آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی


دوخت چادر ماشین ضمن مزایایی که داشته ممکن است وقت گیر و دشوار باشد ولی با رعایت یک سری نکات و اصول مهم و یادگیری آموزش های ساده ای که در این زمینه وجود دارد می توانید به راحتی براساس نیازی که دارید با صرف کمترین هزینه کاوری متناسب با نوع ماشین خود تهیه نمایید.

یکی از وسایلی که به منظور محافظت از بدنه خودرو در برابر عوامل مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شود چادر ماشین بوده که برای هر نوع خودرویی متفاوت می باشد و حتی در جنس های مختلفی وجود دارد که می توانید مطابق با نوع خودرویی که دارید مدل دلخواهی از آن را تهیه و یا در صورت تمایل و مهارت داشتن درست کنید و استفاده نمایید. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت چادر ماشین بپردازیم.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

آموزش ساده دوخت چادر ماشین

چادر ماشین در واقع اسم عامیانه کاور خودرو می باشد که برای پوشش دادن بدنه خودرو و حفاظت از آن در برابر صدمات احتمالی در فضای باز استفاده می گردد و از این طریق موجب حفظ زیبایی و جلوه ظاهری آن می شود. شاید دوخت چادر ماشین عملی سخت و دردسرساز به نظر رسد و امکان دارد در نهایت نتیجه دلخواهتان را به همراه نداشته باشد ولی با کمی تمرین و کسب مهارت می توانید مدلی ساده از آن برای ماشین خود بدوزید و استفاده کنید.

بیشتر اوقات امکان دارد مجبور شوید خودرو را در محلی بدون سقف پارک کنید بدین صورت نور آفتاب، ایجاد خط و خش، گرد و خاک و لکه کثیفی پرندگان آسیبی جدی برای خرابی رنگ ماشین محسوب می شوند، در نتیجه استفاده از کاور ماشین نیازی ضروری در این رابطه می باشد. این وسیله جانبی انواع متفاوتی داشته و باعث حفاظت از خودرو در مقابل عوامل فیزیکی و محیطی می شود و از صدماتی که موجب کم شدن ارزش و زیبایی ماشین شده جلوگیری می کند.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

در واقع می توان گفت چادر ماشین این قابلیت را داشته که همچون پارکینگی سیار عمل نموده و زمانی که قرار است زمان طولانی خودرو را در فضای باز بگذارید هیچ گونه نگرانی به خاطر آن نداشته باشید و با خیال آسوده آن را پارک نمایید. بهتر است بدانید کاور ماشین به دو شکل ساده و ضد آب طراحی و دوخته می شوند و در بازار نیز به طور معمول این دو مدل چادر رایج تر هستند.

اصول مهم و مراحل دوختن کاور ماشین

به منظور دوختن چادر ماشین در خانه و یا کارگاه نیاز بوده بعضی نکات و اصول را رعایت نمایید زیرا این کاور قرار است از بدنه خودرو در مقابل عواملی همچون بارش باران، آتش و گرما، برف، اسیدها، نور آفتاب و اشعه UV به درستی مراقبت کند. بدین ترتیب نخستین قدم برای دوختن کاور ماشین انتخاب درست و اصولی پارچه آن است.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

از بهترین و مناسب ترین جنس های پارچه که می توانید برای این کار استفاده نمایید پارچه شمعی می باشد. پارچه ای که برای دوختن کاور انتخاب می گردد نیاز است که دارای بعضی از معیارهای مهم باشد. از خصوصیات مهم برای دوختن کاور خودرو می توان به مواردی از قبیل استحکام و ماندگاری بالا، انعطاف و فرم گیری متناسب با حالت ظاهری ماشین، قابلیت عبور رطوبت و امکان شستشوی کاور اسم برد.

معمولا پارچه هایی که برای دوختن کاور ماشین استفاده می گردد جنس هایی از قبیل کنفی، شمعی، برزنت، کتان و نانو می باشند. کلیه این جنس ها طی سالیان زیادی برای دوخت چادر ماشین بکار برده شده و تا حدودی می توان گفت تمامی آن ها به گونه ای کاربردی و مناسب بوده اند.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

ولی بر حسب نوع بافت و جنس پارچه های گفته شده هر کدام میزان ماندگاری و مشخصات مخصوص به خود را شامل می شوند که براساس وضعیت و شرایط کاربرد کاور بهتر است بهترین جنس پارچه را برای دوختن کاور خودرو انتخاب نمایید.

گام بعدی انتخاب نمودن رنگ مناسب برای درست کردن کاور ماشین می باشد. بهتر است رنگ چادر به گونه ای انتخاب گردد که ضمن همخوانی با نوع سلیقه شما با قرارگیری در برابر نور آفتاب تثبیت رنگ آن در حد بالایی باشد و یا تغییر یافتن رنگش بسیار قابل لمس نباشد که پس از گذشت زمان کمی رنگ چادر حالت زشت و زننده ای به خود نگیرد.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

بهتر است بدانید الگو و طرح دوخت چادر هر نوع اتومبیلی با دیگری فرق دارد. پس از انتخاب بهترین جنس و رنگ برای دوختن کاور ماشین زمان مشخص کردن نوع ماشین می باشد. همانطور که اطلاع دارید هر خودرویی اندازه و ابعاد مشخص و مخصوص به خود را دارد. مسلما از یک مدل چادر نمی توان برای کلیه برندهای خودرو استفاده نمود.

برای دوختن کاور ماشین نیاز بوده که ابعاد خودرو را به طور دقیق اندازه بگیرید. چادری که قصد درست کردنش را دارید قرار است که به صورت کامل روی کل سطح ماشین را پوشش دهد. بدین ترتیب به منظور این عمل نیاز است که با یک سانتی متر مقدار طول و عرض خودرو را اندازه گیری کنید.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

با در اختیار داشتن اندازه ها گام بعدی دوخت چادر ماشین کشیدن الگو بر روی جنس تهیه شده است. برای دوختن آسان و قرارگیری در زیر چرخ خیاطی نیاز بوده که چند بخش را مطابق با الگو قیچی بزنید و به هم متصل نمایید. به علت تماس داشتن مستقیم پارچه با بدنه خودرو بهتر است که برای دوختن کاور ماشین از یک لایه آستری نرم و نازک بهره مند شوید. بدین صورت اگر جنس پارچه نیز کمی زبر و خشن بود همین آستر ضدخش از سطح و بدنه ماشین مراقبت خواهد نمود.

با توجه و رعایت کلیه نکات مهم و فاکتورهای ضروری در دوخت کاور خودرو به آسانی می توان پوششی عالی و کاربردی درست کرد. در پایان می توان با گذاشتن کاور ماشین داخل کیف و یا ساک دستی موجب بالا رفتن ماندگاری آن شوید.

آموزش دوخت چادر ماشین برای افراد مبتدی

از این که تا پایان همراه ما بودید بسیار سپاس گزاریم. به منظور مشاهده و فراگیری آموزش های بیشتر می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده از مطالبی همچون دوخت چادر سرخپوستی و دوخت ملحفه کشدار دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب : آموزش خیاطی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا