تصویب اساسنامه پیشنهادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلس


تصویب اساسنامه پیشنهادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس سازمان فنی و حرفه‌ا‌ی ارتقاء و تسهیل مهارت آموزی در کشور را از اهداف مهم تدوین اساسنامه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد. غلامحسین حسینی‌نیا با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در...

تصویب اساسنامه پیشنهادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس سازمان فنی و حرفه‌ا‌ی ارتقاء و تسهیل مهارت آموزی در کشور را از اهداف مهم تدوین اساسنامه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

غلامحسین حسینی‌نیا با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۵۹، بر قدمت تاریخی و در نتیجه به روز نبودن قانون یاد شده تاکید کرد و اظهار داشت: در طول این چند دهه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بدون اینکه تغییری در ساختار و قوانین داشته باشد، اداره شده است بنابراین در طول این سال‌ها نیاز‌هایی در این حوزه ایجاد شده که می‌طلبد تحولی در این سازمان بر اساس نیاز‌های روز ایجاد شود.

وی در تشریح بیشتر طرح اساسنامه پیشنهادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: اصلاح ساختار از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، همچنین پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان‌ها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص از مفاد اساسنامه پیشنهادی این سازمان است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای اذعان داشت: پیش از این، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به پیگیری‌های مکرر و مطرح کردن معضلاتی چند از جمله مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان، و چالش‌های قانونی - ساختاری بررسی و در نهایت به تدوین طرح اساسنامه پیشنهادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منتهی شد.

حسینی نیا در پایان با اشاره به بررسی مفاد و جزئیات اساسنامه در کمیته فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، تصریح کرد: بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود ۱۴ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های مهارتی آموزی در این سازمان می‌باشد که در آن به ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر (آموزش جویندگان کار فاقد مهارت)، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت‌های پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جست‌و‌جوی شغلی و تقویت کسب شغل پرداخته می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازار سهام - 1403/02/18