طرز تهیه کباب کنجه لاری و فوت و فن های آن


طرز تهیه کباب کنجه لاری بسیار ساده است. این کباب طعم و مزه ای متفاوت داشته و با ترکیبی از گوشت گوساله تهیه می شود. مرینیت کردن این کباب دو روز زمان می برد. شما در طعم دار کردن این کباب از ماست، پیاز و ادویه استفاده می کنید.

یکی از انواع کباب های خوشمزه ای که می توانید در این بخش دستور تهیه آن را مطالعه کنید، طرز تهیه کباب کنجه لاری است. این کباب محبوب ایرانی طعم لذیذی داشته و به دلیل ترکیبات آن بافت لطیف و نرمی دارد.

برای داشتن انواعی از کباب های ایرانی و اصیل کافی است در آرگا همراه ما باشید. شما در آرگا می توانید با طرز تهیه کباب هاوایی و کباب مشتی آشنا شوید. این نوع کباب ها برای پذیرایی در مجالس مناسب هستند.

طرز تهیه کباب کنجه لاری و فوت و فن های آن

مواد اولیه:

  • فیله یا راسته گوساله: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری
  • سیر: نصف بوته
  • نمک: به میزان لازم
  • ماست چکیده: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب کنجه لاری:

برای داشتن این کباب خوشمزه و خوش طعم ابتدا باید پیازها را بشویید و پوست کنید. پیاز را به صورت خلالی برش داده و سیر را نیز حلقه ای برش دهید. سیرها را می توانید از وسط به دو نیم تقسیم کنید تا در زمان کباب زدن بتوانید آن ها را خارج کنید.

طرز تهیه کباب کنجه لاری و فوت و فن های آن

گوشتی که در این کباب استفاده می شود، باید گوشت فلیه گوساله یا مرغ باشد. چربی موجود روی پوسته گوشت باید جدا شود و بعد گوشت را به صورت مربعی برش می زنیم. در این مرحله باید سراغ مزه دار کردن کباب ها بروید.

در این مرحله از طرز تهیه کباب کنجه لاری مقداری فلفل سیاه، نمک، پیاز و سیرهای ریزر شده را مخلوط کرده و گوشت های گوشت های برش زده شده را به آن اضافه کنید. حالا مواد را خوب چنگ زده تا با یکدیگر ترکیب شوند و تمام سطح گوشت ها مزه دار شود. در این مرحله باید ماست چکیده را اضافه کنید و خوب ترکیب نمایید.

ماست چکیده یکی از ترکیبات اساسی و مهم در این نوع کباب است. حالا گوشت را باید برای استراحت کنار بگذارید. ۲ الی ۳ ساعت برای مزه دار شدن این کباب مناسب است. اگر می خواهید، کباب بافت بهتری داشته باشد، حتما از یک روز قبل کباب را مزه دار کنید.

طرز تهیه کباب کنجه لاری و فوت و فن های آن

بعد از یک یا دو روز که گوشت ها در مواد استراحت کرد، باید گوشت ها را به سیخ بکشید. در زمان سیخ کشیدن توجه کنید که گوشت ها را با فاصله زیاد از یکدیگر قرار ندهید تا آب اضافی گوشت ها خارج نشود. برای مغزپخت تر شدن کباب نیز می توانید با لبه چاقو روی سطح کباب ها برشی ایجاد کنید. حالا کباب را روی منقل بپزید. این کباب را می توانید در کنار پلو سرو نمایید. این کباب ممکن است خیلی سریع بسوزد بنابراین در زمان پخت باید توجه داشته باشید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کباب

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!