کیانوش ناکام بود، دو چینی همه را شگفت زده کردند/ دو برنز میرمصطفی در روز رکوردشکنی چینی ها


کیانوش ناکام بود، دو چینی همه را شگفت زده کردند/ دو برنز میرمصطفی در روز رکوردشکنی چینی ها

میرمصطفی جوادی در روز درخشش چینی ها، موفق به کسب مدال برنز حرکت دوضرب و مجموع دسته 89 کیلوگرم وزنه برداری آسیا شد.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های دسته 89 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا 2023 به میزبانی کره جنوبی بسیار پرحادثه و هیجان انگیز پیگیری شد. در حالی که دو وزنه بردار ایرانی در این دسته حاضر بودند، دو وزنه بردار چینی توانستند با درخشش خیره کننده خود مدال های طلای این دسته را درو کنند.
کیانوش رستمی که بعد از چند سال به صحنه رقابت بازگشته، در حرکت یکضرب با 165 کیلوگرم آغاز کرد و در دو حرکت بعدی نتوانست 172 کیلوگرم را ثبت کند تا در یکضرب به مقام چهارم برسد و دستش از مدال کوتاه بماند.

مرد طلایی المپیک ریو در حرکت دوضرب با وزنه عجیب 186 کیلوگرم و به عنوان اولین نفر کار خود را آغاز کرد که طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون، به دلیل آسیب دیدگی زانوی او این انتخاب رقم خورد. بعد از مهار این وزنه سبک، کیانوش رستمی برای مهار وزنه 207 کیلوگرمی هم دو بار ناکام بود و با مجموع 351 کیلوگرم در رده هشتم آسیا ایستاد.
اما میرمصطفی جوادی خیلی زود کارش را در مسابقات آغاز کرد و به عنوان سومین نفر روی تخته آمد و این نشان می‌داد به دنبال کسب مدال نبود. او در اولین حرکت یک‌ضرب، ۱۵۴ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم، وزنه ۱۵۹ کیلوگرم را نیز مهار کرد. جوادی در آخرین حرکت یک ضرب وزنه ۱۶۳ کیلوگرم را انداخت و با رکورد ۱۵۹ کیلوگرم به کار خود با رتبه هشتمی پایان داد و مدالی نگرفت.

کیانوش ناکام بود، دو چینی همه را شگفت زده کردند/ دو برنز میرمصطفی در روز رکوردشکنی چینی ها

با این حال در دوضرب عملکرد این وزنه بردار 22 ساله متفاوت بود. جوادی که وزنه‌بردار دوضرب زنی است، برای کسب مدال روی تخته آمد و در حرکت اول دوضرب، ۱۹۷ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را نتوانست بزند با این حال با همان ۲۰۵ کیلوگرم و رکورد مجموع ۳۶۴ کیلوگرم برنز دوضرب و مجموع را گرفت.
«داین لی»، وزنه‌بردار چینی در حرکت دوم یک‌ضرب، با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم رکورد یک ضرب آسیا را یک کیلوگرم افزایش داد و در حرکت سوم یک‌ضرب، وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد جهان را شکست.
این وزنه بردار چینی در دوضرب هم با مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرم رکورد دوضرب آسیا را یک کیلوگرم و مجموع آسیا را ۹ کیلوگرم شکست. همچنین رکورد مجموع جهان را هم یک کیلوگرم ارتقاء داد.

تیان تائو دیگر وزنه بردار چین با مهار وزنه ۲۲۲ کیلوگرم به دنبال شکستن رکورد دوضرب جهان بود که موفق شد و این وزنه را مهار کرد و رکورد دوضرب جهان را یک کیلوگرم ارتقاء داد.

مدال آوران دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا:

۱- داین لی از چین با رکورد ۱۸۰ یک ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم (۲مدال طلای یک ضرب و مجموع و نقره دوضرب و شکستن رکورد یک ضرب و مجموع جهان)

ویدئو: 300243

۲- تیان تائو از چین با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۲۲۲ دوضرب و مجموع ۳۸۷ کیلوگرم ( طلای دوضرب و نقره مجموع و برنز یک ضرب و شکستن رکورد دوضرب جهان)

۳- مصطفی جوادی از ایران با رکورد ۱۵۹ یک ضرب، ۲۰۵ دوضرب و مجموع ۳۶۴ کیلوگرم (۲ مدال برنز دوضرب و مجموع)

ویدئو: 300244

...

۷- مولدودوسف از قرقیزستان با رکورد ۱۶۶ یک ضرب، ۱۸۷ دوضرب و مجموع ۳۵۳ کیلوگرم(نقره یک ضرب)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا