ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی


ترند دکوراسیون ۱۴۰۲ چندین اصل و معیار را به خود اختصاص داده که در صورت تمایل به پیروی از آن و به روز شدن باید در هنگام چیدمان و طراحی داخلی منزل خود آن ها را مدنظر قرار دهید و متناسب با آن ها طرح، رنگ و سبک لوازم منزل خود را انتخاب کرده و بچینید.

به طور کلی با شروع سال نو در تمامی زمینه ها ترند خاصی به روی کار آمده که براساس آن تولیدات و طراحی انجام شده و به بازار عرضه می گردد. در زمینه طراحی دکوراسیون خانه نیز این موضوع اهمیت و نقش زیادی داشته و براساس آن المان ها و عناصر خاصی در چیدمان و دیزاین منزل استفاده می گردد. از این رو سعی داریم در این مطلب برای راهنمایی و آشنایی شما عزیزان به معرفی و بررسی انواع ترند دکوراسیون ۱۴۰۲ بپردازیم.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

مهمترین انواع ترند دکوراسیون ۱۴۰۲

بسیاری از افراد هر ساله با معرفی انواع طرح و سبک جدید دکوراسیون داخلی در پی ایجاد تغییراتی تازه در منزل، محل کار و … برحسب ترندهای سال جدید می باشند تا از این طریق ضمن همگام شدن با مد روز جذابیتی خاص و متفاوت در طراحی داخلی منزل خود ایجاد نمایند.

با شروع سال ۱۴۰۲ و ورود به آن تعدادی از ترندهای دکوراسیونی خاص و متفاوت وجود داشته که ظهور پیدا کرده و توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. ترندهای اصلی و مهم دیزاین سال ۱۴۰۲ در رابطه با ایجاد یک محیط زندگی گرم، آسوده و راحت بوده که نمایانگر سبک و شخصیت مختص شما خواهد بود.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

جالب است که بدانید که امروزه در کل بخش های زندگی از رنگ و طرح های ساده و ملایم برای طراحی دکور، ماشین، لوازم منزل، پوشاک و … بهره گرفته خواهد شد. در سال ۱۴۰۲ نیز طراحان با عرضه رنگ و طرح های خیلی ساده دیزاین های خیلی شیک و متفاوت را ارائه داده اند که در ادامه بعضی از آن ها شرح داده ایم و برای درک بهتر و بیشتر نمونه هایی را به نمایش گذاشته ایم.

بکار بردن مبلمان و اکسسوری های منحنی شکل

بهره مندی از سرویس مبل و اکسسوری های منحنی یا به تعبیری کرو در سال ۲۰۲۳ و ۱۴۰۲ خیلی ترند می باشد. تا جای امکان بهتر است سعی کنید این مدل ها با طیف رنگی خنثی همچون شیری، کرم و خاکستری ترکیب گردند و در کل یکی از وسایل دارای رنگی مخالف همچون سبز، نارنجی، آبی کاربنی و … باشد.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

ایجاد طراحی داخلی بر پایه سلامتی

سلامتی از جمله مهمترین گرایشات دکوراسیون داخلی برای سال ۱۴۰۲ محسوب می شود. با توجه به این که مواظبت از خود از معیارهای بهبود و ایجاد رفاه و آسایش می باشد در نتیجه بهره مندی از محیط هایی که موجب بالا رفتن آرامش و احساس خوب در اشخاص می شود بسیار ترند می باشد زیرا طراحی به شیوه سلامتی می تواند بستر را برای کم کردن اضطراب و تمرین ذهن مهیا کند. به طور معمول در دیزاین داخلی با الهام گرفتن از سلامتی بهره مندی از پنجره های بزرگ، گل و گیاه های متناسب با فضا، سنگ و بکار گرفتن رنگ های موجود در جنگل و ساحل چند انتخاب اصلی برای ترند طراحی داخلی در سال ۱۴۰۲ می باشد.

چیدمان هماهنگ با دکوراسیون داخلی متفاوت

بهره مندی از دکوری که حرکت کردن در آن آسان باشد موضوعی مهم و مورد توجه طراحان می باشد، بدین ترتیب بدون توجه به ابعاد اتاق باید به چینش لوازم خود توجه داشته باشید. بهتر است بدانید چیدمان و دکور خلوت و منظم یکی از چند ترند دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۳ می باشد که متاثر از فرهنگ شرقی می باشد. عواملی همچون فنگ شویی، ایکیگای، وابی سابی و زیبایی شناسی ژاپنی به طور چشمگیری بر دکوراسیون داخلی در سال ۱۴۰۲ اثر می گذارد. ضمن این که روش های سبز نیز نشئت گرفته از فرهنگ آسیایی می باشد.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

بکارگیری رنگ و طرح های ارگانیک

منظور از رنگ های ارگانیک، رنگ هایی بوده که بدون دستبرد در طبیعت و فضای اطراف ما به وجود آمده اند و یا حتی بکار بردن فرش، سرویس مبل، تختخواب با سبک هایی که مثل این که از دل طبیعت بدون دخالت دست به خانه و محیط زندگی ورود پیدا کرده اند. از جمله رنگ های ارگانیک که می توان به آن اشاره داشت رنگ سبز، قهوه ای، آبی آسمانی و خاکستری می باشد. در رابطه با طرح های ارگانیک نیز می توان به مواردی همچون بکار بردن تنه درخت برای درست کردن پایه میز، سرویس خواب و …، بکار بردن مبلمان حصیری، استفاده از مبلمان و میز طرح سنگ و … اشاره کرد.

استفاده از صنایع دستی

از سایر ترندهایی که در سال ۱۴۰۲ محبوبیت زیادی پیدا کرده، بکارگیری صنایع دستی در دکور خانه می باشد. با بهره مندی از این ترند دیزاین منزل خود می توانید وسایل دست ساز که حس منحصر به فرد و بکر بودن دارند را به محیط زندگی خود بیفزایید.

برای افزودن این ترند در طراحی داخلی در پی عناصری همچون گلدان های سفالی دست ساز، آویزهای دیواری بافته شده و منسوجات دوخته شده همانند شال مبل دستباف و کوسن های دست دوزی شده باشید. همینطور می توانید در پی مبلمانی باشید که به وسیله طراحان حرفه ای درست شده همچون یک تختخواب چوبی که با استفاده از دست حکاکی شده یا نوعی صندلی بافته شده با دست باشید.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

استفاده از رنگ ها و الگوهای جسورانه

در سال ۱۴۰۲ این آیتم رنگ ها و الگوهای جسورانه به گونه ای متفاوت و تاثیرگذار به روی کار آمده اند. از رنگ هایی با تنالیته جواهرات اصیل همچون یاقوت کبود آبی و زمرد سبز تا الگوهای هیجانی و پر جنب و جوش همچون طرحهای گلدار و هندسی را در بر می گیرد. این گزینه ها و انتخاب های جسورانه نشان دهنده روشی مناسب برای افزودن شخصیت و انرژی به دکور خانه می باشند.

برای افزودن این ترندها در منزل خود با عنصری متفاوت همچون یک فرش یا یک دیوار مشخص پر جنب و جوش آغاز به کار کنید. بعد از آن با وسایل جانبی کوچکتر همچون کوسن و پرده در رنگ ها و الگوهای مکمل به تکمیل کردن آن ها پرداخته تا ظاهری یکپارچه به وجود آید.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

بکارگیری بافت های طبیعی

از دیگر ترندهای اصلی در سال ۱۴۰۲ بهره مندی از بافت های طبیعی همچون سنگ، چوب و پارچه های دارای بافت می باشد. در این روند توجه بر روی تولید حس گرما و راحتی و آسایش در خانه با کمک عناصر ارگانیک می باشد که حال و هوای فضای خارج از خانه را با خود به دنبال دارد.

به منظور ارائه این ترند دکوراسیون ۱۴۰۲ در دیزاین منزل خود در پی سرویس مبل درست شده از متریال طبیعی همچون سنگ و چوب باشید و اکسسوری های بافته شده همچون سبد و آویزهای دیواری دکوری را در کنار آن ها بکار ببرید. افزودن گیاهان و فضای سبز به منزلتان نیز ترفندی مناسب برای تقویت این روند و تشکیل محیطی هماهنگ تر با طبیعت و جذاب تر می باشد. در ادامه نمونه های جذابی از انواع مدل های دکوراسیون داخلی که ترند های اصلی طراحی داخلی ۱۴۰۲ در آن بکار رفته را به نمایش گذاشته ایم.

ترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنیترند دکوراسیون 1402 با انواع ایده های زیبا و دوست داشتنی

در این مطلب با انواع ترند های اصلی دکوراسیون ۱۴۰۲ آشنا شدید و ایده ها و مدل های زیبایی را در این زمینه مشاهده کردید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد. همچنین می توانید از طریق بازدید از مطالب ارائه شده دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳ و مدل کابینت ۱۴۰۲ با ایده ها و عناصر بیشتری آشنا شده و طراحی داخلی زیبایی را ارائه نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا