استفاده از کرم ضد آفتاب


استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از پوست است. مصرف کرم ضد آفتاب به صورت منظم، از آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.بسیاری از افراد گمان می‌کنند به دلیل تابش شدید نور خورشید و آفتاب سوختگی در...

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از پوست است. مصرف کرم ضد آفتاب به صورت منظم، از آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

بسیاری از افراد گمان می‌کنند به دلیل تابش شدید نور خورشید و آفتاب سوختگی در تابستان استفاده از ضد آفتاب فقط در این فصل لازم و ضروری است، اما این تصور درستی نیست. کرم ضد آفتاب، مهم‌ترین مرحله از روتین پوستی است که باید در همه فصول سال حتی در زمستان استفاده شود. در فصل زمستان حتی از خورشید پنهان‌شده در پشت ابر، اشعه‌های فرابنفش به سمت پوست شما می‌تابد، اما به دلیل اینکه پوست‌تان گرم نمی‌شود، احساس می‌کنید در معرض نور خورشید و آفتاب‌سوختگی قرار ندارید؛ درحالی که خورشید به صورت غیر مستقیم بر پوست شما می‌تابد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. در این مقاله با دلایل استفاده از ضد آفتاب در زمستان آشنا می‌شوید.

برف و یخ، نور خورشید را بازتاب داده و اشعه‌های UVA و UVB را تشدید می‌کنند

همان‌طور که آب دریاچه یا دریا در فصل تابستان، اشعه‌های UVA و UVB را تشدید می‌کند، برف و یخ نیز در فصل زمستان شدت پرتوهای خورشیدی و احتمال آسیب به پوست را افزایش می‌دهند؛ بنابراین اگر در فصل زمستان به سراغ ورزش‌هایی مانند اسکی یا سورتمه‌سواری می‌روید و یا عادت به پیاده‌روی در برف دارید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

برای محافظت کافی از پوست و لب، از یک ضدآفتاب طیف گسترده با حداقل SPF ۳۰ و بالم لب استفاده کنید.

رطوبت کم و وزش باد برای پوست مضر است

احتمالا متوجه شده‌اید که پوست‌تان در هوای سرد، خشک‌تر و حساس‌تر می‌شود. در طول زمستان، رطوبت هوا کاهش و سرعت باد افزایش می‌یابد؛ بنابراین پوست شما دائما رطوبت خود را از دست می‌دهد.

خشکی، تمام خطوط چهره و چین و چروک موجود در سطح پوست را آشکار می‌کند و احتمال ترک‌خوردگی یا پوسته پوسته شدن و ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان می‌تواند به برگرداندن مقدار رطوبت از دست‌رفته‌ پوست، کمک کند.

لایه اوزون در زمستان در نازک‌ترین حد خود قرار دارد

استراتوسفر لایه‌ای متشکل از گازهای محافظ است که سیاره زمین را احاطه کرده‌اند. در نزدیکی بالای لایه استراتوسفر (دورترین لایه از زمین) لایه‌ اوزون قرار دارد که اشعه‌های فرابنفش (UV) را از خورشید جذب کرده و آن‌ها را بازتاب می‌دهد. تولید اوزون در گرما سریع‌تر و در سرما کندتر انجام می‌شود.

به همین دلیل، لایه اوزون در قطب شمال و جنوب، جایی که دما بسیار پایین است، نازک‌تر بوده و پوشش آن در ماه‌های سردتر زمستان، در نازک‌ترین حد خود قرار می‌گیرد؛ این یعنی حتی با وجود اینکه در فصل زمستان گرمای خورشید را روی پوست‌تان احساس نمی‌کنید، اما باز هم در معرض پرتوهای فرابنفشِ شدیدتری قرار دارید.

حتی نورهای داخل خانه هم، برای پوست زیان‌بار هستند!

مطالعات جدید نشان می‌دهد، حتی زمانی که در منزل هستید و قصد بیرون رفتن ندارید، لامپ‌ها و نوری که از شیشه اتاق یا پذیرایی وارد خانه می‌شود می‌تواند به پوست شما آسیب بزند. روزانه، استفاده از کرم ضد آفتاب طیف گسترده، از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر موجود در منزل محافظت خواهد کرد.

شرایط آب و هوایی در فصل زمستان باعث می‌شود ضدآفتاب سریع‌تر از روی پوست پاک شود

تعریق پوست در روزهای گرم تابستان، شنا کردن، یا گذراندن وقت در ساحل، باعث می‌شود ضدآفتاب سریع‌تر از روی پوست پاک شود. بنابراین باید ضدآفتاب را به طور منظم روی پوست‌تان تمدید کنید. آنچه اغلب افراد به آن توجه ندارند این است که شرایط آب و هوایی خشن فصل زمستان نیز اثربخشی ضدآفتاب را به همان سرعت کاهش می‌دهد.

باد، برف، تگرگ و دمای پایین همگی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا اثربخشی ضدآفتاب را تضعیف ‌کنند؛ بنابراین برای محافظت بهینه از پوست‌تان، باید ضدآفتاب را چندین بار در روز تمدید کنید. ظهرها بهترین زمان برای تمدید ضدآفتاب در ماه‌های سرد زمستان است.

در فصل زمستان نیز، همچنان در معرض سرطان پوست ناشی از آسیب‌های‌ خورشیدی قرار دارید

پیش از این تصور می‌شود اشعه‌های UVB، (که در فصل زمستان چندان قدرتمند نیستند) خطرناک‌تر از اشعه‌های UVAهستند و با انواع قابل ‌توجهی از آسیب‌های پوستی مثل آفتاب‌ سوختگی، لک‌های پیری و بسیاری از انواع سرطان‌های پوست در ارتباط هستند.

امروزه می‌دانیم که اشعه‌های UVA، با وجود اینکه بلافاصله باعث آسیب به پوست (مانند آفتاب‌ سوختگی) نمی‌شوند، اما با این حال خطرناک‌تر هستند.

اشعه‌های UVA عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کنند و در واقع یکی از مرگبارترین علل سرطان پوست، یعنی ملانوما هستند. اشعه‌های UVA برخلاف اشعه‌های UVB در تمام طول‌ سال قدرتمند هستند.

در فصل زمستان به خورشید نزدیک‌تر هستیم

علم ثابت کرده است که اگر در نیم‌کره شمالی زندگی می‌کنید، طی ماه‌های زمستان به خورشید نزدیک‌تر هستید. این امر ممکن است کمی غیرعقلانی به نظر بیاید، اما حقیقت دارد. زمین در تیرماه دورترین و در دی‌ماه نزدیک‌ترین فاصله را با خورشید دارد.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا در زمستان، هوا سرد می‌شود؟ کاهش دما بر اساس جهت حرکت زمین است. کره زمین دارای دو نیمکره (شمالی و جنوبی) است و کشور ما در نیمکره شمالی قرار دارد.

زمانی که نمیکره شمالی در زمستان از خورشید دور می‌شود، دما کاهش می‌یابد؛ بنابراین حتی با وجود خنک‌تر شدن هوا در زمستان، کره زمین به خورشید نزدیک‌تر است و همین موضوع باعث تشدید اشعه‌های UVA و UVB و در نتیجه تشدید تاثیر منفی آن‌ها روی پوست می‌شود.

کرم ضد آفتاب لافارر

استفاده ار ضد آفتاب خوب با SPF مناسب تاثیر بسیاری در جلوگیری از آفتاب سوختگی، پیری پوست و ابتلا به سرطان پوست دارد . برند لافارر با بهره‌گیری از ترکیبات مؤثر و خواص عصاره‌‌های گیاهی شیرین‌بیان، پاپایا، گواوا، بیربری و آلوئه‌ورا کرم‌های ضد آفتاب با خاصیت روشن‌کنندگی، آنتی‌اکسیدانی، نرم‌کنندگی، لایه‌برداری، رطوبت‌رسانی، ضد پیری و چین و چروک در دو نوع رنگی و بی‌رنگ با SPF‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ تولید کرده است، همچنین این محصول علاوه بر محافظت از پوست در برابر پرتوهای خورشیدی، از ایجاد لک پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب لافارر با بافت سبک و جذب بسیار سریع، به راحتی روی پوست پخش شده و در برابر اشعه‌های مضر UV-A و UV-B از آن محافظت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه