چای و قلیان رایگان برای طرفداران بوکسور آمریکایی


چای و قلیان رایگان برای طرفداران بوکسور آمریکایی

قهوه‌خانه از دیرباز یکی از پاتوق‌های سنتی ایرانی‌ها بوده است. مردم در قهوه‌خانه دور هم جمع می‌شدند و در حین خوردن چای و کشیدن قلیان، در مورد موضوعات مختلف روز با هم به بحث و گفتگو می‌نشستند.

علاوه بر بحث و تبادل نظر، مردم در قهوه‌خانه‌ها از سرگرمی‌هایی چون نقالی، شاهنامه‌خوانی و تماشای هنرهای نمایشی لذت می‌بردند. با ورود تلویزیون به ایران این پاتوق اجتماعی و فرهنگی محبوب‌تر از گذشته شد. در آن روزگار که تلویزیون هنوز همه‌گیر نشده بود مردم برای تماشای برنامه‌های جذاب و پرطرفدار به قهوه‌خانه‌ها می‌رفتند. یکی از این برنامه‌ها مسابقه «محمدعلی کلی»، بوکسور مسلمان آمریکایی، با «جو فریزر»، رقیب سرسختش، بود.

ناگفته پیداست که «کلی» به دلیل مسلمان بودن و منش پهلوانی‌اش محبوب ایرانی‌ها بود و از این رو این مسابقات برای مردم اهمیت بسیار داشت. در آن روزها قهوه‌خانه‌ای در تهران ابتکار به خرج داد و اعلام کرد مشتریان می‌توانند مسابقه این بوکسور مسلمان با رقیب مشهورش را از تلویزیون این قهوه‌خانه تماشا کنند. تا اینجای کار، شاید نکته عجیب و غریبی را برای شما نگفته باشیم، اما جالب است بدانید، چنان که در تصویر می‌بینید، صاحب قهوه‌خانه مذکور اضافه کرده که اگر «محمدعلی» برنده شود چای و قلیان، میهمان قهوه‌خانه خواهید بود.

می‌توان حدس زد که در روز مسابقه قهوه‌خانه شلوغ بوده و علاقه‌مندان به تماشای هنر این بوکسور آمریکایی با هم قرار گذاشتند ۵ صبح در قهوه‌خانه باشند و کله‌پاچه‌ای بخورند و بعد با طیب خاطر و شکم پُر به تماشای مسابقۀ بوکس بنشینند و دلخوش باشند به این که اگر «محمدعلی»، فریزر را «ناک‌اوت» کرد، چای و قلیان سفارش دهند و پولی هم نپردازند.

منبع: همشهری


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن