مشاهده پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستان


مشاهده پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: پرنده سسک درختی لیمویی (نام علمی: Hippolais icterina) نام یک گونه از تیره سسکان نیزار است. پرنده‌ای است کوچک و پر...

مشاهده پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: پرنده سسک درختی لیمویی (نام علمی: Hippolais icterina) نام یک گونه از تیره سسکان نیزار است. پرنده‌ای است کوچک و پر جنب و جوش، با تارکی تا اندازه‌ای برجسته که از روی صدایش می‌توان آن را تشخیص داد.
اقبال حمیدی افزود: تارک و سطح پشتی این پرنده به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای خاکی و سطح شکمش زرد رنگ است . بر روی بال هایش اثری از رنگ سبز زیتونی مشاهده می‌شود. حلقه چشمی زرد رنگ و منقاری نارنجی رنگ دارد که نیم نوک بالایی منقارش تیره‌تر است. نوار ابرویی زرد رنگ ناواضحی دارد. پر‌های رویی دم و دمگاهش به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای و پاهایش به رنگ خاکستری مایل به آبی می‌باشند. پرندة نابالغ سطح پشتی قهوه‌ای تری دارد.
زیستگاه این پرنده جنگل‌های برگ ریز، بوته زارها، باغ‌ها و بیشه زار ها‌ی نزدیک به آب دیده می‌شود. در بین گیاهان کوتاه و در زیر پرچین‌ها آشیانه می‌سازد وبیشتر حشره خوار است، ولی گاهی از میوه‌هایی از قبیل توت‌ها نیز تغذیه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!