آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید


از انواع مشکلاتی که امکان دارد به نوعی دغدغه برای خانم های خانه دار تبدیل شود تمیز کردن چرخ گوشت بوده که اصول و نکات مربوط به خود را دارد و باید کاملا آگاهانه در این زمینه عمل کرد تا بتوان به شکلی درست و اصولی آن را پاکسازی نمود.

از جمله وسایل ضروری و کاربردی در منزل دستگاه چرخ گوشت بوده که بعد از هر بار استفاده باید همچون دیگر اقلام آشپزخانه تمیز و پاکسازی گردد تا علاوه بر عدم تاثیرگذاری بر روی طعم گوشت، طول عمر و ماندگاری آن بالاتر رود و بتوانید استفاده عالی و مناسب از آن داشته باشید. از همین رو تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به معرفی و بررسی انواع ترفندهای تمیز کردن چرخ گوشت بپردازیم.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

بهترین روش تمیز کردن چرخ گوشت

چرخ گوشت در واقع وسیله ای بوده که به منظور تبدیل سازی تکه های درشت گوشت به تکه های ریز و چرخ شده استفاده می گردد. با توجه به این که گوشت از دسته مواد غذایی ضروری برای سلامتی، تامین پروتئین و رشد بدن بوده در نتیجه باید به مقدار مناسب مصرف گردد تا بدن دچار کمبود نشود. برای استفاده برخی دوست دارند به شکل چرخ کرده و کوبیده آن را مصرف کنند که نیاز بوده آن را با چرخ گوشت خرد و ریز کنید ولی بعد از بکار بردن دستگاه بهتر است که به تمیز کردن چرخ گوشت بپردازید تا مانع از آسیب های احتمالی و افزایش طول عمر دستگاه شوید.

افراد بسیاری به خاطر بوی نامطبوع قطعات دستگاه پس از استفاده از چرخ گوشت ترجیح می دهند که از گوشت های چرخ شده حاضری استفاده نمایند ولی پیشنهاد پزشکان برای سلامت عمومی بیشتر این است که افراد در منزل گوشت را چرخ کنند چرا که گوشت های چرخ شده موجود در مغازه ها به طور معمول دارای میزان زیادی چربی گوشت بوده که برای سلامتی ضرر دارد.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

ولی باید بدانید که پاکسازی قطعات به ویژه برای وسیله ای همچون چرخ گوشت که اغلب افراد از بوی نامطبوع باقی مانده بعد از شستن آن شکایت دارند عمل راحتی نبوده از این رو برای از بین بردن این مشکل با یادگیری انواع ترفندها و راهکارهای تمیز نمودن قطعات این دستگاه می توانید به آسانی آن را پاکسازی نمایید.

نحوه و مراحل پاکسازی

انجام این مراحل به راحتی می تواند نتیجه عالی و ایده آلی را به همراه داشته باشد. البته موضوع مهمی که حتما باید به آن توجه کنید انجام این مراحل سریعا پس از پایان کار می باشد. در صورتی که دیرتر به اجرای این عمل بپردازید وضعیت مقداری سخت شده و امکان دارد انجام آن ها نیز دشوار گردد. با سپری شدن زمان قطعه های گوشت درون دستگاه به راحتی در آن سفت شده و دیگر قادر نخواهید بود به آسانی آن ها را از بدنه چرخ گوشت جدا سازید. بدین منظور بهتر است سعی کنید تمامی این مراحل را فورا پس از پایان مراحل استفاده از چرخ گوشت انجام دهید. در ادامه به معرفی و شرح این مراحل پرداخته ایم.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

چرخ کردن چند تکه نان

به منظور این که بتوانید کل قطعه های گوشت باقی مانده در چرخ گوشت را از آن جدا سازید، ابتدا بایستی چند تکه نان را درون دستگاه چرخ نمایید. تکه های نان را به اندازه قطعه های گوشت جدا کرده و آن ها را به طور دقیق همچون مراحل چرخ کردن گوشت درون دستگاه چرخ کنید. این ترفند می تواند نتیجه ای عالی به دنبال داشته باشد.

جداسازی قطعات جدا شدنی دستگاه

پس از چرخ کردن قطعه های نان دستگاه را از پریز برق جدا نموده و قطعات جدا شدنی آن را نیز جداسازی کنید و برای پاکسازی کامل این قطعات بهتر است آن ها را به شکل جدا از هم پاک نمایید. برای جداسازی این قطعات باید احتیاط نمایید که هم به خود آن ها صدمه ای نرسانید و هم به دست های خود صدمه وارد نکنید. برای جداسازی آسان تر این قطعات نیز می توانید از راهنمای دستگاه بهره مند شوید.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

شستشوی قطعات و دستمال کشیدن بدنه

پس از جداسازی قطعات بایستی آن ها را درون مخلوط آب و شوینده بخیسانید. به خاطر این که چربی زیادی بر روی این قطعات موجود بوده پاک نمودن آن ها موجب حذف چربی ها نشده و بدین ترتیب پیش از دستمال کشیدن باید آن ها را درون تشتی پر از آب گرم و ترکیبات شوینده بریزید. به قطعات زمان بدهید تا به خوبی خیس شوند و در این مدت می توانید با یک دستمال نمناک بدنه دستگاه خود را پاک کنید. بعد هر کدام از قطعات را نیز با توجه به نکات و اصول مراقبتی دستمال بکشید و به طور کامل پاک نمایید.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

خشک نمودن قطعات دستگاه

پس از پایان عمل شستشوی قطعات دستگاه بهتر است آن ها را به طور کامل خشک نمایید. بکار بردن قطعات نم دار برای بستن دستگاه امکان دارد سبب زنگ زدن آن ها گردد. به همین خاطر بهتر است آن ها را بر روی پارچه ای تمیز در محیط اتاق پهن کرده تا به طور کامل خشک گردند.

نکات کلیدی و مهم

  • توجه نمایید که برای تمیزکاری قطعات دستگاه از ترکیب شوینده ای همچون بنزین و گازوئیل استفاده نکنید. بوی این مواد به مدت زمان زیادی در دستگاه باقی می ماند و فرصت کاربرد مجدد آن را از شما می گیرد.
  • در آماده سازی مخلوط آب و مواد شوینده مقداری نمک دریایی به آن افزوده تا عمل میکروب زدایی نیز انجام گیرد.
  • به منظور این که قطعات دستگاه شما ماندگاری بیشتری داشته باشند می توان پس از پاکسازی آن ها را درون پلاستیک های پلمپ شده با کمی برنج نگه داری کنید تا مانع از زنگ زدن آن ها و حفظ کیفیتشان شوید.
  • در هنگام پاکسازی قطعات مراقب باشید تا دستان خود را زخمی نکنید.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

  • حتما توجه نمایید که به بخش های موتور دستگاه صدمه ای نرسانید چرا که امکان دارد دستگاه دچار مشکلاتی شود.
  • پس از چندین بار استفاده و تمیز کردن چرخ گوشت نیز می توانید تیغه های آن را با استفاده از سوهان های مخصوص مجددا تیز کنید.
  • از پارچه ای نرم برای تمیزکاری بدنه دستگاه استفاده نمایید تا سطح آن دچار خط خوردگی نشود.
  • بهتر است بدانید قرار دادن قطعات فلزی چرخ گوشت درون فریزر می تواند راهکاری عالی برای حفظ کیفیت و ماندگاری قطعات باشد. این تکنیک همینطور موجب شده تا در زمان استفاده نیز آسان تر گوشت ها را چرخ کنید.
  • بدنه دستگاه را باید با کمک یک دستمال نمناک پاک کنید زیرا باقی ماندن چربی و گوشت بر روی بدنه موجب جمع شدن رسوب می شود. به هیچ عنوان برای پاکسازی بدنه دستگاه آن را مستقیما زیر شیر آب نگذارید زیرا موجب خرابی و سوخته شدن دستگاه می گردد.

آموزش تمیز کردن چرخ گوشت و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. در صورت تمایل به آشنایی با نکات خانه داری بیشتر می توانید از مطالبی همچون روش تمیز کردن تشک برقی و تمیز کردن سرخ کن دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا