوتی اذان در سطح مسجد پیچید، آن بغض‌هایی که خود را در لابه لای حنجره‌ها پنهان کرده و فشرده شده بودند، رهایی یافتند و گونه‌های شیفتگان را از مرواریدها لبریز کردند و هر معتکفی از اینکه در خانه خدا به مهمانی امده بود پر از اشتیاق بود.

اینجا همه چیز بوی بندگی می‌دهد، بندگانی که کوله بار گناهان بر دوششان سنگینی می‌کرد، این کوله بار خود را برداشته اند تا با یگانه خالق هستی به دور از هیاهوی همیشگی زندگی مادی به نجوا و دعا بپردازند و به ندای آسمانی خداوند گوش فرا دهند تا به نور ایمان و تجلی خداوند متصل شوند.

اعتکاف خلوتگاهی برای معتکف/ مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا مأمنی برای نوجوانان

عده ای نماز می خوانند، برخی کلام وحی را بازخوانی می کنند و تعدادی از جوانان هم پای گفتمان های دینی مسجد نشسته اند و از آنجا توشه برمی دارند. بعضی از جوانها هم دور هم نشسته اند و از این فضا برای طرح مسائل مختلف دینی استفاده می کنند.

اینجا هرچه هست بندگی است، بندگی به درگاه خالق با گوشه‌نشینی، تضرع و مدد از خداوند برای زندگی سالم و به‌دوراز رنگ و ریا؛ اینجا همه آمده‌اند تا به‌دوراز هیاهوی همیشگی زندگی مادی و دنیوی، به نور خدا متصل شده و آرام‌ترین لحظات معنوی را تجربه کنند.

* اعتکاف خلوتگاهی است که معتکف در آن به خود می پردازد

حجت‌الاسلام محمد رضازاده - مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی شهرستان فومن- که امسال اعتکاف را با بچه های مسجد امام حسین صومعه سرا است با بیان اینکه خودسازی و خودشناسی، تقرب و نزدیکی به خداوند و برآورده شدن حاجات از مهمترین اهداف حضور معتکفین در اعتکاف است اظهار کرد: اعتکاف یک عبادت جامع است، در این عبادت همه عبادت‌ها از جمله نماز، روزه، حج، دعا و توسل وجود دارد و بدین لحاظ عبادتی جامع و کامل محسوب می‌شود.

اعتکاف خلوتگاهی برای معتکف/ مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا مأمنی برای نوجوانان

وی افزود: اعتکاف خلوتگاهی است که معتکف در آن به خود می‌پردازد و گذشته و حال خود را بررسی می‌کند و آینده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این کارشناس مذهبی گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای خود سازی است و بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی معتکف در فضای اعتکاف مستحکم می شود.

حجت الاسلام رضازاده تصریح کرد: اعتکاف یک عمل وصف ناشدنی است که دور از شلوغی شهر انسان می‌تواند به عبودیت و بندگی خداوند بپردازد و انسان را برای بندگی و راه و رسم درست زندگی در جامعه و روزهای آینده آماده سازد.

وی با بیان اینکه مسئولان مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا فضای بسیار خوبی را برای معتکفین فراهم ساخته اند خاطرنشان کرد: خوبی اعتکاف در این مسجد این است که از همه قشرهای جامعه و رده سنی مختلفی در آن شرکت می‌کنند.

اعتکاف خلوتگاهی برای معتکف/ مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا مأمنی برای نوجوانان

*حضور پرشور نوجوانان در اعتکاف مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا

امیر رمضانپور - مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا - اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در این مسجد در حال برگزاری است.

وی افزود: جشن ولادت امام علی(ع)، برگزاری مناجات امیرالمومنین، محفل انس با قرآن، ویژه برنامه زندگی پس از زندگی، قرائت زیارت عاشورا، ویژه برنامه وفات حضرت زینب(س) و قرائت دعای ام داوود از جمله برنامه های این مسجد در ایام اعتکاف است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا با اشاره به حضور پرشور نوجوانان در اعتکاف مسجد امام حسین(ع) گفت: در این مسجد کسی اجازه ندارد برای بچه ها عصبانی شود.

رمضانپور با بیان اینکه برای روز برای بچه ها زودتر بگذرد و روزه گرفتن برایشان سخت نباشد، بازی‌ها و مسابقات مختلف مانند «زو» و ... را انجام می‌دهیم تصریح کرد: همه تلاشمان این است که بتوانیم نوجوانان را برای همیشه به مسجد جذب کنیم.

اعتکاف خلوتگاهی برای معتکف/ مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا مأمنی برای نوجوانان

وی خاطرنشان کرد: ایام البیض، زمینه بازگشت به قرآن و معنویت را برایمان فراهم می‌کند تا به‌ دور از لذت‌های مادی، خودسازی را تمرین کنیم و دیگر بار به سمت گناهان نرویم.

گفتنی است؛ سه روز خلوت عاشقانه با معبود و خالق برای طهارت جسم و روح است؛ تا با سیراب شدن از چشمه زلال معرفت، زندگی معنوی تازه‌ای را آغاز کنیم و با نزدیکی به خداوند متعال و دوری از هرگونه انحراف و گناه، در مسیر سنت و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) گام برداریم.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی