آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها


کاغذ دیواری ممکن است پس از مدتی، با وجود تازه بودن برخی از قسمت های آن دچار آسیب شده باشند، قطعا به جای تعویض تمامی بخش های آن به طور کلی ما پیشنهاد می کنیم ترمیم کاغذ دیواری را انجام دهید.

دیوار بخش مهمی از منزل محسوب می شود که به انواع روش و متریال های مختلف قابل پوشش و تزیین می باشند، دیوارپوش ها، گچکاری، رنگ آمیزی و کاغذ دیواری چند نمونه از این گزینه ها می باشند که هر یک از افراد متناسب با سلیقه و نیاز خانه انتخاب خود را انجام می دهند. و اما کاغذ دیواری ها که دارای کلی تنوع بوده و توانسته اند حسابی پرطرفدار واقع شوند. پس از گذر از مرحله انتخاب و استفاده کاغذ دیواری برای تزیین دیوارهای منزل، و بعد از مدتی مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید؛ ترمیم کاغذ دیواری است.در این مطلب راهکارهایی کاربردی و البته آسان را مرور می کنیم.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

ترمیم کاغذ دیواری با روش های ساده و کاربردی

کاغذ دیواری ها همان قدر که هنوز تازه بر روی دیوارها جاخوش کرده اند، زیبا و شیک اند، وقتی دچار مشکل شده و آسیب می بینند، بدمنظره می گردند. اما ناراحت نباشید هر مشکلی به امکان زیاد راه حلی دارد. مثلا می توان به صورت مختصر گفت برای باز شدن کاغذ دیواری، از چسب برای چسباندن مجدد آن بهره برد. همچنین اگر در کاغذ دیواری شما حباب هایی ایجاد شده و برآمده گردیده، می توانید از سرنگ چسبی جهت صاف نمودن کاغذ دیواری کمک بگیرید. و یا حتی برای رفع مشکل سوراخ و پاره شدن کاغذ دیواری آن را وصله نمایید.

لایه ای نازک و کم از چسب درزی که مخصوص کاغذ دیواری است، را بر روی کاغذ دیواری کشیده و با کمک قلم مویی کوچک پوششی یکدست زیر درز باز شده به وجود بیاورید.
کاغذ دیواری را با استفاده از غلتک درز بر روی دیوار بفشارید، به این ترتیب درز صاف می گردد و به سادگی به دیوار می چسبد. غلطک درز را محکم بر روی کاغذ دیواری و در امتداد آن حرکت دهید تا هر حباب و برآمدگی را برطرف نماید.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

پاک کردن هر نوع چسب اضافه با پارچه نمدار

بعد از بهره بردن از غلتک درز، امکان دارد کمی چسب در دورتادور کناره های کاغذ دیواری بیرون بزند آن را با کمک پارچه ای تمیز و مرطوب پاک نمایید. نقطه مدنظر را نباید زیاد بفشارید، چون ممکن است درز کاغذ مجددا بلند گردد. زمان دهید ۱۲ ساعت به همین صورت بماند تا خشک گردد. بسته بندی چسب خود را وارسی نمایید تا متوجه شوید چه اندازه زمان نیاز دارد تا خشک گردد. بیشتر چسب های درز دستکم نیازمند یک شبانه روز زمان هستند. در طی این مدت از آویزان کردن و قرار دادن وسایل بر روی آن پرهیز کنید.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

وصله نمودن آسیب دیدگی و پارگی کاغذ دیواری

قسمت آسیب دیده و یا پاره شده را به وسیله ی تیغ برش زده و جدا نمایید، تیغ را همراه کمی فشار بر روی دورتادور قسمت آسیب دیده کاغذ دیواری بکشید، بعد کاغذ را از دیوار جدا نمایید. چنانچه از قسمت پشت کاغذ دیواری بر روی دیوار باقی مانده، باید با استفاده از دستمالی نمدار تمیز کنید، بعد با یک پارچه خشک دیوار را تمیز و خشک نموده و چک کنید که به دیوار آسیب نرسیده باشد. در صورت آسیب دیدگی اعم از فرورفتگی و سوراخ شدگی آن ها را با استفاده از متریال مناسب پرنمایید و زمان دهید تا یک شبانه روز بماند تا خشک گردد. سپس کاغذ دیواری را بر روی دیوار قرار دهید.
کاغذ دیواری مورد نظر را با اندازه بزرگ تر از قسمت دچار آسیب شده را برش بزنید، تکه ای را ببرید که از هر سمت پانزده سانتیمتر اضافه داشته باشد.توجه داشته باشید که باید قسمت برش زده با الگو و طرح قسمتی که قصد جایگزین کردن دارید، هماهنگی داشته باشد و تصویر و یا طرح به هم نریزد.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

