راز دست برتر ردبول ریسینگ در استراتژی


در فصل 2022 فرمول یک، مکس ورشتپن رکورد بیشترین پیروزی ها را در یک فصل شکست و بالاتر از دیگر رانندگان ثبت کننده این رکورد قرار گرفت. موفقیت ورشتپن در پیست هانگارورینگ مجارستان در این بین، بیشتر به چشم می آید؛ زیراکه این یک گواهی بر مهارت و عزم وی و...

در فصل 2022 فرمول یک، مکس ورشتپن رکورد بیشترین پیروزی ها را در یک فصل شکست و بالاتر از دیگر رانندگان ثبت کننده این رکورد قرار گرفت.

موفقیت ورشتپن در پیست هانگارورینگ مجارستان در این بین، بیشتر به چشم می آید؛ زیراکه این یک گواهی بر مهارت و عزم وی و همچنین نشان دهنده اعتماد به نفس مجموعه ردبول به تیم استراتژی متشکل از ویل کانتی، هانا اشمیتز و دیگر مهندسان این بخش است.

مکس می دانست که پس از کسب رده دهم در مرحله تعیین خط، باید برای رسیدن به پیروزی بیش از پیش تلاش کند.

اگرچه ورشتپن و تیمش توانستند چند رده پیشرفت کنند اما علاقه ای به توقف نداشتند. با یک استراتژی تهاجمی، ورشتپن توانست نزدیک به هشت ثانیه در یک پیستی که تمامی طرفداران فرمول یک می دانند که سخت بودن سبقت گرفتن مشهور است، جبران کند.

مکس ورشتپن گفت:

در مجارستان، بحث صبور بودن و انتخاب زمان مناسب برای رفتن به پیت و انتخاب لاستیک های مناسب بود.

به دلیل استراتژی که در نظر گرفته بودیم، ما حرکتی رو به جلو داشتیم و به آنچه فکر می کردیم درست است اعتماد کردیم. به همین دلیل بود که ما در مسابقه به پیروزی رسیدیم.

کریستین هورنر مدیر تیم فرمول یک ردبول ریسینگ بیان کرده بود:

این یک فصل فوق العاده بود، به عنوان یک تیم هم روی پیست و هم خارج از آن لحظات عالی زیادی داشتیم و عملکرد های فوق العاده زیادی را به نمایش گذاشتیم که این مسئله به شرکای تکنولوژیک ما وابسته است که نقش کلیدی در موفقیت ما داشته اند.

راز دست برتر ردبول ریسینگ در استراتژی

کریستین هورنر

منظور از این شرکای استراتژیک چیست؟

چگونه اوراکل به ردبول برای بهبود استراتژی در مسابقه کمک می کند؟

مهندسان مسابقه ای هنگام پیش بینی استراتژی های بهینه برای مسابقه، با عدم اطمینان زیادی روبرو هستند، از جمله:

شرایط آب و هوایی، استراتژی های تیم های دیگر، زمان توقف در پیت، احتمال رخ دادن یک تصادف و…

مهندسان مسابقه ای، میلیاردها سناریو و نتایج ممکن را با استفاده از روشهای مونت کارلو شبیه سازی می کنند تا نتایج این احتمالات را دریابند.

با وجود این واقعیت که هیچ استراتژی کامل و صحیحی وجود ندارد اما برخی از استراتژی ها شانس بهتری برای رسیدن به پیروزی نسبت به سایرین فراهم می کنند.

تصمیمات تیم باید تنظیم، فیلتر و بهینه سازی شود زیرا رویدادهای نامشخص در طول مسابقه به واقعیت تبدیل می شوند.

با پردازش سریع داده ها، رانندگان به جای تکیه بر شهود، قادر به تصمیم گیری بر اساس اعداد واقعی خواهند بود.

ردبول برای پیش بینی تقریباً تمامی نتایج ممکن به استفاده از شبیه‌ساز های مسابقه ای متمرکز شده است.

موتور عملیات استراتژی ردبول ریسینگ، او سی آی OCI است.

مکس ورشتپن:

با توجه به تمامی شبیه سازی های که قبل از حتی مسابقه شروع شود، داشتیم؛ تطبیق یک استراتژی متفاوت در طول مسابقه بسیار آسان است زیرا همه چیز از قبل آماده و محاسبه شده است.

من فکر می کنم که ما قطعاً نسبت به سایر تیم ها یک استراتژی برتر داشتیم.

از طریق اجرای OCI، ردبول ریسینگ به میزان 25 درصد بیشتر در طول مسابقات، فرایندهای شبیه سازی را اجرا می کند.

در نتیجه، تیم استراتژی می تواند قبل از هر مسابقه، رقابتی ترین نقشه استراتژیک ممکن را برای مسابقه طرح ریزی کند و در صورت رخداد هر گونه متغیر اضافه ای در روز مسابقه، به سمت برترین احتمال و شبیه سازی برود.

آنها همچنین از زیرساخت های موجود در محل، برای انجام کارهایی که قبلاً قادر به انجام و پشتیبانی نبودند، استفاده می کنند.

او سی آی، به ردبول این امکان را (تا به اینجای کار) داده است که در طول مسابقات بیش از یک میلیارد شبیه سازی استراتژیک را برای مسابقه اجرا کند. این دست برتر، به آنها اجازه می دهد بهترین واکنش را با توجه به شرایط پیست، عملکرد ماشین و اقدامات رقبا نشان دهند.

از طریق OCI، تأخیر کاهش یافته و سرعت و حجم شبیه سازی های درون مسابقه افزایش یافت که باعث افزایش شانس پیروزی ردبول شده است.

علاوه بر این، با افزایش تعداد شبیه سازی هایی قابل اجرا، هزینه های اجرا و عملیاتی کردن آن ها نیز کاهش یافته است.

او سی آی با افزایش کمیت و سرعت شبیه سازی ها، استراتژیست های مسابقه را قادر ساخته تا تعداد بیشتری از شبیه سازی ها را اجرا کنند و بهترین استراتژی ممکن را برای مسابقه پیش بینی کنند.

مقرون به صرفه بودن و انعطاف پذیری او سی آی، تیم را قادر می سازد تا امکان شبیه سازی خود را برای آینده مقیاس بندی و از استراتژی ها و واکنش های رقبای خود الگوبرداری کند.

راز دست برتر ردبول ریسینگ در استراتژی

ردبول

هانا اشمیتز مدیر استراتژی ردبول ریسینگ در این مورد می گوید:

او سی آی به ما این امکان را می دهد تا شبیه سازی های بیشتری را اجرا کنیم، به نکات بیشتری نگاه کنیم و به عملکرد رقبای خود توجه کنیم.

برای تجزیه و تحلیل سناریوها و نتایج مختلف قبل از مسابقه و در طول آن، این تیم میلیاردها شبیه سازی مونت کارلو را با استفاده از زیرساخت های اوراکل کلود Oracle Cloud (OCI) اجرا می کند.

شبیه سازی مونت کارلو کاربردهای زیادی دارد از جمله استفاده از آن توسط سرمایه گذاران وال استریت برای مدل سازی ریسک پورتفو های سرمایه گذاری.

این تیم از OCI برای اجرای شبیه سازی ها قبل و در طول مسابقه استفاده می کند تا احتمال حداکثر رساندن امتیازها را بر اساس انتخاب های مختلف استراتژی، مانند زمان به پیت رفتن و انتخاب لاستیک های مناسب تعیین کند.

در نتیجه هزینه کم و راندمان عملکردی بالای OCI، این تیم در هر مسابقه حدود چهار میلیارد شبیه سازی را اجرا کرد یعنی میلیون ها شبیه سازی در هر ثانیه.

کریستین هورنر در این مورد بیان گفت:

کار با Oracle Cloud ما را قادر می سازد تا در هر لحظه ای تصمیم گیری های آگاهانه بگیریم، سریع واکنش نشان دهیم و با آنچه رقبای ما در یک مسابقه انجام می دهند سازگار شویم.

اوراکل نقش اساسی در نتیجه هر مسابقه ای که ما شرکت می کنیم و برنده می شویم را بازی می کند.

همکاری های ردبول ریسینگ و اوراکل بخش های مختلفی دارد که در قسمت های بعدی به آنها می پردازیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان