افزایش 10 درصدی خدمات اورژانس در طرح نوروزی


افزایش 10 درصدی خدمات اورژانس در طرح نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یکتاپرست در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از ۲۴ اسفند که کمیته‌های امداد نوروزی در ایستگاه‌های سلامت مستقر شدند، از ۳۲۹ هزار و ۸۰۸ تماسی که برای مدد خواهی با مراکز دریافت شده، ۹۶ هزار و ۴۴۰ ماموریت و خدمت...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یکتاپرست در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از ۲۴ اسفند که کمیته‌های امداد نوروزی در ایستگاه‌های سلامت مستقر شدند، از ۳۲۹ هزار و ۸۰۸ تماسی که برای مدد خواهی با مراکز دریافت شده، ۹۶ هزار و ۴۴۰ ماموریت و خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۸۸۲ مورد را در همان محل درمان کردند و ۴۲ هزار و ۶۳ مورد هم به مراکز درمانی برای دریافت خدمات تکمیلی منتقل شدند.

وی گفت: از ۹۶ هزار و ۴۴۰ ماموریت، ۱۸ هزار مورد مربوط به حوادث و سوانح ترافیکی بوده که ۶۶ درصد آن در شهر‌ها و سایر حوادث در محور‌های مواصلاتی اتفاق افتاده است.

یکتاپرست ادامه داد: صد ایستگاه سلامت در جاده‌ها مستقر هستند که تاکنون به ۲ هزار و ۱۱۳ نفر کمک رسانی صورت گرفته است، همچنین با ابتکار وزارت بهداشت تعدادی اقلام آموزشی الکترونیک بین ۱۲۴ هزار و ۸۶۲ نفر از هموطنان توزیع شده است.

معاون سازمان اورژانس کشور افزود: در ۵ روز گذشته ۴۶۲ مورد احیای موفق داشتیم که از این تعداد، ۳۹ مورد تکنسین‌های مرکز در جاده این احیا را انجام دادند و سایر موارد نیز در اورژانس‌های بیمارستانی احیا شدند.

یکتا پرست با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، فارس و خراسان رضوی بیشترین آمار تصادفات را داشتند، افزود: با توجه به افزایش ۱۹ درصدی آمار حوادث، خدمات اورژانس نسبت به سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها