تزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانه


تزیین میز افطار یکی از اقداماتی بوده که بانوان خوش سلیقه در ماه مبارک رمضان با استفاده از ایده های موجود و همچنین خلاقیت و هنری که داشته به انجام آن می پردازند و در کنار جمع خانواده و یا مهمانان خود روزه خود را باز کرده و وعده افطاری را میل می کنند.

از جمله هنرهای زیبایی که اغلب بانوان ایرانی در آن مهارت داشته هنر سفره آرایی بوده که در مجالس و مهمانی های مختلف بکار گرفته شده و بدین گونه از مهمانان پذیرایی می شود. چیدن سفره افطار یکی از این موارد بوده که تدارکات خاص خود را داشته و سرو انواع غذاها و دسرهای مختص به خود را می طلبد. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب مجموعه ای جذاب از انواع تزیین میز افطار را به نمایش بگذاریم.

تزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانه

ایده های زیبا تزیین میز افطار

با آغاز ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا بوده و یکی از ماه های پربرکت قمری به شمار آمده مسلمانان ۳۰ روز را به روزه گرفتن می پردازند و طاعت و عبادت خدا را به جا می آورند. بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند برای وعده افطار بنا به رسم و سنتی که بوده و طبق سلیقه خود یک سفره زیبا که شامل غذاها و خوراکی های مناسب همچون آش یا سوپ، شله زرد، خرما، نان و پنیر و سبزی و … بوده را تدارک دیده و با تزیینی منحصر به فرد بر روی سفره می چینند.

شما می توانید این خوراکی های فراوان و رنگارنگ را طبق سلیقه و هنری که دارید هر کدام را با دیزاینی خاص و متفاوت جلوه ای زیبا بدهید و در کنار هم بر روی میز یا سفره افطار بچینید. اجرای این تزیینات می تواند ساده و شکیل باشد و یا با بکارگیری ایده های متنوع کاملا خاص و بی نظیر ارائه شود. انتخاب هر یک بستگی به ذوق و هنر فرد میزبان دارد.

به عنوان مثال برخی تمایل دارند چیدمان و سرو این خوراکی ها را به شکل سنتی انجام دهند تا بدین گونه جلوه ای متفاوت به سفره یا میز افطار خود بدهند. برای انجام این کار استفاده از ظروف قدیمی و پارچه های ترمه به طوری که در واقع طرح و نقش سنتی در اجرای تزیینات نمایان باشد می تواند ایده ای جذاب و عالی باشد. استفاده از سماور قدیمی و همچنین قوری و استکان با طرح سنتی گزینه ای مناسب برای انتخاب در این زمینه می باشد.

تزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانه

خلاقیت و ذوق هنری افراد برای اجرای این نوع تزیینات بسیار مهم و کاربردی می باشد چرا که با یک تزیین درست ضمن ایجاد زیبایی باعث افزایش اشتهای افراد و جلوه دهی به سفره آرایی خود خواهید شد. ترکیب رنگ و استفاده از مواد مناسب برای دیزاین و زیباسازی هر یک از خوراکی ها نیز امری مهم در این زمینه بوده که باید به آن توجه گردد.

سبک های متفاوت دیزاین سفره افطار

از آن جایی که غذاها و خوراکی های افطار بسیار متنوع بوده در نتیجه می توان روش ها و ایده های متعددی را بکار گرفت و زیباترین چیدمان و سفره آرایی را ارائه داد. همچنین باید گفت با وجود رنگ های فراوانی که انواع دسر و غذاهای افطار به خود اختصاص داده زیبایی سفره چندین برابر خواهد شد. در ادامه نمونه های زیبایی از انواع چیدمان میز افطار با سبک های متنوع را در اختیارتان قرار داده ایم تا از آن ها ایده بگیرید.

تزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانهتزیین میز افطار با ایده های ناب برای دلبرانه

تصاویری که ملاحظه نمودید مدل های جذابی از تزیین میز افطار بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان واقع شده باشد و نهایت بهره و لذت را تماشای آن ها برده باشید. همچنین برای دریافت و یادگیری ایده های بیشتر می توانید از مطالبی همچون تزیین شله زرد و تزیین زولبیا و بامیه دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرز تهیه مرغ تاکو خوشمزه