همه روش ­های جلوگیری از بارداری را بشناسید


پیشگیری از بارداری یکی از دغدغه­هایی است که هم زوج­های جوان را درگیر می­کند و هم می­تواند یک مسئله دشوار برای اکثر خانواده­ها باشد. زیرا بچه­دار شدن جزء آن دسته از موضوعاتی است که ارتباط مستقیمی با شرایط خانواده، وضعیت اقتصاد و مشکلات زندگی...

همه روش ­های جلوگیری از بارداری را بشناسید

پیشگیری از بارداری یکی از دغدغه­هایی است که هم زوج­های جوان را درگیر می­کند و هم می­تواند یک مسئله دشوار برای اکثر خانواده­ها باشد. زیرا بچه­دار شدن جزء آن دسته از موضوعاتی است که ارتباط مستقیمی با شرایط خانواده، وضعیت اقتصاد و مشکلات زندگی دارد.

به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می­دهند تا از بارداری ناخواسته پیشگیری کنند و با در نظر گرفتن شرایط زندگی خود تصمیم به بچه­دار شدن بگیرند. اما سوال اینجاست که روش­های جلوگیری از بارداری به چه صورتی است؟ تا چه اندازه می­توان روی عملکرد این روش­ها حساب کرد؟

برای پاسخ به سوالات مطرح­شده در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا علاوه بر پاسخ به سوالات فوق، شما را با انواع روش­­های جلوگیری از بارداری آشنا کنیم. همچنین به این نکته مهم بپردازیم که آیا روش قطعی برای جلوگیری از حاملگی وجود دارد یا خیر؟

برای پیشگیری از بارداری روش­های سنتی بهتر هستند یا مدرن؟

برای جلوگیری از حاملگی، روش­های سنتی و مدرن زیادی وجود دارد. اما نکته قابل توجه این است که کدام‌یک از روش­ها تاثیرگذاری بیشتری دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ یک از روش­های سنتی و مدرن قادر نیستند تا یک راه کاملا تضمین­شده را در اختیار ما قرار دهند.

به همین دلیل اگر به دنبال آشنایی با روش­های جلوگیری از بارداری هستید؛ بهتر است بدانید که تاکنون افراد زیادی بوده­اند که با وجود امتحان­کردن این روش­ها، قادر به جلوگیری از تولد جنین نبوده­اند.

اما از آنجایی که این موضوع دلیل محکمی برای تلاش­نکردن نیست؛ به روش­هایی که در ادامه به آن‌ها پرداخته­ایم توجه کنید. باید بگوییم که این راهکارها تاثیر زیادی در روند جلوگیری از بارداری خواهند داشت.

معرفی روش­های مدرن برای پیشگیری از حاملگی

جلوگیری از بارداری در روش­های مدرن شامل مصرف داروهای شیمیایی یا استفاده از ابزارهایی است که می­توان به­کمک آن‌ها از ورود اسپرم به داخل تخمدان جلوگیری کرد. به همین دلیل در ادامه با ما همراه بمانید تا شما را هر ۲ روش مدرن آشنا کنیم.

هر آنچه باید در مورد ابزارهای پیشگیری بدانید

می­توان گفت که ابزارهای پیشگیری از بارداری جزء بهترین روش­های هستند که بیشترین میزان نتیجه و کمترین مقدار آسیب را در پی دارند.

زیرا به ­کمک این ابزارها هیچ نیازی به مصرف داروهای شیمیایی و آسیب­رسیدن به کبد و سایر ارگان­های بدن وجود ندارد.

پس این نکته را در نظر بگیرید تا زمانی که می­توان بدون دخالت اعضای داخلی بدن از تشکیل نطفه جلوگیری کرد، چه دلیلی به برقراری رابطه بدون ابزارهای پیشگیری وجود دارد؟

همچنین لازم به ذکر است که این ابزارها شامل کاندوم مردانه، کاندوم زنانه، اسفنج ضد بارداری و اسپرم­کش می­شوند که در ادامه به معرفی و بررسی تک­تک موارد گفته­شده خواهیم پرداخت.

کاندوم مردانه تا چه اندازه قادر به جلوگیری از ورود اسپرم است؟

استفاده از کاندوم مردانه نه تنها می­تواند تا ۸۰­درصد به پیشگیری از حاملگی کمک کند، بلکه برای جلوگیری از انتقال بیماری­های مقاربتی به­شدت توصیه می­شود.

البته نباید احتمال بارداری با کاندوم را کتمان کرد. زیرا همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، کاندوم مردانه در ۲۰­درصد مواقع قادر به جلوگیری از ورود اسپرم به داخل واژن نخواهد بود.

کاندوم زنانه چیست و چه تفاوت­هایی با کاندوم مردانه دارد؟

خلاف کاندوم مردانه که فقط یک­ بار امکان استفاده از آن وجود دارد، باید بگوییم که کاندوم زنانه را می­توان در چند رابطه جنسی مورد استفاده قرار داد.

همچنین لازم به ذکر است که این کاندوم­ها توانایی جلوگیری از انتقال بیماری­های مقاربتی را ندارند و توان مقاومتی آن‌ها در برابر ورود اسپرم یک درصد از کاندوم مردانه کمتر است.

پس می­توان نتیجه گرفت که اگر بخواهیم این ۲ کاندوم را از نظر میزان کارایی، محبوبیت و تاثیرگذاری مورد مقایسه قرار دهیم؛ باید بگوییم که انتخاب کاندوم­ مردانه می­تواند نتیجه بهتری در جلوگیری از حاملگی داشته باشد.

اسفنج ضد بارداری چیست و چگونه می­تواند از بارداری جلوگیری کند؟

اسفنج ضد بارداری وسیله­ای است که بافت آن مشابه اسفنج بوده و در داخل واژن قرار می­گیرد. نکته قابل توجه این است که وجود این ابزار در عمق واژن باعث می­شود تا از ورود اسپرم به داخل رحم جلوگیری شود.

به همین دلیل اکثر خانم‌هایی که تحت هیچ شرایطی قصد بارداری ندارند، ترجیح می­دهند تا از چنین وسیله­ای در طول رابطه استفاده کنند.

زیرا خلاف آنچه در مورد کاندوم­های زنانه و مردانه گفتیم؛ اسفنج ضد بارداری می­تواند تا نزدیک ۸۸­درصد از حاملگی و تولید نطفه جلوگیری کند.

همه روش ­های جلوگیری از بارداری را بشناسید

منظور از اسپرم­کش چیست و آیا خرید آن نیاز به نسخه پزشک دارد؟

اسپرم­کش وسیله­ای است که می­تواند اثر اسپرم­ها را غیرفعال کند. اما برای اثرگذاری آن باید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل از شروع رابطه، مقداری از آن در نزدیکی دهانه رحم قرار گیرد.

همچنین باید بگوییم که خرید این وسیله مشابه ابزارهایی که قبلا معرفی کردیم، هیچ نیازی به نسخه پزشک ندارد و شما می­توانید با مراجعه به داروخانه اقدام به خرید آن کنید.

معرفی دارو و روش­های شیمیایی برای پیگیری از حاملگی

دومین روشی که در زیرمجموعه راهکارهای مدرن قرار می­گیرد، مصرف یا تزریق داروهای شیمیایی است. اما همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، مصرف قرص­های پیشگیری یا تزریق داروهای شیمیایی عوارضی دارد که استفاده از آن‌ها تا حد امکان توصیه نمی­شود.

با این حال بهتر است این نکته را متذکر شویم که در صورت استفاده از روش­های دارویی و شیمیایی قادر هستید تا حدود ۹۹ درصد از احتمال بارداری جلوگیری کنید.

به همین دلیل می­توان گفت که در رابطه با این داروها، انتخاب به عهده فرد و شریک زندگی او است. پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که پیشگیری­های قطعی­تری ترجیح می­دهید، بهتر است تا اقدام به خرید و مصرف این داروها کنید.

معرفی و بررسی راهکارهای سنتی برای پیشگیری از حاملگی

درست است که طب سنتی نمی­تواند مشابه طب مدرن تاثیرگذار باشد؛ اما این نکته را لحاظ کنید که اگر اقدامات مربوط به پیشگیری در زمان­بندی درستی انجام گیرد، راهکارهای سنتی می­توانند نتیجه مطلوبی را ارائه دهند.

پس این موضوع را در نظر داشته باشید که برای به­کارگیری این روش­ها کافی است به مدت ۲ الی ۳ روز بعد از رابطه جنسی، اقدام به‌صرف دمنوش زعفران کنید. همچنین لازم به ذکر است که مصرف مداوم آناناس و چای زنجبیل هم می­تواند تاثیرات مثبتی را در روند پیشگیری از بارداری داشته باشد.

یکی از مرسوم­ترین مسائلی که ذهن اکثر زوج­های جوان را به خود درگیر می­کند، جلوگیری از بارداری ناخواسته است. به همین دلیل باید بگوییم که روش­های سنتی و مدرن زیادی جهت پیشگیری از بارداری وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که این روش­ها شامل استفاده از وسیله­های جلوگیری، مصرف داروهای شیمیایی، تزریق آمپول و کنترل تغذیه می­شوند که انتخاب هر یک از آن‌ها بستگی به زوجین دارد.

نکته قابل توجه دیگر این است که هیچ یک از روش­های گفته­شده نمی­توانند تضمین قطعی برای جلوگیری از حاملگی باشند. اما اگر بخواهیم این راهکارها را از نظر میزان تاثیرشان درصد بندی کنیم؛ باید بگوییم که روش­های دارویی بیشترین تاثیر را در اسپرم­کشی و پیشگیری از حاملگی دارند.

با این حال بهتر است این نکته را لحاظ کنید که استفاده از ابزارهای پیشگیری نه تنها می­توانند احتمال بارداری را تا ۸۰ درصد کاهش دهند، بلکه قادر هستند تا بدن شما را از ابتلا به بیماری­های مقاربتی مصون نگه دارند.

پس اگر شما هم جزء کسانی هستید که علاقه­ای به تحمل عوارض داروهای شیمیایی ندارید، فراموش نکنید که ابزارهای پیشگیری مانند کاندوم­ها، اسفنج­ها و اسپرم­کش­ها می­توانند جزء بهترین انتخاب­های شما برای جلوگیری از بارداری باشند.

https://drdr.ir/mag/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا