شورای اتحادیه عرب خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی شد


شورای اتحادیه عرب خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی شد

شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه، جنایات متعدد رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، از جمله محاصره های اخیر و تجاوزات وحشیانه که منجر به شهادت ده‌ها نفر و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها شده است را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «saudigazette»، شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه، جنایات متعدد رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، از جمله محاصره های اخیر و تجاوزات وحشیانه که منجر به شهادت ده‌ها نفر و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها شده است را محکوم کرد.

این شورا پس از نشست فوق العاده خود به ریاست مصر، در بیانیه‌ای همبستگی خود را با خانواده شهدا و قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

این بیانیه بر لزوم حفاظت از کل مسجد الاقصی به عنوان یکی از مکان‌های عبادی مهم مسلمانان مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های مشروع بین المللی تاکید کرد.

شورای اتحادیه عرب تمامی تجاوزات اسرائیل به اماکن مهم مذهبی، به ویژه حملات اخیر به باب الرحمه، تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی از طریق تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و محدود کردن مسلمانان را رد و محکوم کرد.

این شورا همچنین بر اهمیت آرمان فلسطین برای کل جهان عرب تاکید کرد و از حقوق مسلم مردم فلسطین حمایت کرد.

شورای اتحادیه عرب از جامعه بین‌المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به به اشغال سرزمین‌های فلسطینی بر اساس خطوط مرزی چهارم ژوئن 1967، تخت فشار قرار دهد.

این شورا همچنین خواستار اقدام جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست برای آزادی همه زندانی‌های فلسطینی از زندان‌های اسرائیل شد.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)