خواص بخور برای پوست و تاثیرات مثبت آن بر زیبایی شما


بخور دادن صورت که از گذشته برای پاکسازی پوست انجام می شود، راهی ساده برای داشتن پوستی جوان و شاداب می باشد. در روش های سنتی برای انجام دادن بخور و بهره مندی از خواص بخور بر پوست، از آب جوش در قابلمه به همراه اسانسی گیاهی استفاده می شد. اما امروزه با پیشرفت علم دستگاه های بخور با داشتن محفظه اسانس راه حلی امن برای پاکسازی پوست فراهم کرده اند. البته نحوه بخور دادن صورت نیز در میزان اثرگذاری بخور بر پوست نقش مهمی دارد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با خواص بخور بر پوست و نحوه انجام آن بیشتر آشنا شویم. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

همه افراد دوست دارند پوستی جوان و درخشان داشته باشند. آلودگی هوا می تواند باعث افزایش چین و چروک های صورت شود. یکی از بهترین راه ها برای داشتن پوستی صاف استفاده از بخور می باشد. هنگامی که از بخور استفاده می کنید، پوستتان شاداب تر به نظر می رسد. یکی از مهم ترین خواص بخور برای پوست، پاکسازی صورت به روش عمقی می باشد. به یاد داشته باشید برای بخور دادن می بایست چشمانتان را با یک پارچه تمیز و نخی به صورت کامل بپوشانید. چرا که حرارت بخار بالا است و امکان دارد به چشم شما آسیب وارد شود. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با خواص بخور برای پوست بیشتر آشنا شویم.

از خواص بخور برای پوست چه می دانید؟

بهتر است بدانید انجام بخور باعث باز شدن منافذ پوست می گردد. علاوه بر این تمام آلودگی های پوست پاک را می کند. یکی از مهم ترین مزیت های بخور نرم کردن جوش های سر سیاه می باشد. پس از آن فرایند پاکسازی پوست با بخور سریع تر انجام خواهد شد. در ادامه به مهم ترین خواص بخور برای پوست اشاره خواهیم کرد.

خواص بخور برای پوست و تاثیرات مثبت آن بر زیبایی شما

افزایش گردش خون

از خواص بخور بر پوست می توان به افزایش گردش خون اشاره کرد. زمانی که شما به انجام بخور می پردازید، رگ هایتان باز می شود. توجه داشته باشید این امر در افزایش گردش خون شما تأثیر زیادی می گذارد. افزایش جریان خون موجب تغذیه سریع پوست می شود و از این طریق اکسیژن رسانی بهتر و راحت تر انجام می شود. به دنبال این اتفاق پوست شما براق تر خواهد شد.

برطرف کردن احتقان سینوس

یکی دیگر از خواص بخور بر پوست برطرف کردن احتقان سینوس می باشد. بخور دادن باعث می شود اگر درگیر سردرد و گرفتگی سینوس هستید، درمان شما سریع تر انجام شود. بهتر است بدانید اگر از اسانس های روغنی استفاده کنید، تأثیر بخور بیشتر می شود.

تأثیر بخور بر آرامش روان

از مهم ترین خواص بخور بر پوست می توان به تأثیر آن بر روی اعصاب اشاره کرد. خوب است بدانید بخور آرامش بخش است. اگر به بخور اسانس های روغنی و گیاهان دارویی اضافه شود، خاصیت آرامش بخشی آن بیشتر می شود.

افزایش کلاژن سازی و الاستین پوست

افزایش کلاژن سازی یکی دیگر از خواص بخور برای پوست می باشد. با این روش الاستین و کلاژن در پوست تشکیل می شود. به همین خاطر پوست شما سفت تر و شاداب تر خواهد شد.

خواص بخور برای پوست و تاثیرات مثبت آن بر زیبایی شما

پاک کنندگی صورت

از دیگر خواص بخور پوست می توان به باز شدن منافذ پوستی اشاره کرد. علاوه بر این همانطور که اشاره شد تمام آلودگی های صورت با این روش پاک می شود.

آبرسانی پوست با بخور سرد

از بهترین خواص بخور پوست می توان به آبرسانی صورت اشاره کرد. انجام بخور باعث می شود که چربی صورت افزایش یابد. این کار باعث آبرسانی پوست خواهد شد. در پایان صورت شما به طور کاملا طبیعی مرطوب می شود.

مقرون به صرفه بودن

یکی دیگر از خواص بخور پوست، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن آن می باشد. برای اینکه از مزیت های فراوان بخور بهره مند شوید؛ می توانید در منزل با امکانات موجود پوست خود را بخور دهید، چرا که این روش بسیار آسان و در دسترس می باشد.

از بین بردن چربی های جمع شده در پوست

از دیگر خواص بخور پوست می توان به از بین بردن چربی های جمع شده در پوست اشاره کرد. به یاد داشته باشید چربی های طبیعی به وسیله غدد سبابه ایجاد می شوند. پس از آن پوست نرم تر می شود. اگر تمام این چربی ها در قسمت هایی از سطح پوست جمع شوند، باکتری های بیشتری رشد می کنند. این مسئله موجب می شود تا جوش های سر سیاه و بیشتری روی سطح پوست شما ایجاد شود.

خواص بخور برای پوست و تاثیرات مثبت آن بر زیبایی شما

آماده سازی پوست قبل از بخور

  • شما پیش از بخور باید به میزان کافی آب میل کنید.
  • پس از آن باید از یک پاک کننده ملایم کمک بگیرید. بهتر است پوست خود را توسط یک لایه بردار پاک کننده، تمیز کنید. این کار باعث می شود پوست شما برای بخور کاملا آماده شود.

نحوه بخور دادن پوست با آب گرم

  1. برای اینکه بخور دهید باید یک حوله نرم را انتخاب کنید. شما باید در زمان بخور دادن کاملا راحت باشید. توجه داشته باشید اگر داخل سینک بخور می دهید می بایست از یک صندلی یا چهار پایه استفاده کنید. این وسیله ها باید دارای ارتفاع مناسبی باشند. اگر از چهار پایه استفاده نمی کنید، می توانید به جای آن از کاسه کمک بگیرید.
  2. بهتر است موهایتان را ببندید تا روی صورتتان هیچ گونه مویی نباشد. پس از آن می توانید با استفاده از یک پاک کننده، گردن و صورتتان را به طور کامل تمیز کنید.
  3. شما می بایست ۴ تا ۶ پیمانه آب را به طور کامل بجوشانید. به یاد داشته باشید این مقدار آب به اندازه کاسه شما بستگی خواهد داشت.
  4. هنگامی که آب جوشید، می توانید گیاه دلخواه خود را به آن اضافه کنید.
  5. توصیه می شود درجه حرارت را تا حد امکان کم کنید. اگر قصد دارید از اسانس استفاده کنید، باید چند قطره از آن را به آب اضافه کنید.
  6. در این مرحله باید بنشینید و حوله را روی سر و ظرف مورد نظر خود بیندازید. چشمان خود را به طور کامل بپوشانید. فاصله صورت شما تا آب باید نزدیک به ۱۵ سانتی متر باشد.
  7. برای بخور دادن صورتتان ۵ تا ۱۰ دقیقه وقت بگذارید.

خواص بخور برای پوست و تاثیرات مثبت آن بر زیبایی شما

اقدامات بعد از بخور پوست باید به چه شکل باشد؟

  • بعد از اینکه صورتتان را بخور می دهید، پوستتان به شدت حساس می شود. به همین خاطر به هیچ وجه نباید با مالیدن حوله آن را تحریک کنید. صورت شما باید با آب ولرم شسته شود. پس از آن، اجازه دهید صورتتان خشک شود.
  • بهتر است بعد از بخور از کرم مرطوب کننده و سرم استفاده کنید. پس از آن می توانید تأثیر مرطوب کننده را به وضوح مشاهده کنید. اگر می خواهید پوستی درخشان داشته باشید، حتما بعد از بخور از کرم ضد پیری استفاده کنید.
  • توصیه می شود در این مرحله پوستتان را به آرامی ماساژ دهید. برای اینکه پوستی شفاف داشته باشید، باید صورتتان را بعد از بخور ماساژ دهید. برای این منظور می بایست با انگشتان خود، گونه ها و گردنتان را به طرف بالا ماساژ دهید. اگر پوست شما حساس و چرب نیست می توانید از روغن ماساژ نیز استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید پس از بخور باید روی یک مبل دراز بکشید و حوله را روی صورتتان قرار دهید. می بایست ۵ تا ۱۰ دقیقه در این حالت استراحت کنید.

استفاده از روغن های کاملا گیاهی برای بخور پوست

  • اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهان برای بخور می باشد. این گیاه برای افرادی که پوستی حساس و خشک دارند، بسیار مناسب است. به یاد داشته باشید رایحه گیاه اسطوخودوس فوق العاده آرامش بخش است.
  • اگر پوست شما درگیر آکنه است می توانید از خواص بخور اکالیپتوس بهره مند شوید. این گیاه برای افرادی که درگیر گرفتگی و احتقان هستند، بسیار مناسب است.
  • بهتر است بدانید استفاده از پوست پرتقال برای باز کردن منافذ پوست فوق العاده است. علاوه بر این پوست شما با پوست پرتقال براق و درخشان می شود.
  • استفاده از روغن گل شمعدانی به شما کمک می کند تا پوست شفافی داشته باشید.
  • استفاده از روغن رزماری برای کسانی که پوست چرب دارند، بسیار مناسب است.
  • روغن بابونه برای کسانی که درگیر التهابات پوستی می باشند، بسیار پر کاربرد است.

بخور سرد چه مزیت هایی دارد؟

جالب است بدانید بخور سرد با مزیت های فراوانی همراه است. از مهم ترین مزیت های بخور سرد می توان به افزایش گردش خون اشاره کرد. یکی از بهترین روش ها برای مرطوب کردن محیط خانه استفاده از دستگاه بخور سرد می باشد. در ادامه به مهم ترین مزایای بخورد سرد اشاره خواهیم کرد:

خواص بخور برای پوست و تاثیرات مثبت آن بر زیبایی شما

  • با بخور سرد آسم فرد بهبود می یابد.
  • اگر درگیر سرفه هستید می توانید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید.
  • سردرد شما با بخور سرد تسکین می یابد.
  • اگر بینی شما مرتب خشک می شود می توانید از بخور سرد استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید به کمک بخور سرد می توانید خواب راحتی داشته باشید.
  • بخور سرد می تواند موجب بهبود تنفس شما گردد.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا