فرهنگ پل ارتباطی بین مسلمانان و غیرمسلمانان است


فرهنگ پل ارتباطی بین مسلمانان و غیرمسلمانان است

مدیر غرفه مرکز مطالعات عراق گفت: فرهنگ پلی برای ارتباط مسلمانان و غیر مسلمانان است و اصحاب فرهنگ باید پل همگرایی بین پیروان ادیان‌ را از نظر فرهنگی و فکری ایجاد کنند.

محمد الهاشمی، مدیر غرفه مرکز مطالعات عراق در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار جهان اسلام خبرگزاری شبستان گفت: این مرکز سال 2014 در بغداد تاسیس شد. این مرکز به مسایل و مشکلات عراق، مطالعه و تحلیل وقایع و اخبار روزانه می پردازد .در این مرکز بیش از 180 کتاب در حوزه‌های سیاسی و تاریخی منتشر شده است.

الهاشمی درباره برگزاری دوره‌هایی ویژه جوانان در این مرکز افزود: این دوره‌ها برای گسترش و تقویت اندیشه اعتقادی و اندیشه مقاومت در میان جوانان برگزار می شود. مبانی و اهداف این مرکز مطالعاتی تثبیت اندیشه مقاومت در میان ملت عراق است.

فرهنگ پل ارتباطی بین مسلمانان و غیرمسلمانان است

مدیر غرفه مرکز مطالعات عراق در پاسخ به این پرسش که چگونه فرهنگ می تواند پلی بین مسلمانان و غیرمسلمانان باشد، گفت: در اینجا به جنگ هشت ساله عراق و ایران استناد می کنم که دو ملت پس از جنگ به برقرار روابط و ارتباطات اقدام کردند. زیارت اربعین حرم امام حسین(ع) به پلی بین ایران و عراق تبدیل شده است. به همین دلیل، ما می توانیم بگوییم که فرهنگ پلی برای ارتباط مسلمانان و غیر مسلمانان است. ما در دیانت‌مان و افکار درست‌مان و فرهنگ صحیح‌مان تقابلی نمی بینیم. به عنوان نمونه فرهنگ مقاومت تنها برای یک گروه نیست، بلکه برای شیعیان، اهل تسنن، مسلمانان و غیر مسلمانان است.

وی ادامه داد: این مسئله به حوزه اصحاب فرهنگ برمی گردد تا پل همگرایی بین مسلمانان و غیرمسلمانان از نظر فرهنگی و فکری را ایجاد کنند. این همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران با برگزاری هرساله نمایشگاه بین المللی به آن توجه دارد. برخلاف آنچه رسانه‌های غربی با انتشار اخبار از جمهوری اسلامی ایران نشان می دهند، اما این فعالیت‌ها این مسئله را مشخص کرده است که جمهوری اسلامی ایران، حکومت اندیشه، فرهنگ، نمایشگاه کتاب، علم و فهم است. همانطور که می بینید ملت ایران علاقه شدیدی به کتاب و کتابخوانی و نمایشگاه دارند که می تواند پل ارتباطی باشد.

فرهنگ پل ارتباطی بین مسلمانان و غیرمسلمانان است

الهاشمی درباره جدیدترین کتاب‌های امسال در این نمایشگاه، گفت: این مرکز 180 کتاب متنوع در حوزه های مختلف از جمله مجلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، کتاب‌های مربوط به چگونگی حل مشکلات و عبور از بحران عراق، مطالعات حزب بعث، مطالعات تشکیلات شیعی و تشکیلات سنی، تقویت عقیده جهاد و مقاومت، بیان واقعیت جمهوری اسلامی به عنوان جمهوری صلح نه جمهوری جنگ، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در نمایشگاه امسال عرضه کرده است.

الهاشمی نمایشگاه امسال از نظر هماهنگی با مسئولان نمایشگاه و مکان و مسایل دیگر خوب ارزیابی کرد و گفت: استقبال مردم ایران از نمایشگاه بسیار خوب بوده است و هرساله شاهد شکوفایی و توسعه آن هستیم، از سوی دیگر، این نمایشگاه برای تبادل فرهنگی سودمند است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل