دهه تکریم بستر انس بیشتر با مسجد را فراهم می‌کند/ تعداد مساجد برقرار در ماه رمضان افزایش بیابد


دهه تکریم بستر انس بیشتر با مسجد را فراهم می‌کند/ تعداد مساجد برقرار در ماه رمضان افزایش بیابد

حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه دهه تکریم و تعظیم مساجد اهمیت و معنویت مسجد را بیشتر یادآور می‌شود، گفت: ائمه جماعات تلاش و برنامه‌ریزی کنند تا تعداد مساجد برقرار در ماه مبارک رمضان افزایش بیابد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمدابراهیم»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت توجه به مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مساجد کانون ذکر الهی هستند و مومنین با حضور در این مکان مقدس فرصت عبادت خالصانه در کنار برادران دینی را پیدا می کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بر اساس آموزه های دینی قبل از ورود به ماه مبارک رمضان مومنین باید با آمادگی ظاهری و باطنی خود را مهیای میهمانی خدا کنند و خانه های خدا که مهمترین پایگاه برای میزبانی از مهمانان ضیافت الهی هستند، تکریم و غبارروبی می شوند.

توجه به مسجد زمینه ساز حل معضلات اجتماعی

حجت الاسلام محمدابراهیم ادامه داد: توجه به دهه تکریم و تعظیم مساجد، بستر انس بیشتر مردم با خانه های خدا را فراهم و این مسئله را یادآور می کند که توجه به جایگاه مسجد زمینه ساز افزایش معنویت در جامعه و کلید حل بسیاری از معضلات اجتماعی است.

توجه به اقامه سه نوبت نماز جماعت در مساجد

وی با بیان اینکه تکریم معنوی مساجد به حضور گسترده مومنین در آن است، تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان که حضور مردم در مساجد رونق می یابد، ائمه جماعات باید نسبت به برگزاری سه نوبت نماز بویژه اقامه نماز جماعت صبح اهتمام داشته باشند و با برنامه ریزی های لازم تلاش کنند، تعداد مساجد برقرار پس از ماه ضیافت الهی افزایش بیابد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود:‌ اینچنین معنویتی که مومنان در ماه مبارک رمضان کسب می کنند، پس از این ماه نیز استمرار یافته و برکات بسیار را شامل حال مومنان و جامعه دینی می کند.

اسلام برای مسجد کارکردهای متنوعی تعریف کرده است

حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه مسجد کلیدی ترین پایگاه در فرهنگ اسلامی است، ابراز کرد: برای این پایگاه کارکردهای متنوعی تعریف شده و به عنوان پایگاه تجمع مسلمانان و خدمت رسانی به مردم شناخته می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برپایی محافل قرآنی، جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم، برگزاری جلسات تبلیغی و خطابه از برنامه های ویژه مساجد در ماه مبارک رمضان است. همچنین بسیاری از مساجد در این ماه با برپایی سفره های افطاری ساده تلاش می کنند فضای همدلی و اتحاد را میان مومنین گسترش دهند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...