نکات و موارد کاربردی برای ترمیم کاغذ دیواری

  1. در صورتی که خود شما نصب کاغذ دیواری را انجام داده اید، می توانید از کاغذ دیواری زیادی مابقی برای ترمیم بهره ببرید.
  2. برای بریدن قسمت آسیب دیده کاغذ دیواری بهتر است از چاقو و یا قیچی تیز بهره ببرید.
  3. لایه ای از خمیر کاغذ دیواری به صورت یکدست بر روی قسمت جدید کاغذ دیواری که قصد جایگزین کردن آن را دارید؛ زده و کاغذ دیواری را بر روی سطحی تخت بگذارید، بعد از غلتکی فوم بهره ببرید تا سطح زیر آن با لایه ی نازکی از خمیر پوشیده شود. کنج و کناره ها را نیز باید پوشش دهید،
  4. می توانید پودر آن را خریداری نموده و خود ترکیب نمایید، و یا خمیر کاغذ دیواری که از پیش ترکیب شده بهره ببرید که البته آسان تر است. در صورتی که پودر آن را انتخاب می کنید، حتما از دستورالعمل های آن پیروی نمایید.
  5. کاغذ دیواری را بر روی خود کاغذ تا نموده و پنج دقیقه زمان دهید. با استفاده از این روش وقتی کاغذ دیواری را بر روی دیوار می گذارید؛ نرم شده و بلند نمی گردد. ۱ سمت کاغذ را آورده و خیلی آهسته بر روی سمت دیگر قرار دهید تا لبه های به خوبی روی هم قرار گرفته و بچسبند، توجه کنید موقع تا نمودن کاغذ دیواری مچاله و یا چروک نگردد.
  6. تکه برش خورده را بر روی دیوار بگذارید تا با کاغذ دیواری اصلی ترکیب گردد. جهت آویزان نمودن کاغذ دیواری جدید، تکه کاغذ دیواری را بر روی قسمت دچار آسیب شده در میان بگذارید. کناره ها را به گونه ای برابر نمایید تا به صورت یکدست با کاغذ دیواری اصلی مطابقت داشته باشد.
  7. غلتک درز و یا صاف کننده را بر روی تمامی سطح کاغذ دیواری کشیده و محکم بفشارید. با استفاده از این روش هر نوع حباب و یا موج ایجاد شده در کاغذ دیواری پیش از خشک گردیدن، برطرف می گردد. از وسط آغاز کرده و بعد صاف کننده را به طرف کناره و کنج ها حرکت دهید تا کاغذ دیواری به خوبی بر روی سطح دیورا قرار گرفته و فیکس شود.
  8. از دستمالی نمدار جهت تمیز نمودن خمیر اضافه کاغذ دیواری بهره ببرید، کمی از چسب امکان دارد به وسیله ی صاف کننده فشرده گردیده و در صورت باقی ماندن و خشک گردیدن نمای زشتی را به دیوار شما می بخشد. پس با استفاده از دستمالی تمیز و خیس آن سریعا بعد از خشک گردیدن خمیر پاک نمایید. توجه داشته باشید هنگام انجام این عمل کاغذ دیواری را بلند نکرده و اینکه از شستشوی جدی اجتناب نمایید.
  9. بگذارید خمیر کاغذ دیواری تقریبا ۲۴-۴۸ ساعت خشک گردد، البته این مدت زمان می تواند بسته به برندهای مختلف، متغیر باشد. موقع خشک گردیدن کاغذ دیواری از لمس آن بپرهیزید، همچنین نباید هیچ وسیله ای را به آن بیاویزید.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

رفع مشکل حباب در کاغذ دیواری

سرنگ چسبی را با استفاده از چسب درز کاغذ دیواری پر نمایید، قسمت پیستونش را از انتهای آن بیرون آورده و چسب را به صورت مستقیم در بدنه سرنگ بفشارید. بعد پیش از مورد استفاده قرار دادن، پیستون را عوض نمایید.
نوک سرنگ را از قسمت میانی و یا بالایی حباب درون آن فرو ببرید.(همچنین می توانید به جای نوک سرنگ از تیغ جهت ایجاد شکافی در حباب بهره ببرید)، دقت کنید همین که سوراخ ایجاد شده در حد نوک سرنگ باشد، کافی است.
قدری از چسب را درون حباب ریخته و آرام پیستون ته سرنگ را بفشارید تا چسب خارج گردد. جهت پوشش دادن بخش داخلی حباب تنها به میزان کافی و احتیاج از چسب بهره ببرید.
با استفاده از غلتک درز حباب های روی کاغذ دیواری را صاف نمایید، به این صورت که آن را در امتداد کاغذ و بر روی آن حرکت دهید تا کاغذ به دیوار بچسبد.
بگذارید چسب دستکم ۲۴ ساعت باقی بماند تا خشک گردد.

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

اغلب کاغذ دیواری ها به چه دلایلی جدا می شوند؟

  • بهره بردن از میزان زیادی چسب موقع نصب
    صحیح نبودن روش نصب در همان اول کاری
    اشکال در نحوه پرایم سطح
    خراب بودن چسب کاغذ دیواری
    وجود حباب هایی در زیر سطح کاغذ دیواری
    پوسیدگی دیوار و کپک زدگی دیوار
    وجود رطوبت در دیوار
    ضربه خوردن

آموزش ترمیم کاغذ دیواری و رفع مشکلات مختلف کاغذدیواری ها

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی می توان گفت چسب های متفاوت زیادی در بازار جهت ترمیم کاغذ دیواری موجود است، که از جمله ی آنها می توان به چسب چوی، چسب درز کاغذ دیواری و چسب رازی اشاره داشت. که چسب درز کاغذ دیواری برترین نوع جهت ترمیم کاغذ دیواری مسحوب می شود. چسب چوب گزینه خوب بعدی است که آن هم می تواند انتخاب خوبی باشد، البته این چسب انواع مختلفی داشته که بهتر است در انتخاب آن دقت کنید. و اما چسب رازی را پیشنهاد نمی کنیم، زیرا دوام و کیفیت لازم را دارا نیست. غلتک و صاف کننده و سایر وسایل مرتبط را می توانید از فروشگاه رنگ و ابزارآلات تهیه نمایید. همچنین در پایان برای آشنایی با اصول ترمیم ترک گچ و ترمیم سوختگی موکت به لینک ها مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ردپای بزرگترین پرنده شکارچی تاریخ کشف شد + عکس