500 گروه جهادی در طرح هجرت نوروزی شرکت می کنند


  500 گروه جهادی در طرح هجرت نوروزی شرکت می کنند

یخچالی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز گفت: ۵۰۰ گروه جهادی درخواست داده اند که در طرح هجرت نوروزی شرکت کنند. این افراد و گروه های جهادی از منطقه خود برای خدمت رسانی به مناطق دیگر هجرت می کنند.

«مصطفی یخچالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: بنیاد علوی به عنوان یکی از نهادهای حامی و پشتیبان وظیفه حمایت از گروه های جهادی و خدمت رسان را دارد که سعی کرده ایم در عرصه های مختلف سلامت، عمرانی، فرهنگی، امور اجتماعی و اشتغال ورود کنیم.

مسئول مرکز حرکت های جهادی و مردمی بنیاد علوی افزود: گروه هایی که در زمینه های سلامت، عمران، فرهنگ، اشتغال و امور اجتماعی دارای طرح و ایده مشخص هستند و برنامه مشخص و بلندمدت سالیانه در مناطق هدف دارند، مورد حمایت ویژه بنیاد علوی قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت های بنیاد علوی به برگزاری پویش ها مربوط می شود؛ به عنوان مثال در عید غدیر پویش غدیر برگزار شد و در ایام محرم و اربعین در مناطق مرزی پویشی داشتیم که از مواکب خدمت رسان به زائران در مرزهای غربی و شرقی کشور حمایت شد.

وی با اشاره به اجرای طرح های آب رسانی توسط گروه های جهادی افزود: 40 پروژه آب رسانی به مناسبت اربعین توسط گروه های جهادی مورد حمایت بنیاد علوی اجرایی شد.

مسئول مرکز حرکت های جهادی و مردمی بنیاد علوی تصریح کرد: از گروه های جهادی فعال در حوزه محیط زیست حمایت می کنیم و در این زمینه طرح پویش درخت یاری در حال اجرا است که گروه های جهادی نهال های مثمر برای خانواده های نیازمند در سراسر کشور غرس می کنند و بنیاد علوی نیز در حمایت اولیه از گروه های جهادی نقش آفرین بوده و در این زمینه مشارکت می کند.

یخچالی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز گفت: حمایت ویژه از گروه هایی که به مناطق هدف می روند، توسط بنیاد علوی انجام می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 500 گروه جهادی درخواست داده اند که در طرح هجرت نوروزی شرکت کنند. این افراد و گروه های جهادی از منطقه خود برای خدمت رسانی به مناطق دیگر هجرت می کنند.

یخچالی با بیان اینکه با گروه های جهادی فعال در منطقه استقرار خودشان در ارتباط هستیم، گفت: بنیاد علوی نگاه مسئله محوری دارد یعنی حل مسایل مردم در روستاها، حاشیه شهرها و مناطقی که گروه های جهادی آنجا خدمت می کنند، مورد توجه ما است.

مسئول مرکز حرکت های جهادی و مردمی بنیاد علوی تاکید کرد: طرح های مختلفی از جمله طرح های عمرانی و زیرساختی نظیر آب رسانی و احداث سرویس بهداشتی، حمام، مسکن و حتی احداث پل در دستور کار گروه های جهادی در مناطق محروم قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح های فرهنگی و خدمات فرهنگی امسال زیاد بود، گفت: طرح های مشاوره به دانش آموزان و خانواده ها به ویژه مادران و دختران در اولویت و برنامه گروه های جهادی قرار دارد.

یخچالی با اشاره به طرح های گروه های جهادی در حوزه اشتغال گفت: وام های تبصره 16 در حوزه اشتغال توسط گروه های جهادی در مناطق محروم و برای ایجاد اشتغال های پایدار اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار مسئله جدی برای گروه های جهادی و بنیاد علوی است، تاکید کرد: یکی از ماموریت های بنیاد علوی توانمندسازی است، اینکه بتوانیم خانواده ها را از طریق تسهیلات و مشاوره در حوزه کسب و کار توانمند کرده و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.

مسئول مرکز حرکت های جهادی و مردمی بنیاد علوی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز از سراسر کشور گروه های جهادی درخواست می دهند تا برای فعالیت به مناطق محروم هجرت کنند. و در این ایام گروه های جهادی معمولا به مناطق مرزی و کم برخوردار که دارای ضرایب 8 و 9 هستند، هجرت می کنند.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!