راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید


انتخاب حلقه ازدواج از جمله چالش های اولیه زوجین در آغاز مسیر زندگی مشترک آن ها بوده که تا آخر عمر در دستانشان خواهد بود و یادگار روز عشق و یکی شدن آن ها می باشد، از این رو دانستن نکات مهم و آشنایی با راهنمای خرید حلقه ازدواج امری ضروری در این زمینه بوده که باید به آن توجه گردد.

یکی از انتخاب های مهم زندگی که جزء رسومات عقد و ازدواج به شمار آمده خرید حلقه می باشد که در واقع نمادی از پیوند عاشقانه بین دو نفر و نشانه تعهد و وفاداری آن ها تلقی می شود. با توجه به این که تنوع این محصول به دلیل سلیقه های متفاوت افراد در بازار بسیار گسترده می باشد در نتیجه بهتر است کاملا آگاهانه در این زمینه عمل نمایید تا انتخابی رضایت مند داشته باشید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به بررسی نکات مهم و راهنمای خرید حلقه ازدواج بپردازیم.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

نکات و راهنمای خرید حلقه ازدواج

قبل از برگزاری مراسم عقد و عروسی خرید حلقه ازدواج در صدر کارهای مربوط به عروسی قرار می گیرد ولی با توجه به این که خریدن این انگشتر کار راحتی نبوده در نتیجه نیاز است که با انواع فاکتورهای مهم و راهنمای خرید حلقه ازدواج آشنا شده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

به طور کلی عروس و داماد در زمان بسته شدن پیمان عقد حلقه ازدواج را به نماد تعهد و مهر به همدیگر هدیه می دهند به همین دلیل این انگشتر باارزش ترین زیور اصلی زندگی زناشویی محسوب می شود. این حلقه در واقع نمادی بوده که تا پایان عمرتان در دستان شما خواهد بود و هر دفعه با دیدن آن خاطرات روز ازدواج در ذهنتان مرور خواهد شد.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

اغلب افراد فکر می کنند آسان ترین کار در بین اعمال مربوط به تدارکات مراسم عروسی خرید و تهیه حلقه می باشد زیرا تصورشان این است که دو حلقه مشابه هم می باشد، از این رو در زمان خرید دچار اشتباهاتی می شوند که در نتیجه باعث عدم رضایت آن ها از حلقه شده و یا مجبور می شوند به خریدی که انجام داده اند رضایت دهند. بنابراین می توان گفت برای انجام یک خرید عالی و بدون نقص باید یک سری نکات و اصول مربوطه را رعایت نمایند که در ادامه به ذکر و شرح آن ها پرداخته ایم.

توجه به میزان بودجه

پیش از خریدن حلقه بهتر است در آغاز کار طرح کلی آن را در ذهن و خیال خود تصور کنید و قبل از این که همراه همسر خود به تهیه حلقه بپردازید به اینترنت سر بزنید و انواع طرح های حلقه را مشاهده کرده و میزان بودجه خود را برای خرید در نظر بگیرید.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

اختصاص وقت کافی برای خرید حلقه ازدواج

در صورتی که شما زمان لازم برای خرید اختصاص ندهید و با وارد شدن به نخستین مغازه طلافروشی یک حلقه را انتخاب نمایید امکان دارد دچار پشیمانی شوید بدین ترتیب وقت لازم برای خرید حلقه خود در نظر بگیرید و در صورتی که طرح ذهنی شما در طلافروشی ها وجود نداشته سفارش تهیه آن را بدهید.

توجه به عیار و جنس حلقه

طلای ۱۸ عیار به خاطر کاربرد روزمره و مداوم حلقه پیشنهاد خوبی برای خرید حلقه می باشد چرا که طلای ۱۴ و ۱۸ عیار در مقایسه با طلای ۲۲ عیار از تلفیق با فلزهای بادوام تری درست شده اند. حلقه ازدواج از جنس پلاتین یا پلاتینیوم در مقایسه با طلای زرد و سفید استحکام بیشتری دارد و بادوام تر است ولی با این وجود گرانبها تر و کمیاب تر نیز می باشد. همچنین طلای سفید نیز اگر خط و خشی بر روی آن ایجاد شود قابلیت تعمیر دارد.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

دقت کردن به نگین حلقه ازدواج

زمان خرید حلقه به قسمت نگین آن دقت کنید. در صورتی که نگین حلقه با چسب ثابت شده باشد با ایجاد ضربه از حلقه جدا می گردد ولی در صورتی که هر نگین در قابی از جنس طلا قرار گرفته باشد احتمال افتادن آن کمتر است.

توجه به رنگ پوست

برای انتخاب کردن حلقه ازدواج به رنگ پوست دقت کنید و در صورتی که دارای پوستی سفید رنگ می باشید از طلای سفید و در صورت دارا بودن پوست تیره حلقه ازدواج زرد رنگ را مورد انتخاب قرار دهید.

در نظر گرفتن سبک زندگی

در زمان انتخاب کردن حلقه ازدواج سبک زندگی خود را مدنظر قرار دهید و جنس فلز حلقه خود، سایز و طرح آن را بر حسب استفاده دائم از حلقه و مقدار استفاده از شوینده ها و … انتخاب کنید.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

توجه به اندازه حلقه ازدواج

حلقه ای را مورد انتخاب قرار دهید که نه برایتان به حدی گشاد باشد که از انگشت شما به سادگی در آید و نه به حدی تنگ باشد که بیرون آوردن آن سخت باشد. حلقه ازدواج تنگ با گذشت زمان اثر منفی بر شکل انگشتان شما می گذارد. به منظور انتخاب سایز مناسب حلقه دو الی سه برابر اندازه انگشت خود را در نظر بگیرید. در صورتی که سایزهای متوسط را بدست آوردید اندازه بزرگتر را سفارش دهید چرا که اگر حلقه شما کمی گشاد باشد می توانید آن را تنگ کنید اما در دست کردن حلقه تنگ بسیار مشکل می باشد.

در نظر گرفتن رکاب حلقه

در زمان انتخاب حلقه ازدواج به سایز رکاب یعنی قسمت گرد حلقه دقت کنید. رکاب حلقه نباید کل بند انگشت شما را پوشش دهد بلکه حلقه ای را بخرید که مفصل انگشت در آن آزاد بوده و به آسانی قابل حرکت باشد.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

مدنظر قرار دادن سلیقه

علاوه بر مواردی که در راهنمای خرید حلقه ازدواج به آن اشاره شد مورد دیگر این است که باید به سلیقه خود نیز توجه نمایید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.

انخاب حلقه تخت و گرد

در هنگام خرید حلقه پیشنهاد می شود مدل تخت و گرد را انتخاب نمایید برخی از حلقه ها در طراحی آن ها زائده های تیزی وجود داشته که در زمان انجام کارهای روزانه به جای گیر کرده و فرد را اذیت می کنند و درصد جدا شدن نگین ها را افزایش می دهند.

خرید حلقه در زمان عصر

بعد از ظهر وقت خوبی برای انتخاب حلقه می باشد بدین ترتیب بعد از ظهر و وقتی که دستان شما گرم می باشد به خرید حلقه بروید چرا که وقتی که دست ها سرد می باشد اندازه انگشت ها کوچکتر است.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

خرید حلقه ست یا جفت

در راهنمای خرید حلقه ازدواج یک توصیه عالی برای عروس و دامادها این است که بهتر است حلقه ازدواج را به صورت جفت یا ست خریداری کنند. شاید انجام این امر که باید حلقه ای پیدا کنید که هم برای مرد مناسب باشد و هم این که ظرافت مورد نیاز را برای دست یک خانم داشته باشد مشکل بوده ولی با توجه به طراحی های خلاقانه و تولیدات جدید امروزه حلقه های ست متنوعی در بازار موجود می باشد که می توانید یک جفت از آن ها را انتخاب نموده و بخرید.

توجه به مدل انگشتان

در صورتی که انگشت های شما باریک و کشیده می باشد از سبک های درشت و پرنگین انتخاب نکنید چرا که این مدل از حلقه ها ظاهر مناسبی بر روی انگشت شما نخواهد داشت.

راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکاتی که حتما باید در نظر بگیرید

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. در صورت آشنایی با سایر نکات و اصول برگزاری یک مراسم عروسی عالی می توانید از مطالبی همچون راهنمای فرمالیته عروسی و انتخاب کفش عروس دیدن نماید و جشنی باشکوه برپا کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی