لزوم احیا نهضت بازگشت به مساجد/ هنرمند انقلابی و متعهد تربیت کنیم


لزوم احیا نهضت بازگشت به مساجد/ هنرمند انقلابی و متعهد تربیت کنیم

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه برای تحقق حکمرانی اسلامی باید نهضت بازگشت به مساجد را رقم زده و کارکردهای آن را احیا کنیم گفت: تربیت و رشد نیروهای انقلابی و توانمند در حوزه فرهنگ و هنر هدف کانون‌های مساجد است تا هنرمند انقلابی و متعهد تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی -سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان- امروز( شنبه، ۲۰ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و تبریک سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اعیاد شعبانیه، مدیریت مساجد که امری بسیار مهم است را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمران مسجد (ظاهر آن) یک وجه از آبادی مسجد است و آبادی مهم‌تر، تحقق ماهیت مسجد است تا بتواند در حکمرانی اسلامی نقش خود را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید حقیقت و بنای حقیقی مسجد را در محلات احیا کرد افزود: یا توجه به هجمه دشمنان علیه اسلام و انقلاب و لزوم مقابله با این توطئه‌ها، توجه به مسجد روز به‌روز اهمیت بیشتری می‌‌یابد و هرچقدر به ساختارهای لیبرال دموکراسی که گاها در کشور حاکم است، نزدیک شویم از ساختار مسجد دور می‌شویم.

حاجتی احیای کارکردهای مسجد در حکمرانی اسلامی را از مهمترین اهداف و ماموریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و اظهارداشت: حکومت پیامبر اسلام از مسجد آغاز شد و مسجد در تاریخ اسلام طی برهه‌های مختلف محور بوده است. در انقلاب اسلامی هم، مسجد مرکز تشکل نیروهای انقلابی برای تحقق انقلاب بود و بعد از آن نیز انقلاب را تداوم بخشید.

وی با بیان اینکه همه آبادانی‌ها و سازندگی‌ها بعد از انقلاب با محوریت مساجد شکل گرفت تصریح کرد: امروز برای تحقق حکمرانی اسلامی باید نهضت بازگشت به مساجد را رقم زده و کارکردهای آن را احیا کنیم.

حاجتی با تاکید بر اینکه همه مشکلات و نیازها به‌ویژه نیاز جوانان باید در مساجد رفع شود اذعان کرد: کانون‌های مساجد منحصرا در بستر مسجد فعالیت می‌کنند و احیای نقش واقعی فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغی مسجد از مهمترین اهداف و ماموریت کانون‌هاست تا مساجد محور همه امور باشد.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را از دیگر اهداف برشمرد و بیان کرد: تربیت و رشد نیروهای انقلابی و توانمند در حوزه فرهنگ و هنر هدف دیگر کانون‌های مساجد است تا هنرمند انقلابی و متعهد تربیت شود.


سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: کانون‌ها موظف به تربیت سرباز برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در فضای مجازی که ما صرفا کاربر آن بوده و حکمرانی آن به دست دشمنان است، هستند. تربیت نیرویی که در عصر روایت‌ها، روایت‌گر اتفاقات خوبی باشد که در جبهه اسلام رقم می‌خورد.

وی در ادامه به برنامه‌های اجرایی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سال جاری پرداخت و اذعان کرد: رویداد فرهنگی هنری "سردار تا سردار" از جمله مهمترین برنامه‌ها بود که با مشارکت خوب کانونی‌ها از سراسر کشور همراه شد.

به گفته حاجتی، "عهدواره هنر و رسانه جنگل" با محوریت میرزا در قالب‌های مختلف چون نقاشی، تصویربرداری و ...، مسابقه کتابخوانی برگی از جنگل با هزار و ۱۵۷ شرکت کننده، جشنواره سرود آوای جنگل، طرح نجوا ویژه ایام اعتکاف، المپیاد ورزشی جام میرزاکوچک از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی رویداد فرهنگی هنری "مثل چراغ" را که برنامه محوری کانون‌های مساجد در سال ۱۴۰۲ است را مورد اشاره قرار داد و افزود: این رویداد در سه مرحله دوره‌های آموزشی( مقدماتی و پیشرفته )، کارگاه تولید محور و فراخوان تولیدات هنری برگزار می‌شود که اصلی‌ترین طرح ستاد گیلان در راستای احیای کارکردهای مساجد است.

حاجتی از توزیع پنج مرحله گوشت قربانی از ابتدای سال تا کنون در قالب رزمایش مواسات و همدلی خبرداد و اعلام کرد: در هر مرحله یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت به وزن تقریبی یک کیلو و نیم و در مجموع ۶ هزار بسته گوشت بین نیازمندان شناسایی شده از سوی کانون‌ها توزیع شده است.

وی در ادامه برنامه‌های اجرایی کانون‌ها در گرامیداشت ایام الله دهه فجر را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در دهه فجر امسال هفت طرح اجرا شد که طرح فجرانه با محوریت آذین بندی مساجد با مشارکت ۴۸۵ کانون اجرایی شد.

طرح سهم من با هدف معرفی دستاوردهای نطام و مشارکت ۳۷ کانون، مسابقه کتابخوانی چغک ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ و حضور ۱۳۷ کانون، اجرای سرود در مساجد و محلات با مشارکت ۱۷گروه سرود کانون‌های مساجد و اجرای طرح چکامه با محوریت آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه ها بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۶۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان و منتخبان کانون خبرداد و اظهارکرد: این مراسم سه‌شنبه(۲۳ اسفند) در دفتر آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شده و از فعالان قرآنی و منتخبان کانون‌های مساجد استان تجلیل می‌شود.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