لغو مصوبه افزودن تعطیلات اعیاد اسلامی به تقویم مدارس سانفرانسیسکو


لغو مصوبه افزودن تعطیلات اعیاد اسلامی به تقویم مدارس سانفرانسیسکو

تصمیم سانفرانسیسکو برای لغو به رسمیت شناختن تعطیلات اعیاد مذهبی در مدارس موجی از خشم و نگرانی را در جامعه اسلامی این شهر به وجود آورده است و مسلمانان این اقدام را نژادپرستانه دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «میدل ایست آی»، تصمیم سانفرانسیسکو برای لغو به رسمیت شناختن تعطیلات اعیاد مذهبی در مدارس موجی از خشم و نگرانی را در جامعه اسلامی این شهر به وجود آورده است.

مسلمانان سانفرانسیسکو این اقدام را نژادپرستانه توصیف کرده و خواستار رسیدگی به آن از سوی گروه های حقوق مدنی شدند.

اواخر ماه گذشته، ناحیه مدارس سانفرانسیسکو دستوراتی را برای افزودن تعطیلات جدید به تقویم مدارس از جمله به رسمیت شناختن برخی از تعطیلات مذهبی برای مسلمانان صادر کرد.

«لارا کیسوانی»، مدیر اجرایی مرکز سازماندهی و منابع عربی در این باره گفت:در واقع آنچه اتفاق افتاده این است که حوزه مدارس به جامعه عرب و مسلمان در سانفرانسیسکو پشت کرده است.

کیسوانی گفت که این اقدام پیام خصومت و عدم احترام و دوستی را به جوامع مسلمان و عرب ارسال می کند.

کیسوانی در این باره گفت: من فکر می کنم که این اقدام سابقه بسیار بدی برای حرکت رو به جلو در سانفرانسیسکو ایجاد می کند.

وی تصریح کرد که این تصمیم نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در سیاست های حوزه مدارس است که در آگوست 2022 به قطعنامه افزودن تعطیلات عید فطر و عید قربان در مدارس رای مثبت داد.

اما بلافاصله پس از تصویب این قطعنامه، ناحیه مدارس سانفرانسیسکو با مخالفت هایی در خصوص اینکه این تصمیم نقض قانون اساسی است، مواجه شد.

این در حالی است که شماری از مدارس در ایالت های مختلف آمریکا اقداماتی را برای به رسمیت شناختن برخی از تعطیلات مذهبی از جمله تعطیلات یهودیان در تقویم مدارس انجام داده اند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند