سایز استاندارد گردنبند طلا زنانه و مردانه


گردنبند زنانه و مردانه را بی‌شک می‌توان از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع زیورآلات موجود به‌شمار آورد. استفاده گسترده از گردنبند طلا در اشکال و اندازه‌های مختلف طی سال‌ها به بخش مهمی از صنعت زیبایی و ارایشی تبدیل شده و پیشرفت زیادی...

گردنبند زنانه و مردانه را بی‌شک می‌توان از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع زیورآلات موجود به‌شمار آورد. استفاده گسترده از گردنبند طلا در اشکال و اندازه‌های مختلف طی سال‌ها به بخش مهمی از صنعت زیبایی و ارایشی تبدیل شده و پیشرفت زیادی داشته است.

سایز استاندارد گردنبند طلا زنانه و مردانه

طی سال‌ها و با توجه به استقبال بالایی که از این نوع زیورآلات صورت گرفته، آنها به بخشی از استایل مد و خوش‌پوشی تبدیل شده‌اند. بر همین اساس جدول‌ها و معیارهایی نیز برای سایز استاندارد گردنبند طلا زنانه و مردانه ابداع شده تا انتخاب و خرید این محصولات را آسان‌تر کرده و به‌نوعی نظم دهد.

در این مقاله به بررسی انواع گردنبند زنانه و مردانه طلا از نظر سایز می‌پردازیم.

سایز استاندارد گردنبند زنانه و مردانه و بهترین انتخاب!

اغلب ما تجربه استفاده از گردنبندها را داریم. علاوه بر تنوع در مدل‌ها، سایز استاندارد گردنبند طلا نیز در تنوع بالایی میباشد. این تنوع در قالب یک سری سایزها و با استانداردهایی مشخص مطرح می‌شود. به این ترتیب افراد می‌توانند با بیان نام و نوع هریک از این انواع مختلف، گردنبند طلا مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش کنند.

اسامی و اندازه این مدل‌ها، همراه با نام و سبک مورد استفاده و نیز بهترین شرایط استفاده از آنها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید تا بهتر بتوانید نمونه مورد نظر خود را بشناسید و انتخاب کنید:

طول گردنبند (سانتی متر) سبک محل قرارگیری مناسب برای کدام لباس و استایل بدنی
۳۳ – ۳۸ مدل یقه‌ای یا گلوبند چسبیده دور گردن، بالای استخوان ترقوه لباس‌های یقه باز و هفت و گردن‌‌ دارای گودی و کوتاه
۳۸ – ۴۳ چوکر (Choker) کمی بالای گردن و زیر استخوان ترقوه انواع مدل لباس گردن‌ کشیده و دارای گودی‌
۴۳ – ۴۸ پرنسسی (Princess) روی ترقوه (محبوب‌ترین سایز گردنبند برای خانم‌ها) همه مدل‌های لباس
۵۱ – ۶۱ ضیافتی (Matinee) پائین استخوان ترقوه، در مرکز سینه لباس‌ رسمی، لباس کار و کژوال
۷۱ – ۹۴ اپرا (Opera) از بالای سینه تا چند سانت پایین‌تر گردن‌ بلند و لباس شب
۹۴ – ۱۵۲ ریسمان یا کمند (Rope) از وسط سینه تا شکم لباس‌ رسمی، ظریف و لباس شب
جدول انواع گردنبند زنانه، سبک و موارد استفاده از هر یک

استفاده از این جدول برای شناخت انواع گردنبند زنانه مستلزم اندازه‌گیری دقیق گردنبند است. به همین دلیل باید روش صحیح این کار را آموخته و به‌درستی از آن استفاده کنیم.

استفاده از دانش و تجربه اهل فن نیز راهی مناسب برای انتخاب بهترین مدل‌های گردنبند زنانه و مردانه است؛ موردی که در گالری معتبر پرسته به‌خوبی از آن بهره‌مند می‌شوید.

سایز استاندارد گردنبند طلا زنانه و مردانه

چگونه اندازه گردنبند و سایز گردن را به‌طور صحیح مشخص کنیم؟

برای اندازه‌گیری گردنبند طلا زنانه و مردانه، دو کار اساسی در پیش داریم:

ابتدا باید طول زنجیر گردنبند را به‌طور دقیق مشخص کنیم. در مرحله بعد باید سایز گردن خود و طول دلخواه گردنبند را مشخص کرده و از مقایسه این دو به اندازه گردنبند طلا زنانه و مردانه دست یابیم.

پیدا کردن اندازه زنجیر گردنبند کار دشواری نیست. به‌شرط ‌آنکه دقت و توجه کافی در این کار به خرج داده و مراحل اندازه‌گیری را به‌طور مرتب و دقیق انجام دهیم.

اندازه‌گیری زنجیر گردنبند را می‌توان مستقیما با متر یا خط کش انجام داده یا پس از مشخص کردن طول زنجیر روی کاغذ سایز آن را مشخص کنیم. برای این کار پس از باز کردن قفل زنجیر گردنبند طلا، آن را به‌صورت مستقیم روی یک سطح صاف قرار داده و با متر یا خط‌‌‌‌‌کش طول آن را اندازه‌گیری می‌کنیم. همچنین می‌توانیم این کار را ابتدا روی یک نوار کاغذی انجام داده و با علامت زدن ابتدای و انتهای نوار، طول آن را یادداشت کنیم.

سایز استاندارد گردنبند طلا زنانه و مردانه

در هر دو این حالات، پلاک یا آویزهای گردنبند طلا را از مرحله محاسبات حذف کرده و جزو طول زنجیر محاسبه نمی‌کنیم، اما قفل گردنبند بخشی از طول آن بوده و باید در محاسبه در نظر گرفته شود.

حالا نوبت به اندازه گرفتن سایز گردن است. به‌دلیل تفاوت در فرم بدنی افراد، طول گردن آنها با یکدیگر فرق دارد. برای داشتن اندازه دقیق گردن لازم است نوار، روبان یا متر نواری را طوری که کاملا به گردن چسبیده اما به آن فشار نیاورد دورتادور گردن بپیچید. سپس طول یک دور کامل پیچیدن آن را اندازه‌گیری و یادداشت کنید.

با توجه به این دو اندازه و مقایسه آنها در جدول مربوط به سایز استاندارد گردنبند طلا زنانه و مردانه، می‌توانید اندازه گردنبند مورد نظر خود را به‌طور دقیق مشخص کنید. به‌عبارت دیگر برای تعیین اندازه گردنبند مناسب برای خود، لازم است به سایز گردن به‌دست آمده، ۵ تا ۱۰ سانتی متر اضافه کنید. این اندازه، حالت متناسب و متوسط برای اندازه گردنبند طلا خواهد بود.

اگر مایل به انتخاب مدل‌های متنوعی از گردنبند زنانه و مردانه در سایزهای مختلف هستید، این میزان متفاوت خواهد بود. اما در همه حال استفاده از اندازه‌های استاندارد گردنبند، بهترین گزینه برای شما است.

هریک از این اندازه‌ها دارای اسم و مشخصاتی است که در جدول گردنبندهای استاندارد آمده و برای همه قابل دسترسی است.

فروشگاه‌های معتبر عرضه‌کننده آنلاین گردنبند زنانه و مردانه طلا، این نوع سایزبندی را به‌طور دقیق به مشتریان عرضه کرده و راهنمایی‌های لازم در این مورد را نیز به شکل مشاوره رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهند.

به‌طور کلی این تقسیمات را می‌توان به شکل خلاصه زیر بیان کرد:

  • دور گردن۳۳ سانتی‌متر گردنبند مناسب تا ۴۵.۷ سانتی ‌متر
  • دور گردن۳۸ سانتی‌متر گردنبند مناسب تا ۵۰.۸ سانتی ‌متر
  • دور گردن ۴۳ سانتی‌متر گردنبند مناسب تا۶۰ سانتی‌متر

سخن پایانی

گردنبند طلا محبوب‌ترین آویز زینتی است که هم خانم‌ها و هم آقایان به استفاده از آن علاقه زیادی دارند. تنوع مدل‌های گردنبند بسیار زیاد بوده و انتخاب آن بر اساس اندازه و سایز، باعث می‌شود زیوری زیبا و متناسب با اندام خود داشته باشیم.

برای این کار، لازم است ضمن استفاده از روش‌های موجود برای اندازه‌گیری زنجیر و نیز سایز گردن خود، از جدول موجود برای انتخاب بهترین سایز گردنبند طلا که با استایل افراد هماهنگی لازم را داشته باشد نیز غافل نشوید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدل آستین بلند | 110 مدل انواع شومیز و بلوز آستین بلند دخترانه