نماینده مجلس : در سال 1401، هیچ کاری که به نفع زنان ایران باشد در مجلس انجام نشد + صوت


نماینده مجلس : در سال 1401، هیچ کاری که به نفع زنان ایران باشد در مجلس انجام نشد + صوت

رکنا: یک نماینده مجلس معتقد است که در سال 1401، به غیر از لایحه منع خشونت علیه زنان، که آن هم هنوز به صحن نیامده است، مجلس هیچ کار دیگری برای زنان انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سالی که گذشت، پر از فراز و فرودهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود. بی شک نمی توان به سال 1401 به چشم یک سالِ عادی نگریست. برخی رخدادها، سبب شد تا خیلی چیزها به شرایط پیش از آن باز نگردد. یکی از مواردی که در سال گذشته رخ داد را می توان تحولات اجتماعی و اعتراضات زنانه در جامعه نام برد.

در سالجاری، قتل زنان در درگیری های خانوادگی، آمار بالایی داشته است که باز هم نشان از نبود قانونی مشخص و پشتوانه ای برای زنان جهت پیگیری مورد خشونت واقع شدنشان است. بسیاری از زنان، به ویژه در جوامع محلی، با دلایل مختلف از جمله نگرانی از آنچه قرار است بعدا برایش پیش بیاید، به خشونتی که تحت آن واقع می شوند، اعتراضی نمی کنند. این نقطه ای است برای آغازِ مسیری پر رنج برای زنان ایرانی. در این راستا، از یکی از زنان نماینده مجلس جویا شدیم که ببینیم برای زنان ایرانی تا کنون چه کارهایی انجام شده است تا گذارن زندگی برایشان آسان تر، شیرین تر و دلچسب تر باشد.

شیوا قاسمی پور ، نماینده مجلس در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه مجلس شورای اسلامی در سالی که زنان مطالباتشان را چه اجتماعی و چه اقتصادی مطرح کردند، مجلس در راستای مرتفع کردن این نیازها در یک سال اخیر چه کار کرده است؟ گفت: در مجلس فقط لایحه منع خشونت علیه زنان بررسی و پیگیری شده است که البته هنوز در صحن مجلس هم نیامده است. فعلا کار دیگری که به نفع زنان باشد انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: این لایحه در نوبت است تا به صحن بیاید. در دستور این هفته بود که این لایحه به صحن بیاید ولی به نظر می رسد با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه ، اهمیت بیشتری دارد، بررسی این لایحه موکول به سال آتی شود. کل مشکلات زنان با این لایحه حل نمی شود ولی باید دانست فعلا قدم خوبی است.


حجم ویدیو: 20.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات