آموزش تراز کردن یخچال انواع یخچال با روشی ساده


در این مطلب شما را با روش های تراز کردن یخچال آشنا می کنیم و شما می توانید آگاهی بسیار زیادی را در این زمینه کسب کنید و این کار را در خانه به راحتی انجام دهید.

تراز بودن یخچال به شما کمک می کند تا بتوانید خراب شدن آن و همچنین در موقعیت نامناسب قرار دادن آن پیشگیری نمایید. در واقع این کار منجر به این می شود تا یخچال شما صدای زیادی نداشته باشد از این رو آلودگی صوتی جدید در خانه خود نخواهید داشت. در ادامه شما را با نحوه درست تراز کردن یخچال آشنا می کنیم.

آموزش تراز کردن یخچال انواع یخچال با روشی ساده

نحوه تراز کردن یخچال

اگر می خواهید بعد از راه اندازی یخچال و نصب درست آن از کار کرد بدون صدای آن لذت ببرید کافی است آن را تراز نمایید. در واقع این کار منجر به کاهش لرزش ها و صداهایی می شود که یخچال در حالت تراز نبودن از خود نشان می دهد. صدا های غیر متعادل از یخچال و نحوه کارکرد نادرست آن می تواند منجر به اذیت و آزار افراد خانواده شود. در واقع یخچالی که در حالت به تراز قرار نمی گیرد به دلیل وجود کمپرسور باعث می‌شود تا بیش از حد معمول کار کرده و نیروی بسیار زیادی را تحمل کند از این رو این صداهای ناهنجار از خود ایجاد خواهد کرد.

بخش های مختلف یخچال نیز می تواند در هنگام ایجاد این مسئله دچار عدم شده و در نتیجه هزینه زیادی برای تعمیر آن را به گردن شما می اندازد. بنابراین سعی کنید هر چه سریع تر یخچال خود را تراز نمایید در غیر این صورت در طولانی مدت باید به دنبال تعمیرات درست و حسابی یخچال خود باشید.

تراز یخچال در آشپزخانه ساده

برای تمیز کردن یخچال در خانه های ساده و بدون شیب مراحلی وجود دارد که باید آن ها را به ترتیب انجام داده تا این وسیله را در جای خود قرار داده و از ان به درستی استفاده نمایید.

آموزش تراز کردن یخچال انواع یخچال با روشی ساده

جداسازی شبکه جلوی یخچال

اولین کار برای تراز یخچال این است که شبکه جلوی آن را جدا کنید. این کار با توجه به نوع یخچال می تواند متنوع باشد. در واقع برخی از یخچال ها ممکن است با به کارگیری پیچ هایی روی آن شبکه را در جلوی یخچال قرار داده باشند و برخی دیگر به صورت کشویی بوده و به راحتی جدا می شود.

استفاده از پایه های تراز

در پشت شبکه های یخچال پایه های تراز طراحی شده است و شما می توانید از آن ها برای تراز یخچال خود استفاده کنید. برای باز کردن این پایه ها آن ها را باید بچرخانید و این کار نیاز به فرد دیگری دارد تا بتوانید به راحتی این پایه ها را چرخانده و یخچال را تراز کنید. در واقع این پایه ها همیشه به چپ گرد می باشند و برای بلند کوتاه کردن آن ها می توانید از چرخاندن آن ها استفاده کنید. بلند کردن این پایه ها با چرخاندن آن ها به سمت عقربه های ساعت و کوتاه کردن آن ها نیز با چرخاندن بر خلاف عقربه های ساعت امکان پذیر می باشد.

استفاده از غلطک ها

در مرحله سوم باید یخچال خود را به وسیله غلطک های آن تنظیم نمایید. در واقع در بسیاری از یخچال ها به جای پایه ها از غلطک ها استفاده می شود و شما می توانید با چرخاندن پیچ آن ها را تنظیم کنید. اگر این غلطک ها را به سمت عقربه های ساعت بچرخانید بخش جلویی یخچال بلند خواهد شد و شل کردن این پیچ ها می تواند ارتفاع بخش جلویی را کاهش دهد.

اگر نتوانستید با این مراحل یخچال خود را تراز کنید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آموزش تراز کردن یخچال انواع یخچال با روشی ساده

تراز کردن یخچال در آشپز خانه های شیب دار

اگر بعد از تراز کردن یخچال خود متوجه شدید که باز هم یخچال شما تراز نمی باشد و صدا های ناهنجاری می دهد باید سعی کنید شیب دار بودن آشپزخانه و محیطی که یخچال در آن قرار می گیرد را بررسی کنید.

اگر آشپزخانه شما شیب دار می باشد می توانید با استفاده از یک قطعه کارتون و یا هر مورد مسطح دیگری این تراز را تکمیل نمایید و زمانی که شما این سطح را زیر پایه ها قرار می دهید می توانید به تراز شدن یخچال خود کمک کرده و در نهایت این کار را به درستی انجام دهید.

امتحان تراز بودن یخچال

زمانی که یخچال شما تراز شده باشند دیگر صدا های نا به هنجار از خود تولید نخواهد کرد و شما علاوه بر این مورد باید باید سعی کنید روش های دیگر را برای تراز بودن و یا نبودن استفاده کنید.

بکی از روش های امتحان کردن تراز بودن این است که درب یخچال را باز کنید و بعد آن را رها کنید. یخچالی که تراز نباشد درب آن سریعا بسته خواهد شد و تراز بودن یخچال باعث می شود که درب به نرمی و بدون هل دادن بسته خواهد شد.

یادتان باشد که برای تراز کردن مطلوب باید طرف چپ و راست یخچال به درستی تراز شده باشد و زاویه جلویی یخچال نسبت به عقب آن کم تر باشد.

آموزش تراز کردن یخچال انواع یخچال با روشی ساده

تراز نبودن یخچال و مشکلات آن

اگر یخچال شما تراز نباشد ممکن است مشکلات بی شماری بری یخچال ایجاد شود و باید بدانید که این موضوع یکی از استاندارد های یخچال و نصب آن ست و از اهمیت بالای برخوردار می باشد. از مهم ترین این مشکلات این است که یخچال مداوم کار می کند و قطع کن اتومات ان کار نخواهد کرد و می تواند مشکلاتی مانند لرزش شدید و سر و صدای زیادی را از آن ببینید.

از دیگر مشکلات می توان به این مورد اشاره کرد که گرمای درون یخچال به بیرون راه پیدا می کند و ین گرما برای کار کردن موتور الزامی می باشد. اگر می خواهید یخچال ما به درستی کار کند بهتر است تراز کردن آن را با دقت بالایی انجام دهید و اگر نمی توانید این کار را بکنید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اگر یخچال در حالت خم باشد بسیار بد می باشد زیرا خم بودن آن به یک جهت خاص می تواند دلیلی برای جمع شدن سیال سرد کننده در لوله های عبوری شده و به همین علت موتور یخچال برای دمش و دهش نیروی بسیار زیادی را صرف خواهد کرد و عملکرد این وسیله به شدت کاهش می یابد و برق مورد استفاده توسط این دستگاه به شدت زیاد خواهد شد و همچنین نقص های بسیار زیادی را به یخساز و یخ زدایی کردن وارد خواهد کرد. برای این که یخچال شما دارای راندمان خوبی باشد باید آن را به درستی تنظیم نمایید.

آموزش تراز کردن یخچال انواع یخچال با روشی ساده

تراز کردن یخچال کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید به راحتی ان را در خانه انجام دهید و کافی است تنها نکاتی که در این زمینه گفته شد را رعایت کنید. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید سایر مطالب مرتبط با خانه داری را مشاهده کرده و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های تمیز کردن یخچال و داغ شدن بدنه یخچال کلیک کرده و به صفحات مربوطه وارد شوید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا