وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ ناکامی کیانوش، برنز جوادی، شکسته شدن رکورد جهان + فیلم


وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ ناکامی کیانوش، برنز جوادی، شکسته شدن رکورد جهان + فیلم

رکنا: وزنه بردار پرافتخار تیم ملی ایران در رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا نتوانست به مدالی دست پیدا کند و در جایگاه هشتم ایستاد.

به گزارش رکنا، در ادامه مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی کره جنوبی در جریان است، امروز چهارشنبه کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم به روی تخته رفت.

رستمی در اولین حرکت یک ضرب وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را مهار کرد. رستمی در حرکت دوم وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی را مهار نکرد و سه چراغ قرمز گرفت. او در سومین حرکت هم همین وزنه را انداخت تا با ۱۶۵ کیلوگرم به کارش در یک ضرب پایان دهد. ملی پوش وزنه برداری ایران در اولین حرکت دو ضرب وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی را بالای سر برد اما در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی را بلند کند و سه چراغ قرمز دریافت کرد. وی در حرکت سوم هم ناکام بود و نتوانست وزنه را بالای سر ببرد و به کار خود پایان داد و عنوان هشتم را به دست آورد.

گفتنی است در همین دسته، مصطفی جوادی دیگر وزنه بردار کشورمان هم به روی تخته رفت.

این وزنه برار در حرکت اول وزنه ۱۵۴ کیلوگرمی را بالای سر برد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد. اتفاقی که در وزنه ۱۵۹ کیلوگرمی حرکت دوم هم رخ داد اما در حرکت سوم جوادی نتوانست وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی را مهار کند تا با همان ۱۵۹ کیلوگرم در حرکت یکضربه به کار خود پایان دهد.

میر مصطفی جوادی در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی را بالای سر برد و سه چراغ سفید دریافت کرد. این ملی پوش در حرکت دوم هم ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد و با گرفتن سه چراغ سفید آماده حرکت سوم شد. او اما در حرکت سوم وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را مهار نکرد و با سه چراغ سه قرمز به کار خودش پایان داد.

مصطفی جوادی با حدنصاب مجموع ۳۶۴ کیلوگرم (۱۵۹ یکضرب و ۲۰۵ دوضرب) ضمن کسب مدال برنز دوضرب، در مجموع نیز در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد.

رکوردشکنی لی‌دایین در حضور قهرمانان

در یکضرب رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم لی‌ دایین با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. لی دایین در حرکت دوم یکضرب با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم رکورد آسیا در این دسته به نام خود ثبت کرد و در ادامه موفق شد وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را مهار کند تا رکورددار جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم لقب گیرد. رکوردشکنی لی دایین در حالی بود که کیانوش رستمی و تیان تائو چینی دارندگان مدال جهان و المپیک در این دسته حضور داشتند.

لی دایین با مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرم در دوضرب ضمن کسب مدال نقره رکورد مجموع جهان را با رکورد ۳۹۶ کیلوگرم به نام خود کرد. رکورد این دسته ۳۹۵ کیلوگرم و در اختیار کارلوس ناسار بلغاری بود. تیان تائو با مهار وزنه ۲۲۲ کیلوگرم به مدال طلا حرکت دوضرب رسید و رکورد دوضرب جهان را نیز به نام خود کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد