پشت بام محل بازی و هواخوری 2 توله یوزپلنگ شد


پشت بام محل بازی و هواخوری 2 توله یوزپلنگ شد

سمنان- نگهداری دو توله یوز تازه پیدا شده در توران شاهرود آن هم بر روی پشت بام اداره محیط زیست در استان سمنان باعث بروز حواشی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگهداری دو توله یوز یعنی آذر و توران آن هم روی پشت بام اداره محیط زیست نگرانی‌هایی را از بابت نحوه نگهداری این دو توله یوز مطرح کرده است کارشناسان اذعان دارند که اگر یک لحظه حواس دامپزشکان و تیمارگران از این دو یوز غافل شوند امکان آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. همچنین بحث‌هایی درباره نگهداری اصولی این دو یوز به صورت بسیار جدی در محافل علمی وجود دارد هرچند اداره حفاظت از محیط زیست استان سمنان این شائبه‌ها را پاسخ گفته و از دوست داران محیط زیست خواسته که نگران وضعیت یوزها نباشند.

از سوی دیگر اما منتقدان به سیستم مدیریت حفاظت محیط زیست استان سمنان که تجربه انتقال گورها و تلف شدن چند رأس از آن‌ها در مسیر شاهرود به گرمسار و مسائلی از این دست را در کارنامه محیط زیست استان سمنان مشاهده می‌کنند، کمی از بابت اقدامات نگران هستند.

بهرنگ اکرامی، دامپزشک آذر و توران در واکنش به انتشار تصاویر حضور آذر و توران روی پشت بام، اعلام کرده که این کار با نظارت ما و به منظور بازی کردن و آفتاب گرفتن توله یوزها انجام می‌شود، به همین دلیل چند ساعت در روز آذر و توران را به پشت‌بام می‌بردیم. لذا توله‌ها با ششصد گرم به ما تحویل داده شدند و اکنون در نهایت سلامت با وزن پنج کیلوگرم به توران برگشته‌اند.

بهرام علی ظاهری مدیرکل محیط زیست استان سمنان هم در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در مرحله شیرخوارگی آذر و توران باید در یک اتاقک نگهداری شوند تا نسبت به تغذیه آن‌ها اقدام شود و نمی‌توان آن‌ها را در یک محیط باز رها کرد، لذا بسیاری از حرف‌های گفته‌شده غیرکارشناسی است و این افراد از پرورش یوز کوچک‌ترین اطلاعی ندارند و مهم‌ترین نکته برای ما سلامت توله یوزها هستند که حال آن‌ها خوب است.

گفتنی است همواره در این سال‌های اخیر سیاست محیط زیست استان سمنان بی اطلاع خواندن منتقدان از مسائل و تبری از هر نوع خطا از سوی اداره کل حفاظت از محیط زیست بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!